Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Net in Eindhoven mijn M3 laten ombouwen, blijven wachten en het was in 2 uur gedaan: 08:30-10:30. Wel Q4 al ;)

Vreemd dat het beleid per SeC dan zou verschillend is.

Terwijl ik in EHV aan een bureautje aan het wachten en werken was, hoorde ik iedereen aan de balie in Eindhoven de optie krijgen om een loaner mee te nemen.

Geen enkel gedoe (behalve mondkapjes op bij de balie, maar dat is nu eenmaal noodzaak in deze tijden).

Overigens, had mijn SSD drive uit de USB poort getrokken, en na afloop er weer ingestoken.
Camera logging was meteen weer beschikbaar, geen reformatting van de SSD drive nodig.

Ik was gisterochtend in Eindhoven. Zelfde ervaring: formulier voor loaner lag al voor me klaar, maar ik gaf aan dat ik liever wilde wachten. Het duurde bij mij wel ruim drie uur. SSD er ook uitgehaald en na afloop weer ingestoken, alles werkt nog gewoon. Heb wel een stukje moeten rijden voor het kalibreren van de camera's. Daarna thuis aan de WiFi voor de kaartupdate en wachten totdat de auto in slaap was gevallen. Pas daarna kon ik de optie stoplichtherkenning aanzetten. Werkt verder allemaal prima, en tijdens mijn proefrit merkte ik dat zelfs het nemen van eenvoudige rotondes met TACC nu bijna goed gaat. Rotondes met autosteer/autopilot heb ik nog niet geprobeerd.
 
USB stick was echt overleden, Samsung T5 SSD besteld en alles werkt weer meteen, kon direct uit de doos formatteren in de auto.

Wel iets om in het achterhoofd te houden wellicht, geen idee of het relatie houdt maar even USB eruit voor je HW3 laat doen kan goed idee zijn hehe.

Klopt. Ik heb de T5 eruit gehaald en na afloop er weer ingestoken en het werkte weer gewoon. Overigens heb ik de T5 al een tijdje maar werkt die bij afspelen van muziek niet vlekkeloos. Het gebeurt regelmatig dat de verbinding er compleet uitvliegt. Na opnieuw selecteren van de muziekbron doet hij het dan gewoon weer. Geen idee of dat de T5 zelf is of wordt veroorzaakt door de Taptes USB Hub waar hij in zit / aanhangt.
 
Dan heb ik geluk gehad denk ik!

Offtopic; hoe is het terugkijken van sentry views op een samsung t5 ssd? Mijn Sandisk ultrafit 130MB/s (RW) en Kingston 100MB/s (RW) zijn niet vooruit te branden. Het is niet te doen om die beelden daarop in de auto te gaan kijken..

Terugkijken sentry en camerabeelden op de T5 gaat bij mij vlekkeloos en vrijwel altijd zonder haperingen. Er zijn tussendoor wel 1 of twee softwareversies geweest waar het afspelen soms abrupt werd verbroken, maar dat heb ik de laatste tijd niet meer gehad.
 
Dan heb ik geluk gehad denk ik!

Offtopic; hoe is het terugkijken van sentry views op een samsung t5 ssd? Mijn Sandisk ultrafit 130MB/s (RW) en Kingston 100MB/s (RW) zijn niet vooruit te branden. Het is niet te doen om die beelden daarop in de auto te gaan kijken..
Van wat ik heb getest was het prima, maar ik had ook geen probleem met de SanDisk UltraFit die ik hiervoor had tot ie stuk ging. Volgens specificaties Tesla zou 5MB/s overigens genoeg moeten zijn, en dat is best realistisch voor 4 720p feeds.
 
Gebeld dat ik 12 oktober 11:45 de HW3 update krijg in Duiven.
Nogal speciaal omdat ik geen FSD heb gekocht, alleen maar EAP, maar . . . FSD kreeg ik er gratis bij.
Belangrijk hiervoor is: Op 22 januari heb ik mijn Model 3 gekocht, en op 31 maart is deze afgeleverd.
Iedereen die voor 28 februari 2019 zijn M3 kocht met EAP, en na 28 februari kreeg afgeleverd, krijgt gratis FSD erbij. En na nu blijkt ook HW3.
Dit als compensatie voor de grote prijsverlaging die in die periode plaatsvond.
Elon werd aangesproken op die prijsverlaging en heeft dit als compensatie geregeld.
Goed uitgelegd in het volgende stroomschema van Troy Teslike
mijn situatie is punt D (in geel)
Tesla Autopilot Prices (includes 18 March 2019 price increase) : teslamotors
 
Ik heb het idee dat op mijn M3 na de upgrade de "achteruitrij" camera beelden van mindere/andere kwaliteit geworden zijn. Ze zie er een beetje "ouderwetsch" , bijna monochroom uit. Iemand anders dit ook opgemerkt?
 
Ik heb het idee dat op mijn M3 na de upgrade de "achteruitrij" camera beelden van mindere/andere kwaliteit geworden zijn. Ze zie er een beetje "ouderwetsch" , bijna monochroom uit. Iemand anders dit ook opgemerkt?
Mmmja ik meende ook wat te zien. Leek me echter vooral hoger contrast, wat behulpzaam kan zijn voor computers maar voor ons wat vreemd kan smoelen.
 
Ik heb voor 5 oktober 11:15 een afspraak staan bij SeC Rotterdam om HW3.0 te installeren. Ontving zojuist een sms dat de afspraak ondanks corona gewoon door kan gaan maar dat ze weinig ruimte binnen hebben om te wachten en ze vragen of ik mij op kan laten halen...??
Heb geantwoord dat dat lastig is voor mij, en of ik geen leen auto mee kan nemen. Krijg ik als reactie dat een vervangende auto €100 ex btw per dag kost. Als ik kies om te wachten moet ik rekenen op ongeveer 3u wachten.

Toch een beetje jammer :/
@pposthoorn, krijg je mijn auto toch nog te zien, ik heb afspraak voor 11:00 staan in Rotterdam. :cool:

Ik kreeg inderdaad dezelfde SMS. Ik neem m'n laptop mee en blijf gewoon wachten. Een loaner gaat mij tenslotte ook een uur van m'n tijd kosten met heen en weer rijden. En mocht er geen werkplek vrij zijn dan heeft de McDonalds om de hoek genoeg tafels.
 
  • Funny
Reactions: pposthoorn
@pposthoorn, krijg je mijn auto toch nog te zien, ik heb afspraak voor 11:00 staan in Rotterdam. :cool:
Ik kan melden dat hij in het echt nog indrukwekkender is dan op de foto :)

Vandaag FSD computer upgrade gehad, nog even gevraagd mbt leenauto en de beste man gaf aan dat het beleid is bij garantie werk op model 3 dat korter dan 4u duurt dat ze geen leenauto geven. Kon nu wel uber krediet krijgen (wat eerder niet werd aangeboden). Maar had nu al geregeld dat ik door iemand opgepikt zou worden.

Upgrade zelf is top verlopen, keurig op de hoogte gehouden via SMS en auto was in iets minder dan 3u klaar. Alle instellingen e.d. stonden er nog gewoon (buiten wifi en bluetooth). En er stond 2020.36.11 op (daar had ik hem ook mee afgeleverd). Nu thuis de kaartupdate downloaden voor de stoplichten functies.

Al met al was m'n 2e SeC bezoek ook weer een positieve ervaring.
 
Ik las meerdere van jullie die problemen hadden gehad met hun flash disk na een HW3.0 update dus ik dacht, even checken of die van me het doet eigenlijk, zo vaak kijk ik niet naar. Wat blijkt? Ik heb gewoon een hele footage in de SeC van mijn auto met monteurs die langs lopen, mijn auto zitten boenen, andere auto's open en wat ik nog van verrast werd: een hele stuk waar iemand mijn auto rijd naar Best (wat zal uitleggen waarom ik geen calibratie hoefde te doen).

Mijn Samsung T5 is verstopt achter een mooie USB hub die perfect aansluit onder de telefoonlader, ik denk dat ze daarom het niet uitgehaald hebben (wat ze vorige keer bij een ander ingreep wel hadden gedaan toen ik nog maar een USB stick in had). Haha :D.
 
Ik heb het idee dat op mijn M3 na de upgrade de "achteruitrij" camera beelden van mindere/andere kwaliteit geworden zijn. Ze zie er een beetje "ouderwetsch" , bijna monochroom uit. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Klopt. De achteruit-rij camera van mijn 2.5 auto is qua kwaliteit veel scherper en gestokener beeld dan de hw3.0 van mijn vriendin.
Als ik in hw3.0 achteruit rij vind ik de camera altijd 'blurry' tov mijn eigen auto.
 
Ik kan melden dat hij in het echt nog indrukwekkender is dan op de foto :)

Vandaag FSD computer upgrade gehad, nog even gevraagd mbt leenauto en de beste man gaf aan dat het beleid is bij garantie werk op model 3 dat korter dan 4u duurt dat ze geen leenauto geven. Kon nu wel uber krediet krijgen (wat eerder niet werd aangeboden). Maar had nu al geregeld dat ik door iemand opgepikt zou worden.

Upgrade zelf is top verlopen, keurig op de hoogte gehouden via SMS en auto was in iets minder dan 3u klaar. Alle instellingen e.d. stonden er nog gewoon (buiten wifi en bluetooth). En er stond 2020.36.11 op (daar had ik hem ook mee afgeleverd). Nu thuis de kaartupdate downloaden voor de stoplichten functies.

Al met al was m'n 2e SeC bezoek ook weer een positieve ervaring.

Apart, dat beleid m.b.t. een leenauto. Ik heb afgelopen maandag een afspraak gehad in Purmerend voor mijn Model 3 en ze gaven van tevoren aan dat ik een leenauto mee zou krijgen. Ik heb de auto iets voor 9 uur gebracht, en om 12u kreeg ik al een SMS dat de auto klaar was.

Overigens had ik ook het probleem dat na het downloaden van nieuwe navigatiegegevens de stoplichtherkenning nog niet aangezet kan worden. Met de tips die ik hier gelezen heb morgen maar even een reset proberen.
 
Gisteren in Purmerend mijn Model 3 LR AWD van 03-2019 van 2.5 naar 3.0 laten upgraden.

  • Purmerend is een nieuwe locatie onder constructie, dus verwacht er niet veel van, deels nog leeg van binnen, paar stoelen en tafeltjes om te werken en een koffieautomaatje.
  • Kreeg een Model S 90D AP1 loaner mee.
  • Duurde zo'n 4,5 uur voor ik het smsje kreeg dat de auto klaar was.
  • Bluetooth en WiFI-netwerken moesten opnieuw ingesteld worden in de auto.
  • Camera's moesten gecalibreerd worden tijdens het rijden, maar duurde maar 10 minuutjes.
  • App bleef na de upgrade opeens aangeven dat er een ruit open was, druk je op sluiten hoor je de ruiten even aandrukken, maar de app bleef daarna aangeven dat er nog een ruit open was. Aangegeven bij de balie, en ze besloten er ter plekke nog even naar te kijken. Zo'n 10 minuutjes later hebben ze het gefixt, waarschijnlijk met een soft reset of recalibratie van de ruitenstand, want dat gaven ze aan te gaan proberen.
  • Flinke navigatie/kaartupdate van zo'n 8 GB gedownload middels telefoonhotspot.
  • Daarna nog enkele Game Updates gekregen.
  • Eenmaal thuis kreeg ik de stoplichtherkenning niet aangevinkt, grayed out. Ondanks dat de kaarten inmiddels geupdate waren.
  • Besloten om 's nachts Sentry Mode uit te laten en de auto uit te schaken in het menu zodat de auto en opnieuw gestart is, en volledig in slaap kan vallen gedurende de nacht. Straks even kijken of dat geholpen heeft.

Kortom, wel een prima ervaring gehad. Wel wat kleine dingetjes dus, maar verder geen problemen.