Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Uitlijning, askanteling en rijhoogte

This site may earn commission on affiliate links.
Ze zijn gewoon te lui, je moet namelijk even de bodemplaat demonteren aan de achterkant dan kom je er prima bij. Vraag ze anders eens: Waarom staan er dan toleranties bij de sporing en camber als je ze niet af kan stellen?

Zie hieronder de afstelbouten voor camber en sporing voor de achterkant:

View attachment 740177

Ik zou terug gaan met deze info en laat ze het deze keer wel goed doen, je hebt er tenslotte voor betaald?
Ik heb een discussie gestart met Kwikfit, dank voor de tips!

Misschien een vreemde vraag, maar hoe kun je bv de camber afstellen? De arm zelf lijkt me niet van lengte veranderbaar...
Ik lees bijvoorbeeld op What Wears Out Tires On A Tesla Faster? Toe or Camber? dat de camber toch niet in te stellen is?!
(en dat mijn -1 graad een goede instelling is)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb een discussie gestart met Kwikfit, dank voor de tips!

Misschien een vreemde vraag, maar hoe kun je bv de camber afstellen? De arm zelf lijkt me niet van lengte veranderbaar...
Ik lees bijvoorbeeld op What Wears Out Tires On A Tesla Faster? Toe or Camber? dat de camber toch niet in te stellen is?!
(en dat mijn -1 graad een goede instelling is)
Hm, ik denk toch dat je gelijk hebt maar de sporing is 100% zeker te stellen.
 
Ik kom net van de Kwikfit, besloot met nieuwe Michelin Alpine winterbanden ook het uitlijnings pakket te nemen. Resultaten:View attachment 740095
Even nagebeld over de rode getallen bij Camber, en het antwoord was "Camber en Caster zijn bij een Tesla achter helaas niet in te stellen, maar deze waarden zijn prima"...
Ik overweeg een second opinion bij een bedrijf dat wel verstand heeft van Tesla's, Tips?
Mag ik je vragen welke vestiging je hebt bezocht? ik heb een afspraak gemaakt en online betaald voor uitlijnen van mijn model X maar blijkbaar is er geen 1 Kwik fit vestiging wie deze kan uitvoeren! heel vaag