Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade P85D?

This site may earn commission on affiliate links.
Jan, we gaan een beetje off topic maar zei Musk niet dat het meeste vermogen beschikbaar was bij 90% SoC? Die grafiek van jou probeert iets anders te zeggen lijkt me?

Inderdaad, dit is ook voorgelegd aan wk057 en zijn antwoord was dat hij geen substantieel verschil heeft kunnen meten in de interne weerstand van de cellen in functie van hun SoC. Dus hij heeft dat optimum bij 90% niet kunnen vaststellen.
 
Enne, Jan... hadden we niet afgesproken dat we bij 5K het allebei zouden doen? :wink:

5K EUR is voor mij inderdaad een belangrijk kantelpunt maar laat ze eerst in de US maar eens 1 wagen upgraden van een TMC lid. Als er vragen gesteld worden over de performance, wordt er opnieuw niet rechtstreeks op geantwoord maar geven ze de tekst op de order site als reactie. En die tekst is niet duidelijk en komt bovendien niet overeen met wat tijdens de conf call is verteld (20% sneller naar max speed). Je mag dus wel bestellen en betalen maar exact weten wat je krijgt is er niet bij.
 
Hier zijn we weer. :smile:

De prijs van de Ludicrous upgrade is plots aangepast van $7500 naar $5000.

Tesla Accessories and Charging Adapters LUDICROUS MODE ONLY (P85D) - PRE ORDER DEPOSIT

ze voelen de hete adem van de concurrentie in hun nek!
dan ook maar mijn prijs laten zakken.:wink:

ridiculous500.jpg
 
Zou je open staan voor een speciale groupbuy actie?

En is jouw aanbieding ook geldig voor eigenaren met orders van na 17 Juli? Want voor hun lijkt dit het enige alternatief te zijn.

Heeft Jan al een stukje mee gereden, en hoe houdt deze upgrade zich op hoge snelheden? Idd een enorme boost?

Of is de secret upgrade naar een 70 (gezien je toegenomen range van bijna 300km) de reden van het toegenomen vermogen?

Jammer dat ik dinsdag een andere verplichting heb, anders was ik voor dit onderwerp graag eens naar een first tuesday gekomen.:biggrin:
 
We kennen eindelijk de officiële waarheid: 469 pk voor onze P85D. Niet dat we het niet al lang zelf wisten maar Tesla heeft de cijfers nu eindelijk op de website gezet. Dit is de enige juiste manier om de klanten niet om de tuin te leiden. Goed van Tesla dat ze dit na een jaar eindelijk hebben ingezien.

- - - Updated - - -

De P85D heeft 47 pk meer dan de 85D...
 
Inderdaad ik zie het ook staan. Heel goed dat Tesla eindelijk door heeft dat eerlijkheid/openheid belangrijker is dan maximale sales. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren.





  • [*=center]
    [*=left]Bereik
    [*=left]Acceleratie
    [*=left]Torque
    [*=left]Topsnelheid
    [*=left]Motor Power

P85D



  • [*=center]Prestaties
    All-Wheel Drive
    [*=left]491 km (NEDC-waardering)
    upgrade met 90 kWh biedt 6% extra
    [*=left]3,0 seconden om van 0 naar 100 km/u te gaan (Ludicrous)
    3,3 seconden om van 0 naar 100 km/u te gaan
    [*=left]967 Nm
    [*=left]250 km/u
    [*=left]510 PS rear, 262 PS front
    [*=left]539 PS (Ludicrous) *
    469 PS *

85D



  • [*=center]All-wheel-drive
    Specificaties all-wheel-drive weergeven
    [*=left]528 km (NEDC-waardering)
    upgrade met 90 kWh biedt 6% extra
    [*=left]4,4 seconden 0-100 km/u
    [*=left]660 Nm
    [*=left]250 km/u
    [*=left]262 PS front and rear
    [*=left]422 PS *

70D



  • [*=center]All-wheel-drive
    Specificaties all-wheel-drive weergeven
    [*=left]442 km (NEDC-waardering)
    [*=left]5,4 seconden 0-100 km/u
    [*=left]525 Nm
    [*=left]225 km/u
    [*=left]262 PS front and rear
    [*=left]332 PS *
Model S | Tesla Motors Nederland
 
Toch nog even aanstippen: ook het verschil in 0-100 was 2 keer zo groot.
Dus keuze werd zo wel heel erg op P85D gericht....

- - - Updated - - -

Ja, maar het plaatje dat je aanhaalt geeft aan dat het gaat om motorvermogen. Niet vermogen op de wielen. Dus laten we die discussie aub niet meer voeren.

En daarbij heeft dus de 85D inmiddels MEER vermogen dan het destijds geadverteerde motorvermogen en de P85D MINDER dan het destijds geadverteerde motovermogen.
Eigenlijk concluderen we dus dat degenen die de 85D hebben gekocht wel uit mochten gaan van de betrouwbaarheid van de vermogensclaim... ze hebben zelfs meer gehad en degenen die de P85D hebben gekocht zijn "een beetje dom geweest" om te geloven dat ze echt zoveel PK's zouden krijgen want het zou maar gaan om motorvermogen en niet om vermogen aan de wielen...

Ik weet het, idd herhaling van discussie, maar toch wel belangrijk om in de beoordeling mee te nemen. En ik vind dat ik dit dus opnieuw in mag brengen op het moment dat een ander het argument motorvermogen en niet op de wielen als "gesloten discussie" ergo conclusie presenteert... voor mij is die discussie nog steeds waard om gevoerd te worden, maar zou zeker effectiever zijn om dat op een ander platform te doen.

Over herhalen gesproken: ik ben (los van mijn kritiek hierboven) absoluut heel blij met mijn Tesla en raad iedereen ook zoveel mogelijk aan om een Tesla te kopen:cool:.... (alleen geen PD :wink:)
En dit blijf ik ook tegen iedereen elke keer weer zeggen:biggrin:
 
Toch nog even aanstippen: ook het verschil in 0-100 was 2 keer zo groot.
Dus keuze werd zo wel heel erg op P85D gericht....

Ik vind het wel super dat ze nu eindelijk de beslissing hebben genomen om die stommiteit recht te zetten. Het is te hopen dat ze zo'n toeren in de toekomst niet meer gaan uithalen. Ze zullen met hun marketing model veel meer auto's verkopen door eerlijk en transparant te zijn dan door de boel te belazeren. Ben de laatste uren weer veel meer fan geworden van Tesla, the company.

Ze hebben echter ook nog iets goed te maken tov ons en dat zal een ander paar mouwen worden. In de 2de week van november is er een meeting gepland in Noorwegen tussen Tesla en consumentenorganisaties rond dit thema. Het is best mogelijk dat de release van de waarheid nu daar iets mee te maken heeft.
 
En een zwarte hemel:biggrin:

Maar.... als de overzichten kloppen dat is 5000$ (met de Tesla wisselkoers 6000 Euro?) voor 70 PK naar Ludicrous dan natuurlijk wel weer een koopje:wink:

Jullie maken me nu wel weer aan het twijfelen:smile: