Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update configuratie

This site may earn commission on affiliate links.
Goedenavond,

Ik wilde eens polsen in welke mate jullie jullie config nog hebben aangepast na de betaling van jullie eerste voorschot.
Bij mij lijkt dat immers niet zo vlot te gaan, en ik wil nu niet helemaal zeurderig overkomen, maar het verveelt me wel wat, en ik vind dat de service toch iets beter kan.

Ik had naar aanleiding van de perte totale van mijn oude wagen, vroeger dan verwacht een bestelling geplaatst voor mijn lang verhoopte Tesla. Het blijft ondanks alle fiscale voordelen en stimuli natuurlijk nog altijd een flinke investering, maar uiteindelijk dan toch gesprongen. Levering had ik laten plaatsen op juli omdat we nog met een verhuizing zitten ook.

Om een lang verhaal kort te maken. Kort nadat ik mijn bestelling plaatste, en voorschot betaalde, werden de prijzen aanzienlijk aangepast in het voordeel van de klant. Er kwamen ook nieuwe kleurtjes bij, en de opties werden interessanter voor me (de next gen seats vond ik te duur toen ze ook op de achterbank geïnstalleerd werden; met de nieuwe optie konden de zetels voor halve prijs er voorin wel in...) Tijd dus om een mailtje te sturen naar Tesla met de vraag of de config nog aangepast kon worden, en wat daarvoor moest gebeuren.

2 dagen later kreeg ik bevestiging dat ik nog mocht aanpassen (mede omdat mijn levering pas voor juli was gepland, en ik dus nog "ver van de geplande productiedatum" af was). Zo gezegd, zo gedaan: ik genereer een nieuwe PDF, en stuur hem op naar mijn contact (waar ik overigens alleen maar heel positief kan zijn!)

Omdat het online maar niet werd aangepast, heb ik een aantal keren gepolst of die wijziging zeker goed geregistreerd werd, en er werd mij tot 2 keer toe bevestigd door mij contact dat de wijziging werd aanvaard, en zou verwerkt worden. Ik moest me verder geen zorgen maken.

Helaas heb ik niet zoveel vertrouwen in Amerikaanse bedrijven die wel eens durven verdrinken in procedures, en daardoor iets minder vlot buiten de spreekwoordelijke lijntjes kunnen kleuren, en zowaar: ik kreeg - helaas - gelijk. Vorige week is mijn OUDE config in productie gegaan, en twee dagen later stond de OUDE config eveneens op de status "geproduceerd en onderweg van de fabriek".

Ik vind het een beetje lastig om de vervelende klant te zijn, maar had ik nu niet beter mogen verwachten? Ik heb tot 4 keer toe gepolst en Tesla erop gewezen dat de OUDE config nog steeds online stond; ik moest me nergens zorgen om maken, maar het eindresultaat is wel wat ik gevreesd had. En het kan dan dom klinken, maar eens ik mijn zinnen op een nieuwe config heb gezet, vind ik het moeilijk om terug te keren naar de oude config.

Het lijkt moeiljk voor Tesla toe te geven dat er iets mis is gelopen, en ik krijg nu uitvluchten als "ja, maar dat was een leasing bij XXX, en XXX moest nog goedkeuren", wat onzin is, want het betreft een financiële en geen operationele renting; de wagen was dus MIJN eigendom, en niet die van de leasingmaatschappij, en bovendien is de prijs naar BENEDEN gegaan; ik kan me moeilijk voortellen dat de maatschappij nu dit contract NIET zou goedkeuren...

Vandaar dus even mijn vraag: hebben jullie jullie config ook nog aangepast "buiten het normale bestelproces om", en is dit goed verlopen, of ben ik niet de enige met dit soort problemen?

Ik vind het oprecht heel jammer dat het mis is gelopen, maar kan het eigenlijk niet goed plaatsen; er was tijd voldoende om dit te verwerken, en er was intern bij Tesla een ticket voor de wijzigingsaanvraag. Hoe die wagen met een dergelijke status in productie is kunnen gaan, is me eerlijk gezegd een raadsel wat vooral intern zou moeten worden herbekeken. Ben ik nu de vervelende klant als ik toch wel graag mijn nieuwe config zou willen krijgen? :)
 
Wat jij nu meemaakt zou ik zeker niet pikken.

Ik heb hetzelfde voorgehad, maar mijn wagen stond al in the queue.
De prijzen zijn aangepast naar beneden toe en 100 pk meer voor dezelfde P85D. Nu hebben ze mij bij Tesla beloofd dat die 100 pk wel in orde komt.
We zullen zien in juni wat er van waar is.
 
Ja - ik vrees ook een beetje dat er soms vanalles beloofd wordt, maar dat er hogerop zaken geblokkeerd worden.
Het is gewoon heel jammer, want op die manier kweek je ontvreden klanten. Als je iets niet kan leveren, beloof het dan niet, en bevestig het nog minder, zeg ik altijd.

Maar omdat ze me eigenlijk bevestigden dat het "in orde" en "aanvaard" is, ben ik eigenlijk ook niet echt zinnens om me er zomaar bij neer te leggen, maar ik wilde dus eens polsen of ik nu de enige ben die dit soort problemen weer heeft... Moest het niet bevestigd zijn geweest, en moest ik niet zelf proactief een viertal keer (ik denk eigenlijk zelfs meer, maar voelde me zelf al bijna een spammer worden ;)) dan zou ik er ook niet zo moeilijk om doen, maar je kan toch moeilijk snoepjes uitdelen, en nadien zeggen dat je ze niet mag opeten, he :)
 
Flexin, ik heb vorig jaar mijn config aan laten passen nadat ik de bestelling had bevestigd (witta Alcantara naar zwarte Alcantara) en dat is zonder problemen verlopen (inclusief de on-line aanpassing). Bovendien had ik eerst een P85 besteld en die is in productie gegaan net na de lancering van de P85D. Men heeft toen geen enkel probleem gemaakt toen ik van een P85 naar een P85D ben upgegrade. Ik kan dus enkel positief zijn over de flexibiliteit die Tesla voor mij aan de dag heeft gelegd.

Wat je zou kunnen vragen is of het mogelijk is de huidige wagen te cancellen en een nieuwe te configureren met de opties die je wenst. Waarschijnlijk kunnen ze je huidige config zonder probleem aan iemand anders verkopen die interesse heeft in een stockwagen die snel leverbaar is.
 
Jan,

Thanks voor de feedback, maar de huidige cancellen en opnieuw bestellen, kost me aan de nieuwe tarieven (jawel, ze zijn nadien opnieuw aangepast, zoals we weten), 7k méér. Dat is dus niet echt een oplossing. Misschien gaat upgraden makkelijker, maar is het moeilijker omdat ik nu eigenlijk voordeliger uitkom ;-)
 
Ik heb ooit de gouden tip voor dergelijke situaties gekregen. (Ging over luchtvaartmaatschappijperikelen.)
"Verspil geen tijd aan discussie met mensen die geen 'Ja' mogen zeggen."
Doe dan meteen de groeten aan Jerome, als je hem toch spreekt en vraag nog even naar de planning van de Waze integratie met de sat nav.
 
Waar ik aan toe wil voegen: laat de afspraken vastleggen. Het gaat om een bedrag van ca 100k, dar kun je niet alleen op mondelinge afspraken vertrouwen!
Ik heb ooit de gouden tip voor dergelijke situaties gekregen. (Ging over luchtvaartmaatschappijperikelen.)
"Verspil geen tijd aan discussie met mensen die geen 'Ja' mogen zeggen."
Doe dan meteen de groeten aan Jerome, als je hem toch spreekt en vraag nog even naar de planning van de Waze integratie met de sat nav.
 
Ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb bevestiging via mail ontvangen "de aanvraag is goedgekeurd, en wordt verwerkt".
Meer dan dat kan je niet echt krijgen, gelet op het feit dat er zelfs geen gehandtekende contracten zijn, maar alles elektronisch gebeurt :)

Het is net omdat het online niet werd aangepast, dat ik zo dikwijls heb teruggekoppeld, en hen er zo heb op gewezen dat het mis ging lopen. Ik krijg graag gelijk, maar in deze had ik liever ongelijk gekregen :)

Er is dus wel degelijk een geschreven - op email - bevestiging, en die is ruim voor de productiedatum ontvangen.