Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond,

Ik ben wederom naar een SC gereden van Tesla om te vragen naar de HW3 upgrade. En kreeg het antwoord: “Omdat de auto geïmporteerd is uit Duitsland, duurt het langer om de upgrade te krijgen, waarschijnlijk Q1 2021....”

Gezien mijn auto af fabriek 3.0 had moeten hebben heb ik het wel enigszins gehad met de service van Tesla.

Eerst, auto niet uitgevoerd met 3.0.
Dan het bericht dat ik de upgrade naar FSD moet kopen om het te krijgen.
En dan horen dat ik maar gewoon moet wachten, omdat het een DE auto is....

Wat moet ik hier nu nog mee doen?

Fijne zondagavond!
 
  • Funny
Reactions: pati07
Goedenavond,

Ik ben wederom naar een SC gereden van Tesla om te vragen naar de HW3 upgrade. En kreeg het antwoord: “Omdat de auto geïmporteerd is uit Duitsland, duurt het langer om de upgrade te krijgen, waarschijnlijk Q1 2021....”

Gezien mijn auto af fabriek 3.0 had moeten hebben heb ik het wel enigszins gehad met de service van Tesla.

Eerst, auto niet uitgevoerd met 3.0.
Dan het bericht dat ik de upgrade naar FSD moet kopen om het te krijgen.
En dan horen dat ik maar gewoon moet wachten, omdat het een DE auto is....

Wat moet ik hier nu nog mee doen?

Fijne zondagavond!
Als je FSD hebt gekocht, zal je het wel krijgen, wat moet je doen: nog wat geduld hebben ;-)
't is niet prettig, maar anderzijds krijg je het dan wel (als je FSD kocht). Als blijkt dat de 'Christmas-update' de nieuwe FSD zal bevatten (en ook voor Europa), dan zal de HW3-upgrade ook in BE wel snel van start gaan (mijn gevoel).
 
Ik ben wederom naar een SC gereden van Tesla om te vragen naar de HW3 upgrade. En kreeg het antwoord: “Omdat de auto geïmporteerd is uit Duitsland, duurt het langer om de upgrade te krijgen, waarschijnlijk Q1 2021....”

Gezien mijn auto af fabriek 3.0 had moeten hebben heb ik het wel enigszins gehad met de service van Tesla.

Eerst, auto niet uitgevoerd met 3.0.
Dan het bericht dat ik de upgrade naar FSD moet kopen om het te krijgen.
En dan horen dat ik maar gewoon moet wachten, omdat het een DE auto is....

Wat moet ik hier nu nog mee doen?
Beetje hautain om zo te janken en jammeren over de service van Tesla over het nog niet hebben van HW3.0 op je Model 3 die je bestelde zonder FSD, en dat je moet wachten op volgend kwartaal.

Onze Model 3 is van februari 2019 en we wachten geduldig op de HW3.0 upgrade.

Wat moet je ermee doen? Geduldig wachten, en beseffen dat er ook wachtenden voor je zijn.

Ik heb overigens 3 jaar gewacht op mijn upgrade naar HW3.0 in mijn Model X. Het is onwaarschijnlijk dat jij ook zolang zal moeten wachten. Geduld is een schone deugd.
 
  • Like
Reactions: Adm and ssdshirt
Goedenavond,

Ik ben wederom naar een SC gereden van Tesla om te vragen naar de HW3 upgrade. En kreeg het antwoord: “Omdat de auto geïmporteerd is uit Duitsland, duurt het langer om de upgrade te krijgen, waarschijnlijk Q1 2021....”

Gezien mijn auto af fabriek 3.0 had moeten hebben heb ik het wel enigszins gehad met de service van Tesla.

Eerst, auto niet uitgevoerd met 3.0.
Dan het bericht dat ik de upgrade naar FSD moet kopen om het te krijgen.
En dan horen dat ik maar gewoon moet wachten, omdat het een DE auto is....

Wat moet ik hier nu nog mee doen?

Fijne zondagavond!
Gewoon relax en wacht. Die HW 3 doet toch nog niets behalve verkeerslichtjes op je scherm tonen? En een paar Autopilot functies geloof ik. Voor mij was het verschil niet echt belangrijk. Het is belangrijk dat je die hardware hebt als de nieuwe FSD software ooit eens komt, maar dat zal wel langer duren dan Q1 van volgend jaar.
 
Ik heb het idee wel dat sinds HW3 de achteruitrij camera wat slechter is in het donker. Er zijn dan echt verticale strepen te zien die er voorheen niet waren.

Wat wel positief is: de zijcamera's zijn wel enorm helder. Terwijl deze onder HW2.5 in de avond nauwelijks bruikbaar waren.
 
Last edited:
Ik rij tegenwoordig bijna alleen om te gaan sporten (ja right... Ik zie de gekkigheid hier in haha) en dus savond en dus altijd in het donker en ja geen probleem eigenlijk... Mijn lampen achter geven ook licht, voldoende om goed te zien vind ik.
 
Bij mij is het achteruitrij camerabeeld ook veel donkerder geworden na de upgrade naar de AP3 computer.
Voorheen was de achteruitrijlamp voldoende voor uitstekend beeld in het donker. Nu probeer ik het wat bij te verlichten door de rem een beetje in te houden (creep modus aan) en dan nog is het achteruitrijbeeld veel donkerder dan voorheen.

Erg jammer, duidelijk een software misser van Tesla, want de camera zelf, is goed genoeg.
 
Bij mij is het achteruitrij camerabeeld ook veel donkerder geworden na de upgrade naar de AP3 computer.
Voorheen was de achteruitrijlamp voldoende voor uitstekend beeld in het donker. Nu probeer ik het wat bij te verlichten door de rem een beetje in te houden (creep modus aan) en dan nog is het achteruitrijbeeld veel donkerder dan voorheen.

Erg jammer, duidelijk een software misser van Tesla, want de camera zelf, is goed genoeg.

Het zal Tesla eerder te doen zijn om het detail in de beelden van alle cameras zo goed mogelijk zichtbaar te laten zijn voor de auto zelf, in allerlei gevallen (zon in camera, of juist erg donker etc).

De software zal erop ingesteld zijn om voor AP een zo bruikbaar mogelijk plaatje te geven.

Dat wij de cameras voor sentry / bekijken gebruiken is gewoon een extra gimmick, maar de software is niet gemaakt om ons
zo een kleurrijk en mooist mogelijk realistisch contrast plaatje te geven .... Het is een bij-effect feature. (afgezonderd van misschien achteruit rij camera) maar voor de rest van de cameras absoluut.....
 
Gaston said:
Bij mij is het achteruitrij camerabeeld ook veel donkerder geworden na de upgrade naar de AP3 computer. Voorheen was de achteruitrijlamp voldoende voor uitstekend beeld in het donker. Nu probeer ik het wat bij te verlichten door de rem een beetje in te houden (creep modus aan) en dan nog is het achteruitrijbeeld veel donkerder dan voorheen.

Erg jammer, duidelijk een software misser van Tesla, want de camera zelf, is goed genoeg.
Het zal Tesla eerder te doen zijn om het detail in de beelden van alle cameras zo goed mogelijk zichtbaar te laten zijn voor de auto zelf, in allerlei gevallen (zon, of juist erg donker). De software zal ingesteld zijn om voor AP een zo bruikbaar mogelijk plaatje te geven.
Dat wij de cameras voor sentry / bekijken gebruiken is gewoon een extra gimmick, maar de software is niet gemaakt om ons zo een kleurrijk en mooist mogelijk realistisch contrast plaatje te geven .... Het is een bij-effect feature. (afgezonderd van misschien achteruit rij camera) maar voor de rest van de cameras absoluut.....
Ook ik gebruik de "creep" en het remlicht om achteruit te kunnen rijden. Want het beeld is sinds de HW3 hardware-update zo donker dat zonder "rood bijlichten" achteruitrijden niet goed mogelijk is. Het lijkt wel of de achteruitrijlamp niet werkt.
Bij achteruitrijden moet volgens mij niet AP een zo goed mogelijk plaatje krijgen, maar de chauffeur. Ik denk dus dat het een bug is. Vervelend want vroeger kon ik wel "verlicht" achteruit rijden.
 
Last edited:
Ook ik gebruik de "creep" en het remlicht om achteruit te kunnen rijden. Want het beeld is sinds de HW3 hardware-update zo donker dat zonder "rood bijlichten" achteruitrijden niet goed mogelijk is. Het lijkt wel of de achteruitrijlamp niet werkt.
Bij achteruitrijden moet volgens mij niet AP een zo goed mogelijk plaatje krijgen, maar de chauffeur. Ik denk dus dat het een bug is. Vervelend want vroeger kon ik wel "verlicht" achteruit rijden.
In mijn model 3 achteruitrijcamera beeld ook veel slechter als voor de update, het lijkt wel monochroom. Een rode auto wordt oranje weergegeven. Alles veel fletser. Raar voor een nieuwere, betere, snellere computer. Voor de systemen van de auto zal het misschien beter zijn, maar voor mij is het slechter