Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het vorige week nog eens geprobeerd (AP2.0, MCU1). Afspraak wederom gecanceld met de bekende uitleg. Ik merk dat ik me mateloos erger aan de manier waarop tesla dit (niet) regelt. Ik heb in 2017 genoeg betaald voor de X (gekocht voor de drastische prijsverlagingen) en ook FSD. 3 jaar naar dato krijg ik niets dat in lijn is met de beloften - ondanks dat de technische mogelijkheden er inmiddels wel zijn. Meer onwil dan onkunde inmiddels wat mij betreft.

Het ligt echter ongetwijfeld aan mij, en heb daarom (na 7 jaar Tesla) X verkocht. Blij dat Tesla me op het spoor gezet heeft van elektrisch rijden, maar helemaal klaar met de afwezigheid van service, geen mogelijkheid tot inhoudelijk contact/overleg, zwalkend (prijs-)beleid, onderdelen die van mijn auto vallen, etc. etc. Omdat ik vaker te ongeduldig ben, zou het me niet verbazen als volgende week de (AP/MCU) upgrade ineens beschikbaar komt...:oops::D
 
  • Informative
Reactions: Eriksc
Geheel volgens verwachting en in lijn met de ervaringen en de onduidelijkheid over de eerste leveringen. Je krijgt bijna het idee dat het rijden van een Tesla een gunst :)
Nou ja op heel veel punten kan ik het, zeker als softwarebouwer die doorlopend met startups werkt, allemaal prima snappen en waarderen hoe ze werken.

Maar een privilege van 6400 euro dat intussen al zonder communicatie 10 maanden op zich laat wachten, met alle ongein erbij die duidelijk maakt dat de SeC's ook niks weten, vind ik wel ondermaats. Zeg gewoon 1 keer eerlijk "hoi we gaan er vanaf 1 oktober 1000 per week doen dus we zijn tot 1 maart 2021 bezig" en het is prima weet je, dan weet je dat.
 
Nou ja op heel veel punten kan ik het, zeker als softwarebouwer die doorlopend met startups werkt, allemaal prima snappen en waarderen hoe ze werken.

Maar een privilege van 6400 euro dat intussen al zonder communicatie 10 maanden op zich laat wachten, met alle ongein erbij die duidelijk maakt dat de SeC's ook niks weten, vind ik wel ondermaats. Zeg gewoon 1 keer eerlijk "hoi we gaan er vanaf 1 oktober 1000 per week doen dus we zijn tot 1 maart 2021 bezig" en het is prima weet je, dan weet je dat.
Ik ben het volledig met je eens hoor. Berusting in het privilege was ook eerder sarcastisch bedoeld. Ik kan mij nog goed herinneren hoe druk ik mij heb gemaakt voor de levering. Ik heb daar één ding geleerd: klagen of frustratie uitspreken richting Tesla is zinloos. Ik wacht nu dus maar geduldig af tot dat er iemand op dit forum doorheen komt. :)
 
  • Like
Reactions: curry684 and Cely
Misschien al gepasseerd hier, maar op deze pagina staat wanneer je met welke auto een afspraak kan inplannen:

Installaties van computer voor Volledig automatische besturing (FSD-computer)

upload_2020-8-18_13-0-19.png
 
Misschien al gepasseerd hier, maar op deze pagina staat wanneer je met welke auto een afspraak kan inplannen:

Installaties van computer voor Volledig automatische besturing (FSD-computer)

View attachment 577706
Bekend schema idd! Vanmorgen nog contact gehad met SEC R'dam : voor de Model 3 is nog geen hardware beschikbaar.
Wellicht dat de bootzending (https://twitter.com/VedaPrime/status/1293212330738647046) hier verandering in gaat brengen maar het heeft op dit moment nog geen zin om een service afspraak in te schieten voor je Model 3.
 
  • Informative
Reactions: Primus
Tsja daarom zit ik sinds begin Q3 smart te wachten op de eerste geslaagde afspraak voor M3. Helaas, ik deel de meningen hierboven dat het gebrek aan helder communicatie wat betref de tijdlijn een beetje moedeloos maakt... Zolang we nog geen feature echt missen vind ik het wel OK, maar zodra ook in Europa stopborden en verkeerslichten gaan "werken" vind ik het niet meer leuk om te wachten...
 
Dat is dus onjuist omdat vele te horen krijgen van de SEC's : probeer het over 3 weken nog eens! Lees dit draadje maar eens terug! Er wordt hierbij niet naar dit plaatje verwezen.
Wel, dit is de communicatie die ik kreeg:

The Full Self Drive upgrade has recently been implemented in our service centers, but is not yet available for the configuration of your vehicle. You can check the availability of the upgrade on our website Installaties van computer voor Volledig automatische besturing (FSD-computer) . The MCU2 upgrade is not yet available in Europe and we do not have a release date for this. We therefore currently cancel your appointment, and ask you to schedule a new appointment (in a Tesla service center) as soon as your vehicle has the status 'scheduling'.
 
Tsja maar Q3 2020 begon 1 juli, dus ze mogen nu dat updaten om de verwachtingen te managen vind ik. Wat we nu alleen horen is "nu niet, wacht nog even".

Ik denk dat we allemaal snappen als dingen anders lopen dan gepland, maar er is nu überhaupt geen plan. Dat is waar de irritatie is geloof ik.
 
Kreeg vanmorgen een bijzonder beleefd en vriendelijk berichtje op een vraag per sms:
Beste meneer xxxx,
Bedankt voor uw sms.
Helaas is de hardware 3.0 nog niet beschikbaar voor de Model 3.
Wanneer dit uitkomt wordt u daar van op de hoogte gebracht.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Team Tesla Tilburg Service.

het team kan daar ook niet meer doen dan ze kunnen. Probleem zit in de planning in de US
 
Tsja maar Q3 2020 begon 1 juli, dus ze mogen nu dat updaten om de verwachtingen te managen vind ik. Wat we nu alleen horen is "nu niet, wacht nog even".

Ik denk dat we allemaal snappen als dingen anders lopen dan gepland, maar er is nu überhaupt geen plan. Dat is waar de irritatie is geloof ik.
Q3 loopt nog tot eind september, dus ze hebben nog anderhalve maand ;)
 
het team kan daar ook niet meer doen dan ze kunnen. Probleem zit in de planning in de US
Oh natuurlijk, de locale teams kunnen er niets aan doen, maar the US office wel. Dat is denk ik ook wat we jammer vinden dat er daar niet meer duidelijkheid gemaakt wordt. Nu denk ik ook dat ze ook liever niets willen beloven dan iets die ze achteraf niet kunnen nakomen. Ook begrijpelijk. Maar Tesla is geen startup meer het wordt ook tijd dat dit soort zaken goed geregeld worden. Al snap ik ook dat het minder prioriteit heeft voor hun, maar voor ons als klanten toch vervelend.

Q3 loopt nog tot eind september, dus ze hebben nog anderhalve maand ;)

Haha klopt. Geloof jij er dan nog in :-D?
 
Haha klopt. Geloof jij er dan nog in :-D?
Een organisatie loopt op mensen, en er kunnen en zullen altijd tegenslagen zijn. Leven is wat er gebeurt als je iets anders had gepland. Ik ga niet wedden dat ze tegen eind Q3 al kunnen beginnen, maar ik geloof wel dat Tesla ernaar werkt om het in de toekomst mogelijk te maken, en sommige dingen duren gewoon lang.
 
  • Like
Reactions: Primus