Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update voor hw2 auto's

This site may earn commission on affiliate links.
Interessante uitspraak:
upload_2017-2-24_17-5-5.png
 
Ik heb mijn MS sinds ruim 2 weken. Software zit op 2.48.110. Ik ontvang echter geen updates. De auto is constant verbonden met WiFi. Customer Service geeft aan dat ik geduldig moet zijn, maar begin inmiddels me af toch af te vragen of er iets vreemds aan de hand is. Jullie enig idee?
Ik heb mijn MX nog niet zo lang maar heb intussen wel geleerd dat bij Tesla de logica qua updates ver te zoeken is en geduld bijzonder op de proef wordt gesteld. Hier zie je heel simpel een overzichtje (zijn ontelbare sites waar updates beschreven staan):
Tesla Firmware Upgrade Tracker Web App
Versions - Tesla Living
 
Updates komen net zo goed via 3G of 4G binnen. Het gerucht ging dat map (navigatie) updates alleen via WiFi binnenkomen. Maar ook die zijn weleens via GSM signaal binnengekomen.

So: Don't worry, be patient.
Mucho gracias :). Bij mij maakt het niet zo gek veel uit daar ik een MIFI in de auto heb (voor de dashcam en de kids als we onderweg zijn ;-) ) dus heb sowieso altijd (waar 4G is) wifi verbinding. En laatste vraag over het updaten: maakt het nog verschil of de auto aan het laden is of maakt dat ook niet uit?
 
Voor de statistieken, ik kreeg de Tesla uitgeleverd met een oude versie zonder AP, 2.44 of zo. Dus misschien dat dit de supersnelle update veroorzaakte. Ga zometeen eens een rondje in de nieuwe aanwinst, de paar kilometers gisteren (ik woon vlakbij Tesla) gaf hij geen AP beschikbaar, ik denk dat er eerst gecalibreerd moet worden.