Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Typical Range bij 90% laden

This site may earn commission on affiliate links.
Meer dan 10% degeneratie??
Dat vermoedde ik ook, maar ik denk dat ik eerst nog een aantal stappen moet doen en niet te snel moet paniekeren. Heb mij de laatste dagen omtrent dit complexe thema op TMC en op YouTube (Steven Peeters) geïnformeerd.

1. BMS calibratie.
2. Meten van verbruikte kw tijdens EEN lange rit van 100% naar 5%.
3. In de toekomst, meer discipline om te laden in grotere ’increments’, bvb. van 20% naar 90% ipv 60% naar 90%.

We zullen zien.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: job-lek and Enzo63
Die laatste videos van Steven over calibratie zijn feitelijk kopieën van oude video's van Tesla Bjorn die veel beter en leuker (vind ik) dit uitlegt.

Steven moet gewoon bij z'n test video's blijven. Commentaar tijdens het rijden. Dat waren leuke video's. Z'n nieuwe stijl trekt mij niet zo.
 
Dat vermoedde ik ook, maar ik denk dat ik eerst nog een aantal stappen moet doen en niet te snel moet paniekeren. Heb mij de laatste dagen omtrent dit complexe thema op TMC en op YouTube (Steven Peeters) geïnformeerd.

1. BMS calibratie.
2. Meten van verbruikte kw tijdens EEN lange rit van 100% naar 5%.
3. In de toekomst, meer discipline om te laden in grotere ’increments’, bvb. van 20% naar 90% ipv 60% naar 90%.

We zullen zien.
Korte Follow-up:
CAC reset laten doen door Tesla 3 weken geleden en stappen 1. en 3. voltooid.
In plaats van 439 km bij 100% lees ik nu 463km.😊
Stap 2. moet ik nog doen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek