Community
Blog
Hot
New
Questions
Forums
Tesla
Model S
Model 3
Model X
Model Y
Roadster 2008-2012
Roadster 202X
Cybertruck
SpaceX
Media
New media
Search media
Blog
Hot
New
Forum list
Groups
Public Events
Podcast
Vendors
Log in
Register
Search
Search engine:
Threadloom Search
XenForo Search
Search titles only
By:
Search engine:
Threadloom Search
XenForo Search
Search titles only
By:
More options
Toggle width
Share this page
Share this page
Share
Facebook
Twitter
Reddit
Pinterest
Tumblr
WhatsApp
Email
Share
Link
Blog
Hot
New
Questions
Forums
Tesla
Model S
Model 3
Model X
Model Y
Roadster 2008-2012
Roadster 202X
Cybertruck
SpaceX
Media
New media
Search media
Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
Menu
Install the app
Install
Community
TMC Community
Europe -
Belgium and the Netherlands
Upgrade P85D?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Reply to thread
<blockquote data-quote="AnalysiZ" data-source="post: 1172677" data-attributes="member: 13135"><p>De mooiste optie is al eens door Jan aangedragen:</p><p></p><p>Ludicrous hardware upgrade for free +</p><p>Software update to the level as promised (691... 700 or whatever) in November 2014</p><p></p><p>En dan ben ik het met je eens dat voor 60 pk geen 7500 zou betalen. Dat zou ik ook niet doen.</p><p>Nu ben ik zelf in dubio, want ik heb even in een Ludi mogen rijden en wat een verschil met de PD.... daar heb ik wel de 7500 voor over maar....</p><p>Dan zou ik twee keer betalen voor het stukje hardware wat we al hadden moeten hebben.</p><p></p><p>Ik heb zelf wel een beetje spijt dat ik destijds van de P85 (met alle fiscale voordelen van 2013, dus kost veel meer dan alleen het bij te betalen bedrag aan Tesla) ben overgestapt naar de P85D. De auto is als geheel wel veel beter gebouwd (vin 69xxx ipv 19xxx), en ik heb denk ik een bovengemiddelde goede batterij (407 typical) en drivetrain (197 wh/km zonder brom of andere ongemakken) dus dat maakt veel goed, maar indien ik de 85D had gekozen was ik een stuk tevredener geweest. Die is inmiddels net zo snel als de P85 die ik eerder had, maar destijds heb ik die niet overwogen want de 85D was initieel vrijwel gelijk aan de gewone 85. Als de seconde winst die in het vat me bekend was geweest dan had ik zeer waarschijnlijk een betere keus gemaakt. </p><p></p><p>Ik ben zelf een enorme Tesla Fan, maar de PD heeft m.i. geen bestaansrecht meer.</p><p>Je koopt nl of een 85D / 90D voor de beste economische deal OF je koopt de P90D Ludicrous want de meerprijs van de PD tov de D voegt (buiten de 1e Punch) niet veel toe, maar de volgende stop naar LUDI is absoluut te merken. Dus 90D of 20K extra PD zonder echte meerwaarde of nog eens 10K en dan heb je wel iets bijzonders....</p><p></p><p>Aangezien ikzelf ook graag hoog zit (en ik niet wil dat dit mij in de toekomst nog hoog zit), is voor mij de uitweg duidelijk: mijn P85D verkopen (evt. incl. Ludi update indien koper dat wil) en dan een X aankopen met 90D als uitgangspunt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AnalysiZ, post: 1172677, member: 13135"] De mooiste optie is al eens door Jan aangedragen: Ludicrous hardware upgrade for free + Software update to the level as promised (691... 700 or whatever) in November 2014 En dan ben ik het met je eens dat voor 60 pk geen 7500 zou betalen. Dat zou ik ook niet doen. Nu ben ik zelf in dubio, want ik heb even in een Ludi mogen rijden en wat een verschil met de PD.... daar heb ik wel de 7500 voor over maar.... Dan zou ik twee keer betalen voor het stukje hardware wat we al hadden moeten hebben. Ik heb zelf wel een beetje spijt dat ik destijds van de P85 (met alle fiscale voordelen van 2013, dus kost veel meer dan alleen het bij te betalen bedrag aan Tesla) ben overgestapt naar de P85D. De auto is als geheel wel veel beter gebouwd (vin 69xxx ipv 19xxx), en ik heb denk ik een bovengemiddelde goede batterij (407 typical) en drivetrain (197 wh/km zonder brom of andere ongemakken) dus dat maakt veel goed, maar indien ik de 85D had gekozen was ik een stuk tevredener geweest. Die is inmiddels net zo snel als de P85 die ik eerder had, maar destijds heb ik die niet overwogen want de 85D was initieel vrijwel gelijk aan de gewone 85. Als de seconde winst die in het vat me bekend was geweest dan had ik zeer waarschijnlijk een betere keus gemaakt. Ik ben zelf een enorme Tesla Fan, maar de PD heeft m.i. geen bestaansrecht meer. Je koopt nl of een 85D / 90D voor de beste economische deal OF je koopt de P90D Ludicrous want de meerprijs van de PD tov de D voegt (buiten de 1e Punch) niet veel toe, maar de volgende stop naar LUDI is absoluut te merken. Dus 90D of 20K extra PD zonder echte meerwaarde of nog eens 10K en dan heb je wel iets bijzonders.... Aangezien ikzelf ook graag hoog zit (en ik niet wil dat dit mij in de toekomst nog hoog zit), is voor mij de uitweg duidelijk: mijn P85D verkopen (evt. incl. Ludi update indien koper dat wil) en dan een X aankopen met 90D als uitgangspunt. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
Post reply
Community
TMC Community
Europe -
Belgium and the Netherlands
Upgrade P85D?
Blog
Hot
New
Forum list