Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Lekker dan. Nou software MEERDERE keren kopen vertik ik sowieso.. Ik heb nu FSD software van Tesla gekocht (1 auto).
Dus ik vind als ik een nieuwe Tesla koop, ik die FSD moet kunnen overzetten.

Als ik een nieuwe iPhone koop, log ik toch ook met mijn account in en staan mijn apps/software er weer?
Bij iedere keer nieuwe foon AL je apps weer OPNIEUW moeten kopen?? Dat zou bizar zijn

Waarom bij Tesla dan wel?
Net om dezelfde reden dat als je je laptop verkoopt, je je Windows licentie niet behoud maar die mee gaat naar de volgende eigenaar.

En net om dezelfde reden kan je je iPhone verkopen maar zal de nieuwe eigenaar niet gebruik kunnen maken van alle apps die je met je account hebt aangekocht.

FSD is onderdeel van het besturingssysteem, niet een externe app die je erbij koopt.

Op zich zijn het altijd licenties en die heb je in verschillende vormen en maten, maar Tesla kiest er momenteel voor de FSD auto-afhankelijk te maken, en niet account-afhankelijk.
 
  • Like
Reactions: Woek
Net om dezelfde reden dat als je je laptop verkoopt, je je Windows licentie niet behoud maar die mee gaat naar de volgende eigenaar.

En net om dezelfde reden kan je je iPhone verkopen maar zal de nieuwe eigenaar niet gebruik kunnen maken van alle apps die je met je account hebt aangekocht.

FSD is onderdeel van het besturingssysteem, niet een externe app die je erbij koopt.

Op zich zijn het altijd licenties en die heb je in verschillende vormen en maten, maar Tesla kiest er momenteel voor de FSD auto-afhankelijk te maken, en niet account-afhankelijk.

En daarbij is Tesla heel open en helder over feit dat FSD niet meegenomen kan worden naar een volgende auto. Kunnen we niet leuk vinden en liever anders zien maar we weten het VOOR aankoop. Ik zou FSD ook liever meenemen naar een volgende Tesla maar ik ga er niet over klagen omdat ik het van tevoren wist.
 
ik heb recentelijk (april, juni, juli 2020) wel een paar keer geprobeerd om mijn M3 te schedulen, maar de laatste keer kreeg ik zelfs geen sms waarom het niet doorging..:). Het idee dat ik erbij kreeg is dat tesla mij ziet als een soort drol in de wc die ze niet weggespoeld krijgen, dat terwijl ik toch 6400 euro voor tot nu toe redelijk loze beloften heb betaald. Aan de andere kant, dan doe je als merk wel iets erg goeds om met zon klantbehandeling vrij makkelijk weg te komen.
Installaties van computer voor Volledig automatische besturing (FSD-computer)
upload_2020-9-4_22-50-34.png


Enkel Model S en X met Autopilot-computer versie 2.5 worden momenteel ingepland. Blijkbaar zijn er nu wel al een paar eigenaars van een 2.0 die ook al de upgrade hebben kunnen plannen. Voor Model 3 kan je nog geen upgrade plannen.

Pas als dit overzicht verandert, kan je met je Model 3 een afspraak maken.

Verder kan je jammeren dat je na anderhalf jaar wachten nog geen HW3.0 hebt. Da's knap. De mijne is iets meer dan 3 jaar oud.
 
Onjuist, FSD is auto + account afhankelijk. Bij verkoop heeft Tesla al herhaaldelijk FSD verwijderd van auto's.
Bij verkoop naar Tesla doet Tesla natuurlijk lekker wat ze willen bij het verkopen van je tweedehands.

Bij verkoop naar een niet-Tesla verdeler of rechtstreeks naar een andere eigenaar komt Tesla niet tussen om FSD van de auto af te nemen.

Ik denk dat er 1 akkefietje is geweest waar Tesla toen foutief FSD heeft verwijderd, en dat is later gecorrigeerd door Tesla, hoewel het de herverkoper was die fout was.
 
  • Like
Reactions: Woek and Superendo
Hmmmm Q3 2020, Ik ga er voor het gemak maar van uit dat dit Q4 - Q1 21 gaat worden.?
Begint inderdaad nu vervelend te worden. Zeker nu ook snelheidsbord herkenning dus niet werkt op HW2.5. (2020.36.3)

Wat krijg je met AP3.0 wat je nu met AP2.5 niet hebt waardoor je zo "verdrietig" bent? Ook ik zit nog op 2.5 maar voor alleen een paar stoplichten (die in de praktijk nog niks doen met het rijden) en afvalbakken hoef ik nog geen 3.0 te hebben.
 
  • Like
Reactions: Danny1410
Wat krijg je met AP3.0 wat je nu met AP2.5 niet hebt waardoor je zo "verdrietig" bent? Ook ik zit nog op 2.5 maar voor alleen een paar stoplichten (die in de praktijk nog niks doen met het rijden) en afvalbakken hoef ik nog geen 3.0 te hebben.
Hmm ok ja dat is waar. Het is meer dat alle nieuwe features op 3 zitten. Bijvoorbeeld nu met snelheidsbord herkenning. 't voelt een beetje left out op 2.5.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
En vriend en ik hebben beide een afspraak ingeschoten voor HW2.5 naar HW3. En bevestigd gekregen.

Ik moet naar een SeC, hij mobiele service. Mijn afspraak duurt 15 minuten, zijn afspraak duurt vier uur.

Tja, wat moet je daar nou mee..
 
En vriend en ik hebben beide een afspraak ingeschoten voor HW2.5 naar HW3. En bevestigd gekregen.

Ik moet naar een SeC, hij mobiele service. Mijn afspraak duurt 15 minuten, zijn afspraak duurt vier uur.

Tja, wat moet je daar nou mee..

Jij hebt een S uit 2017 met AP2.5 dus die worden en werden idd (al) gedaan. Heeft die vriend ook een S van 2017 of na april 2018?
 
En vriend en ik hebben beide een afspraak ingeschoten voor HW2.5 naar HW3. En bevestigd gekregen.

Ik moet naar een SeC, hij mobiele service. Mijn afspraak duurt 15 minuten, zijn afspraak duurt vier uur.

Tja, wat moet je daar nou mee..
Bij mij zou de afspraak een uurtje duren, na 5 minuten kreeg ik toch een leenauto mee omdat er iets met de firmware was wat ze vooraf niet in kunnen schatten. Ik was net een uurtje weg en de auto stond toch alweer klaar. Dus er is een kans dat het softwarematig helemaal mis gaat. De hardware uitwisselen stelde niks voor.
 
Wat krijg je met AP3.0 wat je nu met AP2.5 niet hebt waardoor je zo "verdrietig" bent? Ook ik zit nog op 2.5 maar voor alleen een paar stoplichten (die in de praktijk nog niks doen met het rijden) en afvalbakken hoef ik nog geen 3.0 te hebben.

mijn vriendin heeft hw3.0. grootste opvallende verschil vind ik de automatische ruitenwisser, die is bij hw3.0 duidelijk beter dan bij hw2.5, ik heb weleens gelezen dat dit bij een upgrade anderen ook opviel.
 
  • Informative
Reactions: Cely
Ter info: Afspraak van volgende week in Moordrecht voor HW3 upgrade is omgezet naar Mobile Service op de 25e. Blij mee, dat scheelt twee uur rijden plus wachttijd.

Even een complimentje voor Tesla! Ik ben net gebeld over de afspraak. Ze hadden Moordrecht idd op mijn verzoek gewijzigd in Mobiele Service, maar dat was uiteraard een andere datum. Of het de ingeschoten datum uitkwam. Keurig! En ik kreeg wel nog even waarschuwing dat ik in NL nog niet te veel verwachtingen van HW3 moest hebben ivm wet- en regelgeving. Meteen ook even naar MCU2 upgrade gevraagd (kansje om een Tesla medewerker te spreken laat je natuurlijk niet voorbij gaan): helaas daar was hem niets van bekend.

Dus blij met deze klantvriendelijke meneer!
 
Even een complimentje voor Tesla! Ik ben net gebeld over de afspraak. Ze hadden Moordrecht idd op mijn verzoek gewijzigd in Mobiele Service, maar dat was uiteraard een andere datum. Of het de ingeschoten datum uitkwam. Keurig! En ik kreeg wel nog even waarschuwing dat ik in NL nog niet te veel verwachtingen van HW3 moest hebben ivm wet- en regelgeving. Meteen ook even naar MCU2 upgrade gevraagd (kansje om een Tesla medewerker te spreken laat je natuurlijk niet voorbij gaan): helaas daar was hem niets van bekend.

Dus blij met deze klantvriendelijke meneer!

Zelfde ervaring net. Had een afspraak voor 8 oktober in Moordrecht en MCU upgrade er bij gezet. Werd gebeld dat dit nog niet mogelijk was maar dat de AP upgrade wel mogelijk is dan. MCU upgrade is in Engeland en Frankrijk op proef uitgevoerd, dat is hoe het er nu mee staa.
 
  • Like
Reactions: Hbrink