TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Ultra High Fidelity 2015 (2700 EUR) vs. Sound Studio 2013 (1050 EUR)

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Carl Leermakers, Aug 12, 2015.

1. Carl Leermakers

Vele dino's onder ons zullen intertijd in hun Classic de "Sound Studio Package" upgrade hebben besteld. Koste in mijn geval (mei 2013) 1050 EUR. Het resultaat was echt niet om over naar huis te schrijven jammer genoeg, vergeleken met bijv. de Harmon Kardon-upgrades bij Mini of BMW, of het Mark Levinson-systeem bij Lexus.

En dat is des te jammer omdat de beschikbaarheid van Rdio in onze S'jes wel fantastisch is, en road-trips op je eentje zo leuk maakt...

Vandaag heb je de "Ultra High Fidelity" upgrade (@2700 EUR, niet langer 1050 EUR). Het feit dat Tesla die upgrade vandaag "ultra" hi-fi durft noemen, en er bijna driemaal zoveel voor vraagt dan twee jaar terug, schept hoop dat ze er intussen iets aan veranderd hebben :).

Is er een verschil? Heeft iemand van hier dat verschil al eens kunnen testen?

2. davandy

davandy Model S 85D Multicolor red

Ik heb de Ultra High Fidelity optie, ik moet eerlijk zeggen het is spijtig genoeg zijn geld niet waard.
    De Pioneer in mijn 300c geeft een veel beter en voller geluid en die is ondertussen ook al meer dan vijf jaar oud.

3. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Het blijft subjectief. Ik heb behoorlijk wat ervaring met het opnemen van cd's en heb tot nu toe vriend en vijand verbaasd met de HIFI in de Tesla. Eerdere systemen kwamen niet in de buurt hoewel ik altijd de premiumversies had.

Wellicht scheelt ook dat er geen storende brandstofmotor is met alle resonanties die daarbij horen.

Wat mij betreft is het (nog steeds) klasse!

4. Stijn

Stijn Member

Ik heb vandaag de 2 systemen getest: de standaard vs de upgrade. Ik ben geen audiofiel en moet zeggen dat de standaard perfect voldoet voor me, mits wat bijstellen van de bas etc.

5. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ik heb de 'oude' optie van 1050 euro uit 2013 en ik ben er zeer tevreden over. Vooral nadat ik een keer een loaner MS meekreeg die voorzien was van de standaard audio. Een enorm verschil in basweergave en verschil in ruimtelijk effect doordat er in de standaardset een aantal speakers 'ontbreken'...

Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel meningen. Helemaal als het over geluid gaat...

6. jpet

jpet Jan P.

+1

Ik heb hetzelfde gedaan alvorens te bestellen en ben zeer tevreden met mijn keuze voor de standaard audio. Voordien Harmon Kardon in mijn BMW en dat ging wel harder (en zuiverder) maar de standaard audio van Tesla is toch al behoorlijk goed.

7. Carl Leermakers

Da's precies wat ik vrees: alvast voor wat betreft de 2013 versie geldt naar mijn smaak:

a) Dolby lijkt nergens op; beter uitschakelen;
    b) subwoofer is zodanig prominent (en sleutelen aan de equalizer helpt niet) dat je vaak nauwelijks de noot kan ontdekken die een contrabas of zelfs een basgitaar speelt (het is gewoon 'boom')

2015 "Ultra" @2700 EUR moet dan toch beter zijn?

8. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ik begrijp natuurlijk goed dat de afweging een audio-optie van 1000 euro te nemen een andere is dan de afweging een audio-optie van bijna 3000 euro te nemen :tongue:

9. HWS

HWS Speedjunkie

Ik heb zowel een Tesla met de standaard audio als eentje met de audio upgrade tot m'n beschikking. Het verschil tussen beide vind ik duidelijk hoorbaar. Ook lijkt het in de loop der tijd met software upgrades beter geworden te zijn. Met name Dolby surroundgeluid, had ik vroeger standaard uit en nu aan.
    Moet wel zeggen dat ik het geluid uit mijn X5(2011) met Harman Kardon installatie beter vond.

10. jpet

jpet Jan P.

Dat is zonder enige twijfel zo. Je hoort meteen het verschil. Ik dacht initieel ook voor de audio upgrade te gaan maar in vergelijking met veel wagens zit de standaard audio bij Tesla al op een behoorlijk niveau.

Vorige week werd mij ook nog verteld (door Tesla sales mensen) dat de standaard audio vroeger en nu niet gelijk zijn. Wie een nieuwe Model S wil kopen kan dus best eens gaan luisteren in een recente demo wagen.

11. yobigd20

yobigd20 Well-Known Member

While I can't Translate the above, based on the thread title I can say that the two systems are exactly the same. The only thing they changed was the price hike.

12. Wolfke

Wolfke Member

Ik heb de "ultra bla bla" en ben er enorm tevreden van. Zet zowel je equalizer als je fader in de voor jou beste setting en de enige bottleneck die ik heb meegemaakt, zijn oude mp3's van een mindere kwaliteit. Wanneer ik spotify stream kan ik me niet veel verbetering voorstellen.

13. Carl Leermakers

Thanks Yobigd - that was indeed the question, and you answered it fully, in two sentences, after having read only the thread title. Now that's good time management !

PS: actually, you did forget one thing: they also changed the name of the thing for it to sound more expensive :)

14. yobigd20

yobigd20 Well-Known Member

ha, ya got me. you're right. price AND name change.

15. Carl Leermakers

Heeft iemand op ons BeNe forum NVX al geïnstalleerd? Schijnt te werken met zowel 'standaard' als 'SoundStudio/UltraHF'. Ik kan me voorstellen dat NVX z'n prijs waard kan zijn.

16. Voske

Voske Member

Ja, heb ik. Enorm veel bass erbij gekregen.

Luisteren altijd mogelijk in 's-Hertogenbosch

17. ebullio

ebullio Active Member

Ziet er goed uit, en je krijgt er een meisje (genaamd Grille Cover) bij!

18. Refie

Refie Member

NVX maakt gebruik van een audiocontrol regelaar, daar heb ik in het verleden prima ervaringen mee. (vooral met de audiocontrol model11 centerkanaal processor)
    Maar uiteindelijk is het alleen een toevoeging in het (sub) laag.

Als je even kunt wachten vind ik deze upgrade meer belovend.. http://lightharmonic.com/tesla/
    Hiervoor is wel al de premium audio voor nodig!

19. snahsiub

snahsiub Member

Dat ziet er zeker wel cool uit! Ik krijg mijn S toch pas eind feb/maart, en heb wel de upgrade, dus ik wacht het nog even af. In mijn huidige auto (BMW) heb ik wel ook de upgrade over de upgrade genomen (hehe) en dat geluid schopt echt aan alle kanten kont, dus ik wil zeker niet achteruit gaan...

Share This Page