Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Leek ook afhankelijk van de vestiging?

Denk niet dat de vestiging uitmaakt. Ze hebben blijkbaar een lijst met VINs die upgrade kunnen/mogen worden. Waar deze lijst op gebaseerd is, is nu nog onduidelijk. Iig niet op leverdatum. Verschillen in hardware zoals @Woek aangeeft zou kunnen, maar lijkt me ook niet heel logisch. Alle in NL geleverde M3s zijn erg recent.
 
Denk niet dat de vestiging uitmaakt. Ze hebben blijkbaar een lijst met VINs die upgrade kunnen/mogen worden. Waar deze lijst op gebaseerd is, is nu nog onduidelijk. Iig niet op leverdatum. Verschillen in hardware zoals @Woek aangeeft zou kunnen, maar lijkt me ook niet heel logisch. Alle in NL geleverde M3s zijn erg recent.
Waarschijnlijk net zo ondoorgrondelijk als software updates. Soms sta ik vooraan, soms loop ik hopeloos achter...
 
Gisteren na alle berichten hier maar weer eens een poging gedaan. Via de app een afspraak gemaakt, daar werd ik net over gebeld, dat ze het niet via mobile service zouden doen en zelfs nog eerder zouden kunnen als de app aangaf. Afspraak staat nu a.s. zaterdag in Amsterdam.

Model 3 LR, FSD sinds aflevering (25 maart 2019).
 
Toen de eerste geruchten opdoken dat HW3 upgrade voor M3 beschikbaar zou zijn heb ik een afspraak ingeschoten (nog voor bevestigingen op dit forum). Deze is helaas zojuist geannuleerd met de mededeling dat deze voor mijn auto nog niet beschikbaar is ivm gefaseerde uitrol. Lijkt er op dat de uitrol geheel random is? Ik heb een M3P die ik in April 2019 heb opgehaald in Tilburg. Had daarmee gehoopt bij de eerste batch te zitten ;<

Is inderdaad beetje raar, ik heb die van mij ook opgehaald in April 2019 in Tilburg (M3 AWD Long Range, met FSD bij aanschaf) en kan volgende week woensdag langskomen voor de upgrade (zelf een afspraak gemaakt vorige week).

Had trouwens wel het idee dat mijn auto een tijdje in Tilburg heeft buiten heeft gestaan (er zat namelijk groene aanslag / mos op sommige raamrubbers). Dus misschien is die van mij eerder geproduceerd?
 
Ik ben gebeld en dacht dat het een upgrade van de x zou zijn, afspraak staat voor morgen. Naar aanleiding van de berichten in dit topic bedacht ik me dat het ook voor de 3 kan zijn. Zojuist voor de zekerheid gebeld en het is inderdaad voor de 3
 
Is inderdaad beetje raar, ik heb die van mij ook opgehaald in April 2019 in Tilburg (M3 AWD Long Range, met FSD bij aanschaf) en kan volgende week woensdag langskomen voor de upgrade (zelf een afspraak gemaakt vorige week).

Had trouwens wel het idee dat mijn auto een tijdje in Tilburg heeft buiten heeft gestaan (er zat namelijk groene aanslag / mos op sommige raamrubbers). Dus misschien is die van mij eerder geproduceerd?

kan niet heel lang zijn - de eerste M3s waren pas eind feb 2019 in Tilburg...
 
Afspraak voor mijn M3 retrofit woensdag aanstaande in Moordrecht (nieuwe service vestiging). Ik werd gebeld nadat ik zelf afspraak voor Rotterdam had ingepland. In Moordrecht zou de coordinatie van de retrofits worden gedaan. Zou in anderhalf uur klaar moeten zijn. Kan erop wachten.....
 
Vandaag kwam de auto opeens spontaan out of the blue met de vraag om 32.5 weer te installeren. Dat liep verder goed. Ben wel benieuwd waar die FSD computers vandaan komen want vervolgens kwam de auto met een navigatie-update. Keek nog eens goed en bleek de navigatiekaart inderdaad ook gedowngrade naar eentje van 2018. Heel bijzonder, want zo oud is mn auto niet eens :) Je zou bijna denken dat ze nog een paar oude computers ergens in de kast gevonden hebben :) Na de (lange) update is de kaartversie weer terug op 2019. Update naar 2020.36 wordt nog niet aangeboden, hij zegt nu up to date te zijn.

Ja, inderdaad. Dank voor de observatie. Nu zie ik dat mijn navigatie na de hardware-update ook is teruggegaan naar versie 2018-42-1729. Dat verklaart waarom hij bij Almere geheel het spoor bijster was.
 
Even een complimentje voor Tesla! Ik ben net gebeld over de afspraak. Ze hadden Moordrecht idd op mijn verzoek gewijzigd in Mobiele Service, maar dat was uiteraard een andere datum. Of het de ingeschoten datum uitkwam. Keurig! En ik kreeg wel nog even waarschuwing dat ik in NL nog niet te veel verwachtingen van HW3 moest hebben ivm wet- en regelgeving. Meteen ook even naar MCU2 upgrade gevraagd (kansje om een Tesla medewerker te spreken laat je natuurlijk niet voorbij gaan): helaas daar was hem niets van bekend.

Dus blij met deze klantvriendelijke meneer!

Laatste status:
- ombouw HW2.5 naar HW3 staat voor vrijdag 25 sep gepland via mobiele service;
- ik heb géén (nul) factuur gehad;
- omdat nu bekend is dat MCU2 updates worden gedaan heb ik gevraagd (12 september) of dit gecombineerd kan worden. Helaas geen reactie gehad. NB: ik begrijp dat ik dan naar een SeC moet.

Ben benieuwd!
 
Toen de eerste geruchten opdoken dat HW3 upgrade voor M3 beschikbaar zou zijn heb ik een afspraak ingeschoten (nog voor bevestigingen op dit forum). Deze is helaas zojuist geannuleerd met de mededeling dat deze voor mijn auto nog niet beschikbaar is ivm gefaseerde uitrol. Lijkt er op dat de uitrol geheel random is? Ik heb een M3P die ik in April 2019 heb opgehaald in Tilburg. Had daarmee gehoopt bij de eerste batch te zitten ;<

Ik heb zondag ook weer een aanvraag gedaan voor HW3.0. De vorige 2 serviceverzoeken zijn geweigerd. Ik ben benieuwd of deze wel er doorkomt. Ik heb mijn Model 3 in maart 2019 ontvangen. Volgens mij was ik een van de eerste, althans, er waren er geen 500 voor me met FSD, en ik kan niet begrijpen dat ik nog steeds die upgrade niet heb.

Vanaf begin augustus mis ik nou ook echt functionaliteiten. Is best jammer als je je nek uitsteekt en dat FSD bedrag betaalt en vervolgens mag je achteraan de rij aansluiten.
 
Ik heb zondag ook weer een aanvraag gedaan voor HW3.0. De vorige 2 serviceverzoeken zijn geweigerd. Ik ben benieuwd of deze wel er doorkomt. Ik heb mijn Model 3 in maart 2019 ontvangen. Volgens mij was ik een van de eerste, althans, er waren er geen 500 voor me met FSD, en ik kan niet begrijpen dat ik nog steeds die upgrade niet heb.

Vanaf begin augustus mis ik nou ook echt functionaliteiten. Is best jammer als je je nek uitsteekt en dat FSD bedrag betaalt en vervolgens mag je achteraan de rij aansluiten.

Hoe bizar, nou heb ik net dit bericht gepost en krijg ik een sms-je dat de afsrpaak niet via mobile service kan en dat de afsrpaak verzet is naar een SEC. Zal het dan echt gaan gebeuren?
 
  • Like
Reactions: Primus and stolkert
Ik heb zondag ook weer een aanvraag gedaan voor HW3.0. De vorige 2 serviceverzoeken zijn geweigerd. Ik ben benieuwd of deze wel er doorkomt. Ik heb mijn Model 3 in maart 2019 ontvangen. Volgens mij was ik een van de eerste, althans, er waren er geen 500 voor me met FSD, en ik kan niet begrijpen dat ik nog steeds die upgrade niet heb.

Vanaf begin augustus mis ik nou ook echt functionaliteiten. Is best jammer als je je nek uitsteekt en dat FSD bedrag betaalt en vervolgens mag je achteraan de rij aansluiten.
Zo ging het toch ook met die reserveringen? Het is nooit anders geweest. Ik heb een M3 van mei 2019, maar wacht rustig af want die nieuwe functies zijn nog onbruikbaar als ik het goed lees. Ook dat is nooit anders geweest: blijf af van de eerste exemplaren of het nou hardware of software is. Tenzij je graag Beta tester speelt natuurlijk.