Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade P85D?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben vandaag langs geweest op het SeC gezien ik nog wat zaken had te regelen mbt mijn ongeval.
Vooreerst wil ik nog eens in de verf zetten hoe geweldig de mensen zijn die werken in het service center van Zaventem.
Ik heb in de laatste 30 jaar ivm contacten met "garages" nooit ergens zo'n vriendelijke en behulpzame mensen geweten als bij Tesla Zaventem.

Als ik er dan toch was heb ik mij laten informeren over de stand van zaken mbt de Ludicrous upgrade. :wink:

De officiële kostprijs bedraagt 5041,33 EUR + BTW.

Er wordt nu gewerkt met 2 lijsten; de mensen die interesse hebben (daar sta ik op sinds half 2015) en de mensen die al beslist hebben om de upgrade uit te laten voeren. Er staan 5 mensen op deze laatste lijst en voor hen werden een week geleden de onderdelen besteld om de upgrade uit te kunnen laten voeren. Wanneer deze onderdelen precies zullen geleverd worden is nog niet duidelijk. Van zodra ze binnen zijn zal men deze mensen contacteren om een afspraak in te plannen.

De upgrade wordt uitgevoerd in Tilburg. Hiervoor wordt de batterij verwijderd in het SeC en tijdelijk vervangen door een loaner batterij zodat je, in afwachting van de upgrade, gewoon met je wagen kan blijven rijden. Hoe lang dit gaat duren is onbekend maar het is wel een logistieke operatie om de batterij op transport naar Tilburg te zetten en weer terug. Het goede nieuws is echter dat vanuit kwaliteitsoogpunt het beter is 1 team specialisten deze ingreep uit te laten voeren. Veel minder kans op gedoe...

Blijkt ook dat men niet had verwacht dat er zo veel interesse zou zijn in deze upgrade. De P85D rijders onder ons weten natuurlijk waarom. :rolleyes:
 
En kan je al een proefrit doen met een P85DL?
Ik sta ook op die short list maar heb gepast voor het installeren zolang ik geen proefrit kan doen.

En hebben ze iets gezegd over wat je juist krijgt voor de L upgrade?
Op de US website staat: "This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D, provides for a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time, from your current vehicle performance."

Als je een P90DL besteld dan krijg je hetzelfde + " en de topsnelheid van 250 km/h wordt 20% sneller bereikt dan met de standaard Model S Performance"

Dus 0.2 seconden voor de 0-100 km/h en 0-400m. Echter 20% sneller bij hoge snelheid, krijgen we dat ook? Indien niet, dan pas ik.
 
En kan je al een proefrit doen met een P85DL?
Ik sta ook op die short list maar heb gepast voor het installeren zolang ik geen proefrit kan doen.

En hebben ze iets gezegd over wat je juist krijgt voor de L upgrade?
Op de US website staat: "This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D, provides for a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time, from your current vehicle performance."

Als je een P90DL besteld dan krijg je hetzelfde + " en de topsnelheid van 250 km/h wordt 20% sneller bereikt dan met de standaard Model S Performance"

Dus 0.2 seconden voor de 0-100 km/h en 0-400m. Echter 20% sneller bij hoge snelheid, krijgen we dat ook? Indien niet, dan pas ik.

Als ik dat zo lees, dan neem ik aan dat de 250 zo'n 10% sneller wordt bereikt. Immers heb je zo'n 10% meer vermogen.
 
Als ik dat zo lees, dan neem ik aan dat de 250 zo'n 10% sneller wordt bereikt. Immers heb je zo'n 10% meer vermogen.
Dat is net zo'n uitgangspunt als Tesla eerst deed, door domweg de maximale vermogens van de beide motoren bij elkaar op te tellen.

Je bent wel met 1500A aan het "spelen" uit een accu die behoorlijk aan het opwarmen is, als je het volledige vermogen gebruikt. Op een gegeven moment zal er begrenst worden om de temperatuur niet teveel te laten oplopen. Wanneer en hoeveel, dat weet alleen Tesla. Die 10% vermogen is beperkt bruikbaar, ik zou niet teveel verwachtingen hebben dat je een snelle ICE als bijvoorbeeld een RS7 op de autobahn kunt bijbenen (voor langere tijd).
Ter illustratie, als ze zeggen dat een RS7 ca. 5 seconden eerder op de 200km/h is als de P85D, dan zie je 'm vanuit de Tesla bij wijze van spreken aan de horizon (200km/h is ongeveer 60m/s, 5s is ca. 300m voor je). Ben je 10% sneller met de upgrade, lig je er nog minstens 100m / 20 autolengtes achter.

Ter info deze korte test (waarbij ze wel ca. 3000km met de Tesla hebben afgelegd), met Tesla P85D als allround winnaar: Tesla Model S P85D vs. Audi RS 7 im Vergleich - autozeitung.de

PS. P85D blijft natuurlijk wel de ultime stoplichtsprinter, omdat die praktisch zonder vertraging vertrekt.
 
En kan je al een proefrit doen met een P85DL?

Neen, de upgrades zijn nog niet gestart in Europa. Je kan een proefrit doen met een P90D maar daarvoor pas ik omdat het niet dezelfde batterij is (andere chemische formulering van de cellen zodat je niet 100% zeker bent dat de batterij exact hetzelfde reageert onder heavy load).

Ik sta ook op die short list maar heb gepast voor het installeren zolang ik geen proefrit kan doen.

Inderdaad. Ik weet dat het verschil goed merkbaar is maar ik wil vooral weten wat het effect is van de upgrade op de beperking van het vermogen bij hogere snelheden. Voor dat soort van informatie gaan we zelf moeten zorgen omdat ze in de US niet testen op snelheden boven de 90 mph. Dat is een van de projectjes die ik voor ogen heb van zodra ik de CAN bus analyse tool in mijn bezig heb. Ik wil kunnen kwantificeren onder welke omstandigheden het vermogen wordt geknepen. Als ik dan een proefrit kan doen met een P85D, kan ik daar ook alles loggen en daarna op mijn gemak analyseren wat het verschil is. Als het niet slechter is na de upgrade, schrijf ik mij definitief in.

En hebben ze iets gezegd over wat je juist krijgt voor de L upgrade?
Op de US website staat: "This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D, provides for a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time, from your current vehicle performance."

Dat is op dit moment wat je krijgt en er is maar een klein verschil met de P90D.

Als je een P90DL besteld dan krijg je hetzelfde + " en de topsnelheid van 250 km/h wordt 20% sneller bereikt dan met de standaard Model S Performance"
Dus 0.2 seconden voor de 0-100 km/h en 0-400m. Echter 20% sneller bij hoge snelheid, krijgen we dat ook? Indien niet, dan pas ik.

Dat krijg je op dit moment niet bij een P90D en ook niet bij een P85D.
Wat op de website staat is maw fout en dat is uiteraard een probleem.
De P90D zou in 10.9 seconden de 400m moeten kunnen afleggen en nog geen enkele eigenaar heeft beter kunnen doen dan 11.3.
 
Jan welke CAN hard en software ga je gebruiken?
ik heb hier al een paar weken CAN hardware liggen om net hetzelfde te doen wat jij wil doen. Alleen zoals gewoonlijk heb ik weer geen tijd om aan de software te beginnen, wegens professioneel wat te druk.
Dus als jij een kant en klare oplossing hebt hoor ik het graag.
 
Mijn oplossing zou inderdaad plug-and-play moeten zijn. Ik heb je een PM gestuurd. Van zodra ik de oplossing in mijn bezit heb ga ik er meer over posten omdat ik voorlopig wil vermijden dat mensen ze ook gaan kopen en daarna tot de vaststelling komen dat het eigenlijk zijn geld niet waard is. Ik zal wel even proefkonijn spelen. Daarna kan ik een group buy faciliteren als er anderen geïnteresseerd zijn.
 
zijn de BTW dagen in Tilburg zeker :tongue:
12647059_634770609993970_6538942357854060900_n.jpg
Goed nieuws: mijn P85D komt in aanmerking voor de ludicrous upgrade [emoji41]
Slecht nieuws: ik krijg vanuit Tilburg een prijs van €8302,20 incl btw te horen, huh?[emoji33]
 
Goed nieuws: mijn P85D komt in aanmerking voor de ludicrous upgrade [emoji41]
Slecht nieuws: ik krijg vanuit Tilburg een prijs van €8302,20 incl btw te horen, huh?[emoji33]

Tijd voor een second opinion volgens mij. Toen ik deze week in het SeC van Zaventem was, is men het live voor mij gaan opzoeken in hun pricing app.
Dit moet inderdaad uitgeklaard worden. Mijn prijs was ex BTW maar dit is toch wel heel opmerkelijk.
 
En kan je al een proefrit doen met een P85DL?
Ik sta ook op die short list maar heb gepast voor het installeren zolang ik geen proefrit kan doen.

En hebben ze iets gezegd over wat je juist krijgt voor de L upgrade?
Op de US website staat: "This upgrade represents an estimated 10% increase in power over the already insane P85D, provides for a 0.2 second improvement over both the 0-60 mph and the quarter mile time, from your current vehicle performance."

Als je een P90DL besteld dan krijg je hetzelfde + " en de topsnelheid van 250 km/h wordt 20% sneller bereikt dan met de standaard Model S Performance"

Dus 0.2 seconden voor de 0-100 km/h en 0-400m. Echter 20% sneller bij hoge snelheid, krijgen we dat ook? Indien niet, dan pas ik.


Volgens mij hebben ze in Amsterdam standaard een P85L voor de deur staan voor een proefrit (een donkerblauwe).
Toen ik de proefrit een paar maanden terug aanvroeg kon ik een week later al rijden, misschien de afdeling daar een belletje geven ?

Dat was ook meteen m'n eerste ritje in een L, pffff wat ging dat rap zeg. Op het industrieterrein moest ik de auto maar even stil zetten en daarna vol gas geven.
Ik dacht altijd dat die L upgrade minimaal iets van 10.000 to 12.000 zou gaan kosten. Zijn de prijzen omlaag gegaan of zat ik gewoon met een verkeerde prijs in m'n hoofd ?
 
Volgens mij hebben ze in Amsterdam standaard een P85L voor de deur staan voor een proefrit (een donkerblauwe).

Ik denk dat je een P90D bedoelt.

- - - Updated - - -

Zou ik t in/via Zaventem laten doen.

Dat zou wel helemaal te gek zijn gezien ze een loaner batterij steken en je eigen batterij op transport naar Tilburg gaat voor de upgrade. :smile:
Ik heb de mensen in Zaventem nog gevraagd of ik mijn wagen niet beter zelf naar Tilburg kan rijden zodat ze dat transport kunnen uitsparen.
 
@jpet

Dat zou inderdaad ook goed kunnen ja. In dat geval heb ik niks gezegd :)

Als ik op de website de ludicrious mode selecteer kom ik op het volgende uit :

pd85 => totaal krediet is 101558
p85d met Ludicrious => 110897


verschil = 9339

Je hebt een koopje jpet ;)
 
@jpet

Dat zou inderdaad ook goed kunnen ja. In dat geval heb ik niks gezegd :)

Als ik op de website de ludicrious mode selecteer kom ik op het volgende uit :

pd85 => totaal krediet is 101558
p85d met Ludicrious => 110897


verschil = 9339

Je hebt een koopje jpet ;)

Helemaal niet, ik heb een P85D van de eerste lichting. Besteld bij de aankondiging van de D. Ons is toen 700 PK beloofd en we hebben die nooit gekregen. Toen was er nog geen sprake van Ludicrous mode. Toen die een paar maanden later uit kwam om de ontbrekende PKs wat te compenseren was dat geen leuke situatie voor de P85D eigenaren van het eerste uur. Daarom kunnen P85Ds die besteld zijn voor de aankondiging van Ludicrous upgraden aan een lagere prijs.

Het zou wel eens kunnen dat ze voor Loek niet de juiste prijs hebben genomen. Of dat ze hem het lagere tarief niet willen geven.
 
Zonet melding gekregen dat de upgrade in Aartselaar mogelijk is vanaf mei. Begint nu toch te kriebelen ...
Als ik de posts op het US forum goed lees:
Positief: prestaties liggen enorm dicht bij de P90DL. Prijs 1/2 bij bestelling nieuwe.
Negatief: batterij wordt sneller te warm bij langdurig "doorduwen".

Nu ben ik niet echt een track-beest dus het sneller warm worden is niet echt een issue. Ik hou er wel van om af en toe serieus door te trekken om dan nadien terug relax te rijden.

Voor mij is het bijna een no-brainer. Wat denken jullie?