Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Uitdaging, drie kinderzitjes 4-2-0 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
Hx6E0rTbLMYE1nbNQIue43IX.jpg



Dit is de huidige situatie. Net geweest bij een baby winkel en de kinderstoel Maxi cosi Axiss icm de smalste peuterstoel is veel te smal, de peuterstoel moet in het midden.

Kan eigenlijk maar 1 alternatief bedenken. De stoel voor de peuter voorin en dat mijn vriendin in het midden gaat. De achterbank lijkt echt te smal voor drie stoelen, icm isofix / geen stoelverhoging. Op YouTube natuurlijk wel filmpjes gezien van die small stoeltjes naast elkaar maar die kinderen zijn allemaal een stukje ouder.

Iemand nog een goede tip? Maxi cosi, Maxi cosi Axiss en een peuterstoel hebben we nu echter past dat niet op de achterbank. De Maxi cosi moet sowieso voor de baby. De andere stoelen kunnen eventueel worden vervangen, als dat moet.

Dus zijn hier meer eigenaren met drie jonge kinderen??
 
Dus zijn hier meer eigenaren met drie jonge kinderen??

Handig om te vermelden welke Tesla. Lijkt me een S. Mijn drie kinderen zijn inmiddels een paar jaar ouder, maar wij vervoerden ze met maxicosi, autostoel en zitverhogers. De zitverhogers waren toen toegestaan vanaf 15 kg (R44 norm). Inmiddels is de regelgeving strenger (iSize), maar mag je R44 producten en dus ook zitverhogers nog gewoon gebruiken (ze worden alleen uitgefaseerd). Ook zijn de regels soepeler wanneer je al twee autostoelen op de achterbank hebt staan. Er staat een hoop onzin op internet, kijk vooral naar de website van de rijksoverheid:

Regelgeving voor autostoelen | Kinderveiligheid | VeiligheidNL
 

Attachments

  • E1E30590-F3D0-4958-BC6E-7E4AAF0E67B1.jpeg
    E1E30590-F3D0-4958-BC6E-7E4AAF0E67B1.jpeg
    100.7 KB · Views: 259
  • Informative
Reactions: Joosten and FrankNL