Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

USB dashcam werkt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb enige tijd terug een usb stickje gekocht, om beelden te kunnen opslaan van de dashcam.

Helaas lukt het niet om iets op de usb op te slaan. Ik heb de usb geformatteerd de naam TeslaCam meegegeven (mapje), maar krijg geen mogelijkheid om te kiezen om beelden op te nemen. De usb wordt wel herkend door Tesla, omdat ik usb kan aanklikken als deze geplaatst is.

Hebben meerdere mensen hier last van ? En weet iemand wellicht een oplossing?
 
Een aantal zaken waar ik aan kan denken:
  1. Is het mapje TeslaCam het enige mapje op de usb-stick? Ik sloeg er namelijk ook niet in om muziek en teslacam op 1 partitie werkende te krijgen (heb nu dus 2 partities: 1 voor muziek, 1 voor teslacam.
  2. Is het mapje "TeslaCam" letterlijk zo geschreven (hoofdlettergevoelig)
  3. Is de usb FAT-32 geformatteerd?
  4. Dashcambeelden worden enkel 'permanent opgeslagen' wanneer je tijdens het rijden op het dashcam icoontje klikt (bovenaan te vinden). Je wagen slaagt dan de laatste 10 minuten op.
  5. Alvorens je je usb-stick uit je wagen trekt, hou het dashcam icoontje ingeduwd tot het zichzelf uitgeworpen heeft (je icoontje is dan grijs als ik me niet vergis).
  6. De dashcam functie staat pas aan wanneer er bij het dashcam icoontje een rood bolletje staat. Als ik mij niet vergis moest ik er eens manueel op duwen de eerste keer om deze aan te zetten.
Ik hoop dat je hiermee verder kan :)
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
...Alvorens je je usb-stick uit je wagen trekt, hou het dashcam icoontje ingeduwd tot het zichzelf uitgeworpen heeft (je icoontje is dan grijs als ik me niet vergis).

Dit lukt my dus zo goed als nooit. Dat icoontje is veel te klein. Als ik dat ingedrukt hou zie ik het niet meer ...

Ergens een optie "dashcam usb uitwerpen" zou leuk zijn. Kan iemand dat naar Elon twitteren?
 
Een aantal zaken waar ik aan kan denken:
  1. Is het mapje TeslaCam het enige mapje op de usb-stick? Ik sloeg er namelijk ook niet in om muziek en teslacam op 1 partitie werkende te krijgen (heb nu dus 2 partities: 1 voor muziek, 1 voor teslacam.Is het mapje "TeslaCam" letterlijk zo geschreven (hoofdlettergevoelig)
Ik hoop dat je hiermee verder kan :)

Niet nodig, gewoon de directory op een stick werkt, er mag van alles op staan (als nood had ik gewoon een bestaande erin geduwd met bestaande data, TeslaCAM dir erop en werkte gewoon. Directory naam is schijnbaar het enige wat van belang is.

Maar is niet helemaal intuïtief, eerst stick erin dan incoontje drukken, dan naar menu en sentry aan zetten. Stick erin en gelijk naar menu: sentry is grijs.....Zal vast uitgelegd staan in de handleiding, maar ook al paar keer mee lopen rommelen. Dacht eerst ook je hebt 2 sticks of partities nodig.

Ga nog even testen met muziek en TeslaCam op een stick (o ja zit in de rechter USB aansluiting, wellicht maakt dat ook nog iets uit, maar lijkt me sterk).
 
Dat werk dus niet, 1 stick met muziek en TeslaCam dir.

Dan pakt hij de directory voor opnames en geen muziek vanaf dezelfde stick (1 partitie).
Stick hoeft dus niet leeg te zijn, hij doet alleen niks met de andere data.
Denk gewoon soort bandbreedte beveiliging, ik heb zelf rechts de sentry stick en links een hubje voor de rest (weet ik zeker dat ik geen beperking heb in snelheid voor sentry).

2 partities werkt wel, zit die dan als 2 sticks.