Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade MCU2 infotainment

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forumleden,

ik heb de volgende vraag. Mijn 17inch display heeft sinds ruim een halfjaar last van liquidaties bubbles in het scherm. Dit is helaas een veel voorkomend probleem dat gaandeweg ook steeds erger wordt. Uiteraard ben ik hiermee naar Tesla Service Center in Eindhoven geweest en gevraagd naar een mogelijke oplossing.

Helaas geeft Tesla aan dat dit niet onder garantie of coulance verholpen kan worden (nogal apart want naar mijn mening is het een product kwaliteit issue). Aan de andere kant is mijn auto inmiddels 6 jaar oud dus die discussie ben ik gestopt en ik heb toen gevraagd naar plan B.

Plan B bestaat uit een MCU2 infotainment upgrade t.w.v. 1550 euro. Nog steeds veel geld maar aan de andere kant wel de moeite waard gezien de verbeterde performance van MCU2 en de uitbreiding van mogelijkheden (Netflix etc.)

Maar nu komt het: Ik heb in juli direct akkoord gegeven om een bestelling te plaatsen voor de MCU2 upgrade. De verwachte levertijd zou ca. 2 maanden zijn, echter in september was de hardware nog niet beschikbaar (opgegeven reden, schaarde van chipsets). Toen werd er een nieuwe afspraak ingepland voor 10 november, echter deze is vorige week door Tesla ook weer geannuleerd. Op mijn vraag wanneer de spullen van wel in de planning staan voor levering is tot op heden niet gereageerd. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt!

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? En wat gebeurd er als het het scherm er helemaal mee zou ophouden? Is er dan opeens wel reparatie op korte termijn mogelijk?

Alvast dank voor jullie reactie.
Sjaac
 
Tesla heeft geen reden om je aan het lijntje te houden. De vervanging vindt immers niet onder garantie plaats, maar je betaalt ervoor. Het is voor Tesla dus omzet, met daarop een winstmarge, en die zullen ze niet proberen te ontlopen. Als ze hebben gezegd dat het chipstekort de reden is voor de vertraging, dan klinkt me dat niet heel onlogisch in de oren.
 
Beste forumleden,

ik heb de volgende vraag. Mijn 17inch display heeft sinds ruim een halfjaar last van liquidaties bubbles in het scherm. Dit is helaas een veel voorkomend probleem dat gaandeweg ook steeds erger wordt. Uiteraard ben ik hiermee naar Tesla Service Center in Eindhoven geweest en gevraagd naar een mogelijke oplossing.

Helaas geeft Tesla aan dat dit niet onder garantie of coulance verholpen kan worden (nogal apart want naar mijn mening is het een product kwaliteit issue). Aan de andere kant is mijn auto inmiddels 6 jaar oud dus die discussie ben ik gestopt en ik heb toen gevraagd naar plan B.

Plan B bestaat uit een MCU2 infotainment upgrade t.w.v. 1550 euro. Nog steeds veel geld maar aan de andere kant wel de moeite waard gezien de verbeterde performance van MCU2 en de uitbreiding van mogelijkheden (Netflix etc.)

Maar nu komt het: Ik heb in juli direct akkoord gegeven om een bestelling te plaatsen voor de MCU2 upgrade. De verwachte levertijd zou ca. 2 maanden zijn, echter in september was de hardware nog niet beschikbaar (opgegeven reden, schaarde van chipsets). Toen werd er een nieuwe afspraak ingepland voor 10 november, echter deze is vorige week door Tesla ook weer geannuleerd. Op mijn vraag wanneer de spullen van wel in de planning staan voor levering is tot op heden niet gereageerd. Ik heb het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt!

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? En wat gebeurd er als het het scherm er helemaal mee zou ophouden? Is er dan opeens wel reparatie op korte termijn mogelijk?

Alvast dank voor jullie reactie.
Sjaac
Ik wacht zelf op stukken en het duurt inderdaad erg lang allemaal. (Geen MCU2 maar andere zaken)
Sommige dingen komen snel binnen andere zaken duren dan weer lang.

Ik zou er niet al te veel achter zoeken en geduld hebben.

PS: het is over al wel wat, mijn andere wagen moet op onderhoud, 2 weken geleden afspraak ingepland en pas eind december een plek. (remvloeistof check, is nog goed maar langer dan 2 jaar)
 
Mijn Tesla model S is van december 2017. Ik overweeg om te laten upgraden naar een MCU2. Wat zijn precies de voordelen tov mijn huidige MCU?
ik heb overigens al een quote van Tesla: Infotainment Upgrade (autopilot 2.0/2.5) €1652,89 ex btw en 2000 euro incl btw. Is dat het normale tarief en is het dat waard?
Tenslotte vroeg ik me af of ik de oude MCU mag houden.

alvast bedankt voor jullie reacties
 
De MCU upgrade is mij super goed bevallen. Enorme performance verbetering. FM radio is komen te vervallen, maar mis ik niet.

Die kan je wel bijkopen voor €500,-. Ik heb het wel genomen en vind het wel fijn om FM en DAB+ te luisteren maar kan begrijpen dat je dat over het algemeen niet mist.
 
  • Like
Reactions: Sjors
De upgrade is echt een verbetering.
- snel en goed werkende navigatie
- Voelt gewoon beter en snappie aan in gebruik.
- Netflix, HBO o.i.d. kijken voor de kids tijdens laden als je onderweg bent en het is nat en koud buiten.

Nadeel bij de wat oudere Model S (2015) de phantom drain is wat hoger dan bij MCU1.

Geld zeker waard.
ps. Als je veel over landsgrenzen rijdt, dan merk je iedere keer dat de radio wegvalt voor tussen de 1 en 5 minuten. Dat heb je niet met FM.
 
Momenteel nog MCU1, maar vanmorgen merkte ik dat het grote scherm met erg veel moeite wakker werd, uitgerekend dat mijn teerbeminde vroeg van huis moest en ik de MX moest verplaatsen. (Uiteindelijk na een kwartier gelukt de auto aan de praat te krijgen, uitstappen, op slot, even wachten en weer instappen en de auto aanzetten, op reboot knopjes-pedalen kreeg ik geen respons, althans niet zichtbaar)

Is dit het begin van het einde van de MCU1 in onze MX? (ervaringsdeskundigen in de zaal?)
Merkte de laatste tijd wel wat andere dingetjes die niet zo vloeiend verlopen; alarm wat spontaan begint te loeien, melding over camera's die wel/niet/wel/niet etc. werken, navigatie en kaart wat op luiaard snelheid loopt, airco die spontaan naar 16 graden gaat.
 
Momenteel nog MCU1, maar vanmorgen merkte ik dat het grote scherm met erg veel moeite wakker werd, uitgerekend dat mijn teerbeminde vroeg van huis moest en ik de MX moest verplaatsen. (Uiteindelijk na een kwartier gelukt de auto aan de praat te krijgen, uitstappen, op slot, even wachten en weer instappen en de auto aanzetten, op reboot knopjes-pedalen kreeg ik geen respons, althans niet zichtbaar)

Is dit het begin van het einde van de MCU1 in onze MX? (ervaringsdeskundigen in de zaal?)
Merkte de laatste tijd wel wat andere dingetjes die niet zo vloeiend verlopen; alarm wat spontaan begint te loeien, melding over camera's die wel/niet/wel/niet etc. werken, navigatie en kaart wat op luiaard snelheid loopt, airco die spontaan naar 16 graden gaat.


Het tergend langzaam wakker worden herken ik wel, evenals de trage navigatie.

Ik heb de upgrade al langer en geen seconde spijt van gehad, sterker nog, ik ben er nog iedere dag blij mee.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Momenteel nog MCU1, maar vanmorgen merkte ik dat het grote scherm met erg veel moeite wakker werd, uitgerekend dat mijn teerbeminde vroeg van huis moest en ik de MX moest verplaatsen. (Uiteindelijk na een kwartier gelukt de auto aan de praat te krijgen, uitstappen, op slot, even wachten en weer instappen en de auto aanzetten, op reboot knopjes-pedalen kreeg ik geen respons, althans niet zichtbaar)

Is dit het begin van het einde van de MCU1 in onze MX? (ervaringsdeskundigen in de zaal?)
Merkte de laatste tijd wel wat andere dingetjes die niet zo vloeiend verlopen; alarm wat spontaan begint te loeien, melding over camera's die wel/niet/wel/niet etc. werken, navigatie en kaart wat op luiaard snelheid loopt, airco die spontaan naar 16 graden gaat.
Is je eMMC al vervangen?

Lijkt me een goed moment om naar MCU2 te gaan. Aanrader!
 
eMMC doen ze voor je! MCU2 niet, maar kan wel met korting als het goed is.
Het is inderdaad of kiezen tussen een nieuwe eMMC voor MCU1 of een upgrade. Aangezien wij de MX nog wel een tijdje houden, denk ik dat we met een upgrade naar MCU2 weer up-to-date zijn (en kunnen netflixen in de auto :) )
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Het is inderdaad of kiezen tussen een nieuwe eMMC voor MCU1 of een upgrade. Aangezien wij de MX nog wel een tijdje houden, denk ik dat we met een upgrade naar MCU2 weer up-to-date zijn (en kunnen netflixen in de auto :) )
Goede keuze. Zelf ook alweer 1,5 jaar geleden gedaan.Wel wat gedoe gehad met verhoogde vampire drain maar voor de rest een zegen.

Via een linkje kan je ook HBO of Prime kijken.
 
  • Like
Reactions: Faiz71