Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Wat vreemd is is dat Tesla voorheen zei "don't call us, we'll call you" en dat het op basis van VIN nummer de HW3 upgrade zou uitrollen.

Dit lijkt gewoon meer op wie gewoon maar probeert een upgrade afspraak in te plannen kan de mazzel hebben.

Vreemde gang van zaken weer bij Tesla.
 
  • Funny
Reactions: peterpijpelink
Wat vreemd is is dat Tesla voorheen zei "don't call us, we'll call you" en dat het op basis van VIN nummer de HW3 upgrade zou uitrollen.

Dit lijkt gewoon meer op wie gewoon maar probeert een upgrade afspraak in te plannen kan de mazzel hebben.

Vreemde gang van zaken weer bij Tesla.

Lijkt erop dat ze de zeurende gekkies van de fora voor laten kruipen en als ze voorraad krijgen pas gaan uitnodigen. Snap ik wel, iets met publieke perceptie.

Ik heb zeker niet gezeurd. Ik moest enkele weken geleden iets ophalen bij SeC Eindhoven en was toen in gesprek met een van de sales mensen. Koetjes kalfjes... op een gegeven moment vroeg ik toen hoe het zat met de HW3 upgrades. Hij meldde me dat de monteurs er mee bezig waren. Ook adviseerde hij me om via de app een afspraak in te plannen. Dat heb ik gedaan en meteen was het raak. Nergens lopen zeuren en ook niet eerder aangevraagd.
Dus geen idee waar de annuleringen vandaan komen, misschien is er maar een beperkte voorraad HW3 computers geweest en is die nu al weer op.

ben dus erg benieuwd naar andere (positieve) ervaringen.
 
Heren,
Kort vraagje(aangezien ik niet zo’n techneut ben).

ik heb een MS 10/2017 en heb AP2,5 volgens mijn scherm. Krijgt iedereen een upgrade maar 3.0? Is dat gratis of moet je ervoor bij betalen?

Via de app kan in een upgrade van mijn AP kopen voor 3.200€, dat is volgens mij iets anders.

Snap er niet zoveel meer van...
Als je die 3.200 betaald dan koop je FSD (alle zelfrijdende functionaliteit die momenteel mogelijk is en de toekomstige functionaliteiten waar door Tesla nog hard aan ontwikkeld wordt). Hierbij krijg je dan ook het recht om kostenloos je hardware te updaten naar 3.0.

Meer info over FSD : FSD kopen
 
Last edited:
  • Like
Reactions: GIO1974
Zou ik wel rekening mee houden dan inderdaad. Omdat het een relatief nieuwe ‘reparatie’ was wisten ze bij mij geen harde tijd te benoemen. Wel viel het onder de ‘klaar terwijl u wacht’ regeling dus geen vervangend vervoer. Bij mij was het in een kleine 4 uur klaar. Zag in de app 2x een software update plaatsvinden. Die zullen ook tijd in beslag nemen.
 
Ik kom er vandaag achter dat onze M3 autopilot hardware 2.5 heeft ipv de nieuwere 3.0 versie. Beetje jammer want ik was echt onder veronderstelling dat we versie 3.0 hadden, auto is 16-09-2019 geleverd.
We hebben geen FSD, maar toch. Lees dat andere meer details zien (stoplichten, kliko's, etc) dan wij, lijkt me dus een snellere en sterkere processor dan wat wij hebben. Hebben mensen met dezelfde situatie gratis de HW3.0 versie upgrade kunnen krijgen?
We hebben verder veel andere issue's met de auto, maar zal daar even een andere topic voor openen.
 
Hebben mensen met dezelfde situatie gratis de HW3.0 versie upgrade kunnen krijgen?
Als je de auto geaccepteerd hebt met HW2.5 dan is dat hetgeen je gekocht hebt. In het Aflever draadje waren vorig jaar al meldingen van kopers die hun auto niet afnamen omdat de auto's niet over HW3 beschikten. De update naar HW3 is alleen voor de auto's waar FSD actief is. In China heeft Tesla echter wel toegezegd dat auto's met HW2.5 kostenloos omgebouwd zullen worden naar HW3.
 
  • Informative
Reactions: mfmvdsande