Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Uitspraak Noorse consumenten organisatie ivm P85D vermogen

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla moet de Noorse P85D eigenaars 5400 Euro terugbetalen omdat Tesla geen correcte informatie heeft gegeven ivm het vermogen van de P85D.

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_f...=2016013278&dokid=233333&versjon=1&variant=P&

Bij de lancering van de P85D en 85D maakte Tesla zich sterk dat de P85D 300PK meer ter beschikking had dan de 85D terwijl dat nadien op de wielen niet meer dan 47PK bleek te zijn. Tesla beweert dat de 700PK motorvermogen is en dat dat niet hetzelfde is dan vermogen op de wielen. De Noorse consumenten organisatie stelt in zijn uitspraak dat de meeste klanten het verschil tussen die 2 niet begrijpen, te meer daar het verschil zo groot is. Daarom kent ze een schadevergoeding toe aan alle Noorse (!!) P85D klanten van 5400 Euro. Dat bedrag is bepaald op basis van het verschil in prijs en acceleratievermogen tussen de P85D/85D. De eigenaars vroegen de terugbetaling van het volledige prijsverschil tussen de P85D/85D (14000 Euro).

Wanneer start er een gelijkaardige zaak voor de EU eigenaars van de P85D?
 
Tesla kan hier nog beroep tegen aantekenen maar ik vraag mij af of hetzelfde verhaal niet opnieuw opgerakeld zal worden door de P90D eigenaars die ook niet gekregen hebben wat hen werd beloofd. Geen enkele P90D doet de quarter mile in 10.9 seconden. En de voorbije weken blijkt de laatste generatie P90D plots nog eens ongeveer 50pk meer aan boord te hebben. Ludicrous v2 met andere woorden. Tesla geeft geen commentaar maar de metingen van de gelukkigen met een nieuwe P90D zijn duidelijk.
 
Wishful thinking :confused:

Ik heb hierover heel wat communicatie (mails en gesprekken) gehad met de mensen in Aartselaar. Op geen enkele van mijn e-mails heb ik ooit antwoord gehad, want geen antwoord versturen is niets verkeerd zeggen he.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven en dat is dan ook het doel van Tesla ivm dit onderwerp. Ik ben tevreden met de prestaties van mijn P85D, zeker gezien mijn wat tegenvallende testrit met een P90DL. Ik heb wel niet gekregen wat mij beloofd was op papier, maar ja daar zullen alle P85D early-adopters zich bij moeten neerleggen. Tenzij natuurlijk dat er toch nog een gezamenlijke EU actie komt van de eigenaars (heeeeel klein kansje).
 
15439868_235544086881801_3868666216284827123_n.jpg