Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade 85 naar 90

This site may earn commission on affiliate links.
Wat vinden jullie van de upgrade optie van 85 naar 90? Is dat het waard?

uiteraard niet voor mij bedoeld helaas, ik heb al aantesla gevraagd of de 60 ook een ipgrade krijgt. Volgens de tekst van elon zien ze ieder jaar een 5% capaciteits stijging als mogelijk.
wat denken jullie? Zit dat er ooit in of is de 60 al afgeschreven?

uiteraard als ik mijn badge omdraai ga ik gratis van een 60 naar een 90! :smile:

90 kWh Pack
New buyers now have the option of upgrading the pack energy from 85 to 90 kWh for $3k, which provides about 6% increased range. For example, this takes our current longest range model, the 85D, to almost 300 miles of highway range at 65mph.

Existing owners can also purchase the pack upgrade, but I wouldn't recommend doing so unless usage is on the edge of current range. On average, we expect to increase pack capacity by roughly 5% per year. Better to wait until you have more time on your existing pack and there is a larger accumulated pack energy difference.
 
...
Existing owners can also purchase the pack upgrade, but I wouldn't recommend doing so unless usage is on the edge of current range. On average, we expect to increase pack capacity by roughly 5% per year. Better to wait until you have more time on your existing pack and there is a larger accumulated pack energy difference.

dus je kan je huidige pack inruilen voor een nieuwe met meer capacity ? lijkt me vreemd, daar zou ik de prijs wel eens van willen weten.
 
dus je kan je huidige pack inruilen voor een nieuwe met meer capacity ? lijkt me vreemd, daar zou ik de prijs wel eens van willen weten.

Ik heb geen offerte in de hand voor de vervanging van een 85kWh door 90kWh, maar dit kan je alvast een idee geven:
We have received many requests for a Battery Replacement Option. We are happy to now offer this option for all three battery variants. This option will provide you a new battery anytime after the end of the eighth year at a fixed price. Prices are as follows: $8,000 for the 40 kWh battery, $10,000 for the 60 kWh battery, and $12,000 for the 85 kWh battery.

In dit artikel wordt er terecht opgemerkt dat dit de prijs is "8 years down the road".
The very attractive replacement cost for the largest pack—and equally compelling prices of $10,000 and $8,000 respectively for the 60-kWh and 40-kWh packs—much be purchased within 90 days of taking ownership, but only will be honored “after the end of the eighth year” of ownership, according to Blankenship.

Gebaseerd op deze informatie zou je over een jaar of 6 je battery pack kunnen vervangen voor grosso modo bovenstaande prijzen? Maar tegen dan kan je misschien de 60kWh en 85Kwh batterijen niet meer kopen.
Een groeipercentage van 5% per jaar maakt van de nieuwe 90 kWh versie over 6 jaar ongeveer 120 kWh (90 * 1,05^6).

Al dat giswerk terzijde, ik zou daar ook wel eens de prijs van willen weten. :)
 
Ik heb geen offerte in de hand voor de vervanging van een 85kWh door 90kWh, maar dit kan je alvast een idee geven:
We have received many requests for a Battery Replacement Option. We are happy to now offer this option for all three battery variants. This option will provide you a new battery anytime after the end of the eighth year at a fixed price. Prices are as follows: $8,000 for the 40 kWh battery, $10,000 for the 60 kWh battery, and $12,000 for the 85 kWh battery.

In dit artikel wordt er terecht opgemerkt dat dit de prijs is "8 years down the road".
The very attractive replacement cost for the largest pack—and equally compelling prices of $10,000 and $8,000 respectively for the 60-kWh and 40-kWh packs—much be purchased within 90 days of taking ownership, but only will be honored “after the end of the eighth year” of ownership, according to Blankenship.

Gebaseerd op deze informatie zou je over een jaar of 6 je battery pack kunnen vervangen voor grosso modo bovenstaande prijzen? Maar tegen dan kan je misschien de 60kWh en 85Kwh batterijen niet meer kopen.
Een groeipercentage van 5% per jaar maakt van de nieuwe 90 kWh versie over 6 jaar ongeveer 120 kWh (90 * 1,05^6).

Al dat giswerk terzijde, ik zou daar ook wel eens de prijs van willen weten. :)

Zoals ik het toen begreep moest je dit bedrag betalen bij de aankoop van de auto om dan 8 jaar later de batterij te kunnen ontvangen.
 
Ik denk toch dat de capaciteit van de batterij niet snel heel veel groter zal worden. Het zal echt wel toenemen maar er ligt ergens een grens die wordt bepaald door de behoefte aan meer capaciteit aan de ene kant en de kosten voor de extra capaciteit aan de andere kant.

De (ambitieuze) projectie van Tesla voor de kosten/kWh in 2020 zijn 100$/kWh. Als je dan een 100 kWh batterij koopt heb je het over 10k, een 150kWh batterij kost dan 15k. Dit zijn bedragen exclusief winstmarge en overige kosten dus laten we zeggen dat er nog 30% bovenop komt. Je hebt het dan over 13k voor een 100kWh batterij en 19,5k voor een 150kWh batterij. Dan wordt de vraag heb je 6500 euro over om ipv een auto die 500km ver komt een auto te hebben die 750km ver komt voor die paar keer per jaar dat het je leven net iets makkelijker maakt.

Is het niet kosten efficiënter om een nog beter dekkend supercharger netwerk te hebben en daar op die paar momenten per jaar dat je het nodig hebt gebruik van te maken? Er ligt in ieder geval ergens een grens, Elon musk zegt zelf dat de sweetspot ligt tussen 250 en 300 mile range. (Elon Musk says is a mental problem - Quartz)
 
140 km/u is ongeveer 270 wh/km * 500km = 135kWh
120 km/u is ongeveer 230 wh/km * 500km = 115kWh

Ik denk dat het krap zal worden om in 3,5 jaar tijd de energiedichtheid zo te verbeteren dat er 135kWh in de model s past maar wie weet :). Het zal natuurlijk ook afhankelijk zijn van de vraag naar een duurdere batterij met meer capaciteit. Als er veel vraag is zal ie er uiteindelijk wel gaan komen maar zelf geloof ik niet dat dat zo snel gaat gebeuren allemaal.
 
Hoe sneller ze het voor elkaar krijgen hoe meer mensen er over zullen stappen. Ik verwacht niet alleen dat de capaciteit flink zal toenemen maar ook de laadsnelheid flink zal afnemen. Hoe? Geen idee, da's een vraag die je aan de engineers moet stellen. Maar ik wil het graag, en snel!:rolleyes: