Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade MCU2 infotainment

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wat betreft de eMMC. Die wordt ook gevuld met o.a. je navigatie- en Spotify historie. Wat ik niet zo goed snap is dat je niet de mogelijkheid hebt om de historie van in ieder geval je navigatie te wissen. Dat zou volgens mij best wat kunnen schelen. Ik zag laatst (weet niet of het hier was of op JoepTjoep) een Duitser die een factory reset deed, waarbij z'n eMMC/MCU1 weer als nieuw werkte . Als je als techno n00b daar de light versie van kan doen, net zoals op je pc je cache geheugen opschonen, dan zou dat wellicht een klein beetje kunnen helpen, in ieder geval je navigatie weer wat sneller kunnen laten lopen.
 
Voor wat betreft de eMMC. Die wordt ook gevuld met o.a. je navigatie- en Spotify historie. Wat ik niet zo goed snap is dat je niet de mogelijkheid hebt om de historie van in ieder geval je navigatie te wissen. Dat zou volgens mij best wat kunnen schelen. Ik zag laatst (weet niet of het hier was of op JoepTjoep) een Duitser die een factory reset deed, waarbij z'n eMMC/MCU1 weer als nieuw werkte . Als je als techno n00b daar de light versie van kan doen, net zoals op je pc je cache geheugen opschonen, dan zou dat wellicht een klein beetje kunnen helpen, in ieder geval je navigatie weer wat sneller kunnen laten lopen.


Het gaat meer om het aantal schrijf-acties op zo’n geheugenchip, op een gegeven moment heeft zo’n ding teveel bad sectors.

De initiële chip is simpelweg niet opgewassen tegen het gebruik wat de huidige firmware verreist.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Wat ik niet zo goed snap is dat je niet de mogelijkheid hebt om de historie van in ieder geval je navigatie te wissen
Dat kan wel, maar moet 1 voor 1 voor elk adres. Zijwaarts swipen.
Het gaat meer om het aantal schrijf-acties op zo’n geheugenchip, op een gegeven moment heeft zo’n ding teveel bad sectors.
Hoe minder good sectors en hoe meer er daarvan vol staan met info die niet mag overschreven orden, hoe meer schrijfacties er op diezelfde wisbare good sectors moeten gebeuren. Slijtage gaat dus exponentieel.
Geheugen wissen zou dus kunnen helpen, al neemt een bestemming van de navigatie maar heel weinig geheugen in.
Maar ik las hier inderdaad al eerder dat het helpt om de bestemmingshistoriek te wissen. Dat zijn dan allemaal good sectors die vrij komen.
 
Dat kan wel, maar moet 1 voor 1 voor elk adres. Zijwaarts swipen.

Hoe minder good sectors en hoe meer er daarvan vol staan met info die niet mag overschreven orden, hoe meer schrijfacties er op diezelfde wisbare good sectors moeten gebeuren. Slijtage gaat dus exponentieel.
Geheugen wissen zou dus kunnen helpen, al neemt een bestemming van de navigatie maar heel weinig geheugen in.
Maar ik las hier inderdaad al eerder dat het helpt om de bestemmingshistoriek te wissen. Dat zijn dan allemaal good sectors die vrij komen.
Wist niet dat je de adressen 1-voor-1 weg kon swipen:)
Mooie bezigheid als ik weer eens bij een SuC of in de file sta.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Hbrink
Wist niet dat je de adressen 1-voor-1 weg kon swipen:)
Mooie bezigheid als ik weer eens bij een SuC of in de file sta.
Ideaal zou zijn als in de history makkelijk kan aanmerken als favoriet en daarna de history in één keer wissen...

Nu kan dat wel maar erg tijdrovend door eerst de bestemming te kiezen en dan als favoriet aan te maken....
 
Dat kan wel, maar moet 1 voor 1 voor elk adres. Zijwaarts swipen.

Hoe minder good sectors en hoe meer er daarvan vol staan met info die niet mag overschreven orden, hoe meer schrijfacties er op diezelfde wisbare good sectors moeten gebeuren. Slijtage gaat dus exponentieel.
Geheugen wissen zou dus kunnen helpen, al neemt een bestemming van de navigatie maar heel weinig geheugen in.
Maar ik las hier inderdaad al eerder dat het helpt om de bestemmingshistoriek te wissen. Dat zijn dan allemaal good sectors die vrij komen.
of even een nieuwe sd card monteren….heb ik zelf gedaan met database upload via wifi totale kosten €25. mcu 1 werkt weer als een tierelier.
 
Eens met Phil. Plan voor de lol een trip naar Malaga en kijk hoe lang deze er over doet. Met MCU2 is met circa 10 seconden klaar.
MCU2 reageert sneller en beter waardoor de auto in zijn geheel beter voelt. Als geld niet het issue is, dan zeker de moeite waard.