Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat ik geluk heb, pas 1 week geleden FSD aangeschaft (3200 euro), en krijg binnenkort mijn upgrade al. Misschien een goedmakertje omdat ik vandaag bij SeC Eindhoven was voor afmaken van een reparatie aan autopilot camera's (om de haverklap 'niet beschikbaar' - maar de verkeerde onderdelen waren besteld dus ik was er voor niks.
Bij brengen werd wel aangegeven dat de werkorder er was, maar nog geen datum voor het onderdeel voor mijn VIN. Bij halen kreeg ik te horen dat ze als de juiste onderdelen voor mijn reparatie er zijn, ze ook meteen de FSD computer doen.
(12-2017 X100D met AP2.5 , MCU1)
 
  • Informative
Reactions: Sprins
zo graag HW 3 willen: waarom?? om irritante meldingen te krijgen als je onder een matrixbord door rijdt? om andere visualisaties te zien? Get a life!
Zodra je er echt wat aan hebt (FSD complete en wetgeving EU aangepast) is het voor mij vroeg genoeg (maar zal ik zeker voorzien zijn, hopelijk van HW "3.5" of zelfs "4.0")
Laat ze bij de SeC's nou gewoon hun eigen werk doen. Je komt vanzelf aan de beurt en meer dan vermoedelijk voordat je er echt iets aan hebt. Als je FSD hebt betaald uiteraard.
Software 2020.20.1
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Vorige week de afspraak gemaakt, vandaag was het dan zover. Bij de SeC in Amsterdam aangekomen werd me verteld dat ik nog niet aan de beurt was met m’n Model 3 uit maart 2019, pas in Q3 starten ze.

Ze hadden de afspraak niet geannuleerd omdat ik nog een andere lopende zaak had, die konden ze nu wel direct fixen. Niet helemaal hoe ik het voor ogen had, want we waren er nog niet over uit of het onder garantie zou vallen. Gelukkig hebben ze het onder goodwill gerepareerd.

Ik ga weer in de wachtstand tot Q3 en hoop dat tot die tijd HW3 niet vooruit gaat lopen op HW2.5.
 
Hé Q3 begint over een maandje dus opzicht niet heel lang meer :p. Wat betref de 'u krijg een bericht in uw app/account' (wat ik ook had gehoord bij mijn vorige gecanceld afspraak) vraag ik me af als ik dat wel binnen zal krijgen voor een lease auto, en wil ook niet mijn LM wekelijks gaan bellen om te vragen om hun account te checken... Iemand weet of dit soort notificaties wel bij de lease rijder binnen komen?
 
Daar had ik het vanmiddag nog over met ze. Ze twijfelen sterk of ik zelf direct bericht krijg als leaserijder. Aangezien ze het niet via de app doen, maar per mail. Hij ging er dus vanuit dat de leasemaatschappij de mail zou ontvangen.

Gewoon dit topic in de gaten houden :)
 
  • Like
Reactions: Cely
zo graag HW 3 willen: waarom?? om irritante meldingen te krijgen als je onder een matrixbord door rijdt? om andere visualisaties te zien? Get a life!
Zodra je er echt wat aan hebt (FSD complete en wetgeving EU aangepast) is het voor mij vroeg genoeg (maar zal ik zeker voorzien zijn, hopelijk van HW "3.5" of zelfs "4.0")
Ik heb een leven, en erg fijn leven zelfs, en toch hoop ik dit jaar m’n HW3 upgrade te krijgen. Ik verwacht dat HW3 zeker meerwaarde zal hebben voordat we überhaupt in de buurt komen van FSD.

Volgens Elon:
"So right now, we can process on the order of 100 frames a second and we really need to do a lot of work in terms of cropping the frames, and sort of bending the pixels, and not going to full resolution on all cameras, that kind of thing with the current hardware. We’re at full frames, full resolution with the Tesla hardware. All cameras, at full resolution, full frames, and it still hasn’t tapped out."

Dus "full resolution, full frames" kan ook op de snelweg (simpele AP) een meerwaarde brengen omdat de auto dus scherper ziet. Dit helpt om objecten op grotere afstand te herkennen (meer tijd om te reageren), bewegingen van ander verkeer nauwkeuriger te zien (beter anticiperen), beter onderscheid te maken tussen echte wegbelijning en andere afgesleten strepen op de weg (minder foute keuzes) en ga zo maar door.

Als de software straks voor HW3 is geoptimaliseerd hoop ik de upgrade te hebben :)
 
  • Like
Reactions: Remz and Dario_75D
Daarnaast - ik heb ruim een jaar geleden 6400 of zo betaald voor FSD. Ik zou voor eind 2019 HW3 krijgen. Mag ik in juni 2020 eens vinden dat ik geleverd krijg?

Het is niet alsof we zeuren om een nieuwe software update, maar gewoon om iets waar we al lang geleden goud geld voor hebben betaald.
 
  • Like
Reactions: Cely and Remz
Daarnaast - ik heb ruim een jaar geleden 6400 of zo betaald voor FSD. Ik zou voor eind 2019 HW3 krijgen. Mag ik in juni 2020 eens vinden dat ik geleverd krijg?

Het is niet alsof we zeuren om een nieuwe software update, maar gewoon om iets waar we al lang geleden goud geld voor hebben betaald.

Helemaal eens. Tesla is een heerlijke auto ... maar tegelijk een onbetrouwbaar bedrijf in software en hardware beloftes. Ik kan daar niet goed tegen.
 
  • Like
Reactions: Dim70