Goedenavond,
Ik wilde eens polsen in welke mate jullie jullie config nog hebben aangepast na de betaling van jullie eerste voorschot.
Bij mij lijkt dat immers niet zo vlot te gaan, en ik wil nu niet helemaal zeurderig overkomen, maar het verveelt me wel wat, en ik vind dat de service toch iets beter kan.
Ik had naar aanleiding van de perte totale van mijn oude wagen, vroeger dan verwacht een bestelling geplaatst voor mijn lang verhoopte Tesla. Het blijft ondanks alle fiscale voordelen en stimuli natuurlijk nog altijd een flinke investering, maar uiteindelijk dan toch gesprongen. Levering had ik laten plaatsen op juli omdat we nog met een verhuizing zitten ook.
Om een lang verhaal kort te maken. Kort nadat ik mijn bestelling plaatste, en voorschot betaalde, werden de prijzen aanzienlijk aangepast in het voordeel van de klant. Er kwamen ook nieuwe kleurtjes bij, en de opties werden interessanter voor me (de next gen seats vond ik te duur toen ze ook op de achterbank geïnstalleerd werden; met de nieuwe optie konden de zetels voor halve prijs er voorin wel in...) Tijd dus om een mailtje te sturen naar Tesla met de vraag of de config nog aangepast kon worden, en wat daarvoor moest gebeuren.
2 dagen later kreeg ik bevestiging dat ik nog mocht aanpassen (mede omdat mijn levering pas voor juli was gepland, en ik dus nog "ver van de geplande productiedatum" af was). Zo gezegd, zo gedaan: ik genereer een nieuwe PDF, en stuur hem op naar mijn contact (waar ik overigens alleen maar heel positief kan zijn!)
Omdat het online maar niet werd aangepast, heb ik een aantal keren gepolst of die wijziging zeker goed geregistreerd werd, en er werd mij tot 2 keer toe bevestigd door mij contact dat de wijziging werd aanvaard, en zou verwerkt worden. Ik moest me verder geen zorgen maken.
Helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in Amerikaanse bedrijven die wel eens durven verdrinken in procedures, en daardoor iets minder vlot buiten de spreekwoordelijke lijntjes kunnen kleuren, en zowaar: ik kreeg - helaas - gelijk. Vorige week is mijn OUDE config in productie gegaan, en twee dagen later stond de OUDE config eveneens op de status "geproduceerd en onderweg van de fabriek".
Ik vind het een beetje lastig om de vervelende klant te zijn, maar had ik nu niet beter mogen verwachten? Ik heb tot 4 keer toe gepolst en Tesla erop gewezen dat de OUDE config nog steeds online stond; ik moest me nergens zorgen om maken, maar het eindresultaat is wel wat ik gevreesd had. En het kan dan dom klinken, maar eens ik mijn zinnen op een nieuwe config heb gezet, vind ik het moeilijk om terug te keren naar de oude config.
Het lijkt moeiljk voor Tesla toe te geven dat er iets mis is gelopen, en ik krijg nu uitvluchten als "ja, maar dat was een leasing bij XXX, en XXX moest nog goedkeuren", wat onzin is, want het betreft een financiële en geen operationele renting; de wagen was dus MIJN eigendom, en niet die van de leasingmaatschappij, en bovendien is de prijs naar BENEDEN gegaan; ik kan me moeilijk voortellen dat de maatschappij nu dit contract NIET zou goedkeuren...
Vandaar dus even mijn vraag: hebben jullie jullie config ook nog aangepast "buiten het normale bestelproces om", en is dit goed verlopen, of ben ik niet de enige met dit soort problemen?
Ik vind het oprecht heel jammer dat het mis is gelopen, maar kan het eigenlijk niet goed plaatsen; er was tijd voldoende om dit te verwerken, en er was intern bij Tesla een ticket voor de wijzigingsaanvraag. Hoe die wagen met een dergelijke status in productie is kunnen gaan, is me eerlijk gezegd een raadsel wat vooral intern zou moeten worden herbekeken. Ben ik nu de vervelende klant als ik toch wel graag mijn nieuwe config zou willen krijgen?
Ik wilde eens polsen in welke mate jullie jullie config nog hebben aangepast na de betaling van jullie eerste voorschot.
Bij mij lijkt dat immers niet zo vlot te gaan, en ik wil nu niet helemaal zeurderig overkomen, maar het verveelt me wel wat, en ik vind dat de service toch iets beter kan.
Ik had naar aanleiding van de perte totale van mijn oude wagen, vroeger dan verwacht een bestelling geplaatst voor mijn lang verhoopte Tesla. Het blijft ondanks alle fiscale voordelen en stimuli natuurlijk nog altijd een flinke investering, maar uiteindelijk dan toch gesprongen. Levering had ik laten plaatsen op juli omdat we nog met een verhuizing zitten ook.
Om een lang verhaal kort te maken. Kort nadat ik mijn bestelling plaatste, en voorschot betaalde, werden de prijzen aanzienlijk aangepast in het voordeel van de klant. Er kwamen ook nieuwe kleurtjes bij, en de opties werden interessanter voor me (de next gen seats vond ik te duur toen ze ook op de achterbank geïnstalleerd werden; met de nieuwe optie konden de zetels voor halve prijs er voorin wel in...) Tijd dus om een mailtje te sturen naar Tesla met de vraag of de config nog aangepast kon worden, en wat daarvoor moest gebeuren.
2 dagen later kreeg ik bevestiging dat ik nog mocht aanpassen (mede omdat mijn levering pas voor juli was gepland, en ik dus nog "ver van de geplande productiedatum" af was). Zo gezegd, zo gedaan: ik genereer een nieuwe PDF, en stuur hem op naar mijn contact (waar ik overigens alleen maar heel positief kan zijn!)
Omdat het online maar niet werd aangepast, heb ik een aantal keren gepolst of die wijziging zeker goed geregistreerd werd, en er werd mij tot 2 keer toe bevestigd door mij contact dat de wijziging werd aanvaard, en zou verwerkt worden. Ik moest me verder geen zorgen maken.
Helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in Amerikaanse bedrijven die wel eens durven verdrinken in procedures, en daardoor iets minder vlot buiten de spreekwoordelijke lijntjes kunnen kleuren, en zowaar: ik kreeg - helaas - gelijk. Vorige week is mijn OUDE config in productie gegaan, en twee dagen later stond de OUDE config eveneens op de status "geproduceerd en onderweg van de fabriek".
Ik vind het een beetje lastig om de vervelende klant te zijn, maar had ik nu niet beter mogen verwachten? Ik heb tot 4 keer toe gepolst en Tesla erop gewezen dat de OUDE config nog steeds online stond; ik moest me nergens zorgen om maken, maar het eindresultaat is wel wat ik gevreesd had. En het kan dan dom klinken, maar eens ik mijn zinnen op een nieuwe config heb gezet, vind ik het moeilijk om terug te keren naar de oude config.
Het lijkt moeiljk voor Tesla toe te geven dat er iets mis is gelopen, en ik krijg nu uitvluchten als "ja, maar dat was een leasing bij XXX, en XXX moest nog goedkeuren", wat onzin is, want het betreft een financiële en geen operationele renting; de wagen was dus MIJN eigendom, en niet die van de leasingmaatschappij, en bovendien is de prijs naar BENEDEN gegaan; ik kan me moeilijk voortellen dat de maatschappij nu dit contract NIET zou goedkeuren...
Vandaar dus even mijn vraag: hebben jullie jullie config ook nog aangepast "buiten het normale bestelproces om", en is dit goed verlopen, of ben ik niet de enige met dit soort problemen?
Ik vind het oprecht heel jammer dat het mis is gelopen, maar kan het eigenlijk niet goed plaatsen; er was tijd voldoende om dit te verwerken, en er was intern bij Tesla een ticket voor de wijzigingsaanvraag. Hoe die wagen met een dergelijke status in productie is kunnen gaan, is me eerlijk gezegd een raadsel wat vooral intern zou moeten worden herbekeken. Ben ik nu de vervelende klant als ik toch wel graag mijn nieuwe config zou willen krijgen?