Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Heb m ook.. Duurde 3 uur. Nu nog wel op 32.3 en de update naar 32.5 lijkt te zijn vastgelopen (blijft al hele tijd op 100% downloaden staan), maar de visualisaties zijn het alleen al waard!
Ik heb precies t zelfde; update naar 32.5 binnengehaald, bleef hangen op 100%. Uiteindelijk reset gedaan toen begon hij een game update te downloaden maar die verdween daarna ook weer. Uiteindelijk zijn beide updates verdwenen en niet geinstalleerd. Als ik nu handmatig check up updates hangt ie op "checking for updates". Nou ja, komt vast goed binnenkort..
 
inderdaad, mijn gemaakte afspraak is beloond met een kosten raming die goedgekeurd moet worden. In blijde afwachting voor as donderdag
8D288777-46E8-4E6B-A682-9B6273566221.jpeg
 
Ik heb precies t zelfde; update naar 32.5 binnengehaald, bleef hangen op 100%. Uiteindelijk reset gedaan toen begon hij een game update te downloaden maar die verdween daarna ook weer. Uiteindelijk zijn beide updates verdwenen en niet geinstalleerd. Als ik nu handmatig check up updates hangt ie op "checking for updates". Nou ja, komt vast goed binnenkort..

Ik had 32.5 al op mijn HW2.5. Maar na upgrade naar HW3 gisterochtend, had ik opeens weer 32.3. Gedurende de dag 32.5 weer binnengehaald, maar die bleef zoals hier wordt beschreven haken bij 100%. Maar uiteindelijk gelukt, en nu vannacht heeft de update plaatsgevonden.
 
Ik had 32.5 al op mijn HW2.5. Maar na upgrade naar HW3 gisterochtend, had ik opeens weer 32.3. Gedurende de dag 32.5 weer binnengehaald, maar die bleef zoals hier wordt beschreven haken bij 100%. Maar uiteindelijk gelukt, en nu vannacht heeft de update plaatsgevonden.
Verhip, nu je t zegt.. Ik had inderdaad ook 32.5 eerst en zit nu weer op 32.3. Bij mij wil die herupgrade nog niet lukken, maar even een paar dagen aankijken.
 
Ik moest na de upgrade gistermorgen wel even wat dingen opnieuw goedzetten, maar nu is alles dan in orde. Wat een heerlijke kermis aan nieuwe objecten in de FSD visualisatie! We zijn er nog lang niet, dat is duidelijk. Ik zag stoplichtpijl in de visualisatie heen en weer springen tussen links en rechts, terwijl het voor mij zeer duidelijk zichtbaar naar links was, om maar iets te noemen. Dat is echt low-level AI die nog niet betrouwbaar is. De high-level AI, die gaat over het samenvoegen van alle informatie uit de waargenomen objecten tot de juiste beslissingen ten behoeve van het door de bestuurder gewenste gedrag, is nog helemaal afwezig. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de voor dit jaar beloofde grote update.
 
Verhip, nu je t zegt.. Ik had inderdaad ook 32.5 eerst en zit nu weer op 32.3. Bij mij wil die herupgrade nog niet lukken, maar even een paar dagen aankijken.

Ook na de hardware-wissel?

Ik moet zeggen dat het me wel erg verbaasde. De FSD-computer lijkt me niet de enige computer in de M3. Het lijkt me eerder een extra computer voor de AI, terwijl de centrale functionaliteit van de auto op een ander systeem draait. Dus door het vervangen van de FSD-computer, zou de versie van de centrale software niet omlaag moeten gaan. Maar daar zitten natuurlijk heel veel aannames in, en er zal er minstens een fout van zijn.
 
Ook na de hardware-wissel?
Ik moet zeggen dat het me wel erg verbaasde. De FSD-computer lijkt me niet de enige computer in de M3. Het lijkt me eerder een extra computer voor de AI, terwijl de centrale functionaliteit van de auto op een ander systeem draait. Dus door het vervangen van de FSD-computer, zou de versie van de centrale software niet omlaag moeten gaan. Maar daar zitten natuurlijk heel veel aannames in, en er zal er minstens een fout van zijn.
Vandaag kwam de auto opeens spontaan out of the blue met de vraag om 32.5 weer te installeren. Dat liep verder goed. Ben wel benieuwd waar die FSD computers vandaan komen want vervolgens kwam de auto met een navigatie-update. Keek nog eens goed en bleek de navigatiekaart inderdaad ook gedowngrade naar eentje van 2018. Heel bijzonder, want zo oud is mn auto niet eens :) Je zou bijna denken dat ze nog een paar oude computers ergens in de kast gevonden hebben :) Na de (lange) update is de kaartversie weer terug op 2019. Update naar 2020.36 wordt nog niet aangeboden, hij zegt nu up to date te zijn.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Woek
Ik ben zojuist gebeld door Tesla Amsterdam om een afspraak in te plannen. Morgen krijgt mijn Model 3 SR+ (sept 2019) de HW3 upgrade!

Na dat de upgrade iets was uitgelopen (totaal 4,5 uur gewacht) heb ik mijn Model 3 met HW3 weer mogen meenemen. Alles verliep super, opeens een hele show in de auto met stoplichten en pijlen op de weg. Nog geen opmerkelijke dingen tegengekomen tegenover HW2.5.

Enige probleem wat ik nu heb is dat mijn navigatie nog op versie 2018.x zit (krijg geen update binnen) en dat mijn dashboardkastje niet meer open wil via het scherm. Voor dit laatste ga ik vandaag nog naar de SeC Amsterdam om het te controleren. Let er dus op dat als je wegrijd dat deze werkt!
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy and Woek
en dat mijn dashboardkastje niet meer open wil via het scherm. Voor dit laatste ga ik vandaag nog naar de SeC Amsterdam om het te controleren. Let er dus op dat als je wegrijd dat deze werkt!
Er zit toevallig niks groot in het ding? Hoor je het motortje wel bewegen als je op de knop duwt?
Valt vaak te verhelpen door het kastje aan beide zijden te willen sluiten, terwijl je op de knop duwt. Dan werkt het slot niet tegen het motortje en moet het kastje weer open gaan.

Een keer je iPad erin leggen is soms al genoeg om het mechanisme te blokkeren. Dat is omdat de iPad dan tegen de deur leunt, en de deur zwaarder maakt dan voorzien.
 
Er zit toevallig niks groot in het ding? Hoor je het motortje wel bewegen als je op de knop duwt?
Nee, zit bijna niks in en voorheen deed alles het wel. Ook geen geluid o.i.d. als ik de knop in druk (helaas).

Valt vaak te verhelpen door het kastje aan beide zijden te willen sluiten, terwijl je op de knop duwt. Dan werkt het slot niet tegen het motortje en moet het kastje weer open gaan.
Ben inmiddels bij Tesla geweest, daar zeiden ze ook dat er inderdaad geen beweging in was te krijgen dus ze gingen er naar kijken.
 
Toen de eerste geruchten opdoken dat HW3 upgrade voor M3 beschikbaar zou zijn heb ik een afspraak ingeschoten (nog voor bevestigingen op dit forum). Deze is helaas zojuist geannuleerd met de mededeling dat deze voor mijn auto nog niet beschikbaar is ivm gefaseerde uitrol. Lijkt er op dat de uitrol geheel random is? Ik heb een M3P die ik in April 2019 heb opgehaald in Tilburg. Had daarmee gehoopt bij de eerste batch te zitten ;<
 
  • Informative
Reactions: Woek
Toen de eerste geruchten opdoken dat HW3 upgrade voor M3 beschikbaar zou zijn heb ik een afspraak ingeschoten (nog voor bevestigingen op dit forum). Deze is helaas zojuist geannuleerd met de mededeling dat deze voor mijn auto nog niet beschikbaar is ivm gefaseerde uitrol. Lijkt er op dat de uitrol geheel random is? Ik heb een M3P die ik in April 2019 heb opgehaald in Tilburg. Had daarmee gehoopt bij de eerste batch te zitten ;<
Leek ook afhankelijk van de vestiging?
 
Toen de eerste geruchten opdoken dat HW3 upgrade voor M3 beschikbaar zou zijn heb ik een afspraak ingeschoten (nog voor bevestigingen op dit forum). Deze is helaas zojuist geannuleerd met de mededeling dat deze voor mijn auto nog niet beschikbaar is ivm gefaseerde uitrol. Lijkt er op dat de uitrol geheel random is? Ik heb een M3P die ik in April 2019 heb opgehaald in Tilburg. Had daarmee gehoopt bij de eerste batch te zitten ;<
Inderdaad, lijkt random, maar mogelijk is het wel gerelateerd aan bepaalde hardware batches.
Ik heb vrijdag ook een afspraak ingeschoten en men heeft bevestigd dat mijn auto wel al geupdatet kan worden (alleen moet de afspraak nog naar een SeC worden doorgezet, ik mocht kiezen uit Den Haag en Moordrecht). De mijne is eind mei 2019 opgeleverd, VIN 318XXX.