Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade van 60KWh naar 70Kwh

This site may earn commission on affiliate links.
ECC-Net - European Consumer Centre Belgium

En dan vooral puntje 2:
Onafhankelijke herstellers moeten voortaan makkelijker aan onderdelen van andere merken geraken. Deze kunnen een groot aandeel van de herstelkosten vertegenwoordigen.

Bedankt voor de link! Het lijkt er inderdaad op dat dit niet toegestaan is, echter wat bedoelen ze met "andere merken" als de herstellers zelf al onafhankelijk zijn? Ik kan daarnaast mij voorstellen dat Tesla aangeeft zelf te weinig onderdelen te hebben en dus geen onderdelen kan uitleveren aan herstellers.
 
Bedankt voor de link! Het lijkt er inderdaad op dat dit niet toegestaan is, echter wat bedoelen ze met "andere merken" als de herstellers zelf al onafhankelijk zijn? Ik kan daarnaast mij voorstellen dat Tesla aangeeft zelf te weinig onderdelen te hebben en dus geen onderdelen kan uitleveren aan herstellers.

Niet uitleveren aan herstellers is geen argument. Een 3e partij moet (wettelijk gezien) gewoon mee in de wachtrij staan zoals een carrosseriebedrijf.

Dus, eigenlijk, nu we er toch over aan het filosoferen zijn; een 3e partij zou bij Tesla een 70kWh-pack mogen bestellen, die onder een een MS "schroeven" en de 60kWh-pack "bijhouden". Of een 70kWh-pack bestellen en die bijhouden voor huisbatterij?

Zullen nog enkele interessante jaren worden. :smile:
 
Niet uitleveren aan herstellers is geen argument. Een 3e partij moet (wettelijk gezien) gewoon mee in de wachtrij staan zoals een carrosseriebedrijf.

Helemaal eens! Echter is de werkelijkheid nog wel eens anders. Niet dat ik Tesla ervoor aan zie om hier bewust van af te wijken. Misschien komt er binnenkort wel een duidelijk beleid omtrent batterijen vervangen en houden.
 
Dat was nu juist zo bijzonder: persoon van tesla zei juist expliciet als je hem wil inleveren krijg je nog 2500 euro terug. Anders mag je hem houden. In mijn naiviteit zei ik nog: en dan gebruik ik hem als wat, koffietafel.
dus volgens hem kon ik de batterij houden.
Ook in de mail werd bevestigd dat het een keuze is.

dus iemand een goed bod voor een 60kw? Altijd binnen gestaan, goed onderhouden, in staat alsof het van een vrouwtje is geweest!
3000 euro ;)
 
  1. Leveren aan anderen mag dan wellicht wettelijk verplicht zijn, wat niet is vastgelegd tegen welke prijs.

Reken, maar op "marktconform" zoniet maken ze misbruik van hun monopoly- of machtspositie. Vraag maar aan die andere silicon-valley-bedrijven. ..

- - - Updated - - -

3000 euro ;)

Hela, niet onder mijn duiven schieten he. Ik heb hem al 5000geboden :tongue: