TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

V2G (tot 2,5kW) uit onze Tesla tappen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Sep 19, 2017.

  1. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    #1 FVO, Sep 19, 2017
    Last edited: Sep 19, 2017
    Die gast van dragtimes had wat last van orkaan Irma en dus stroomonderbreking van enkele dagen.
    Heel kleine verbruikers heeft hij kunnen voeden met de 12V-stekker, maar in de marge melde hij een 12V-230V adapter die tot 2,5kW kan leveren als je hem rechstreeks aan de 12V-batterij zou hangen.
    Is daarmee een workaround gevonden voor V2G?


    Edit: 2,4kW aan 12V betekent 200A... kan je dat wel constant aan de polen van die 12V onttrekken?
    Edit: heb geen zin in een discussie of we dit nu wel willen doen met onze auto of niet. Vind het technische aspect vooral boeiend.
     
  2. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
  3. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    409
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Vraag me nu af of het technisch mogenlijk is om een tweede 12V accu te laden, dus in parallel met de normale 12V.
     
  4. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    #4 FVO, Sep 19, 2017
    Last edited: Sep 19, 2017
    Dan zit je wel met het balanceerrisico. Als een van beide accu's al vol is terwijl de andere no niet riskeer je de volle te overladen... met lelijk explosieve gevolgen. Of kan dat niet met onze 12V-batterijen?
     
  5. Ipe

    Ipe Member

    Joined:
    Jan 2, 2011
    Messages:
    304
    Location:
    Winkel (NH), Netherlands
    Duizenden boten hebben meerdere accu's zonder balanceersysteem. De accu die overladen wordt gaat gassen. In theorie explosiegevaar. In werkelijkheid valt het blijkbaar wel mee.
     
    • Informative x 2
  6. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    3,598
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    Ik denk dat het de levensduur van de 12v accu niet ten goede komt, ik heb al de derde 12v accu zonder deze grappen...
     
  7. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    2,127
    Location:
    De Woude NL
    Je kunt in een noodgeval de 12V accu vervangen door een groter exemplaar. De grote 400 V accu kan dat echt wel aan.
     
    • Informative x 1
  8. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,783
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    De vraag is meer wat de DC-DC-omvormer kan trekken.
    Als je constant zo'n grote stroom gaat vragen zal de DC-DC-omvormer mi. continu stroom leveren, en zal de 12V batterij eerder als balans gaan werken.

    Overigens had ik in 'n camper een 1KW omvormer 12VDC-220VAC zitten. Kost niet eens zoveel.
    IPS4000 12V VOLT - Converter: auto dc/ac | TME - Elektronische Componenten
    of met een zuivere sinus :
    IPS-1400S 2G AZO DIGITAL - Converter: auto dc/ac | TME - Elektronische Componenten
     
  9. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    409
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    bij de presentatie van model 3 was er een model S met een projector/beamer aanwezig. Die gaat vast niet op 12V een volle bak licht geven.

    Maarja. Om nu zelf even wat extra draadjes in de 400V batterij te prikken
     
  10. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,773
    Location:
    Europe
    Die projector werkte inderdaad op het grote batterijpakket.
    Die oplossing is ooit gepionierd met de Model S die in de film ‘Racing Extinction’ figureerde.
    Zie mijn eerdere post Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)
    CD59FB96-1423-4B68-A840-C669B6BE5C0D.jpeg
    En dat inprikken op 400V gaat volkomen veilig met een beetje kennis en de juiste connectors.
     
  11. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    Inderdaad dat zal de bottleneck zijn. Want dc-ac omvormers vind ik tot 8kW zelfs. Moet ik maar eens gaan zoeken op het engels-talig gedeelte.

    Maar stel dan nog, dat je 2,5kW constant kan trekken uit je auto. Hoe pomp je dat dan over in je thuisbatterij* (vb gedurende de nacht)? Want enkel dan heb je echt V2G. En zou je met je woning off-grid kunnen gaan als je PV hebt op je dak en op je werk (al dan niet gratis) overdag kan laden.

    Is alvast een leuk hebbeding voor wildkampeerders in Scandinavië bijvoorbeeld ;).

    *Powerwall of andere ups-achtige batterijen van andere merken.
     
  12. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    Op hoeveel km?
    En weet je toevallig hoe dat komt dat jouw batterijen zo snel de geest geven/gaven?
     
  13. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    Heb de film niet gezien denk ik, maar in gilms kan men natuurlijk veel trukeren he.

    Maar, dus wanneer de tesla 8 jaar is moeten we maar eens op zoek naar een 400á300VDC naar 230V AC omvormer...
    's avonds de stekker in pluggen krijgt dan wel inees een heel andere betekenis :D.
     
  14. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    3,598
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    120k nu, beide keren onder garantie vervangen, laatste keer bij 105k.
    Er is mij geen reden gegeven.
     
    • Informative x 1
  15. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    4,783
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    van autobatterij naar thuisbatterij via 400VDC-12VDC-230VAC-400VDC (of waar die thuisbatterij dan ook op werkt) heeft uiteraard geen enkele zin, de entropie zou alleen maar toenemen;). Dan moet je 400VDC naar 400VDC gaan.

    Gratis superchargen én garantie mag je dan alvast op je buik schrijven, er zijn een paar handige en slimme jongens op dit forum die dit zeker kunnen - wat maakt dat Tesla dit zeker zal monitoren.
    Logisch ook, ik denk dat dit als diefstal zou gecatalogeerd worden. Is er een jurist in de zaal ?;)
     
    • Like x 1
  16. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,730
    Ik sprak toch over laden op het werk en pas na de 8 jaar...?
     
    • Funny x 1
  17. robertvg

    robertvg Active Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    2,006
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    Het is dan wel een film maar die Model S met projector is niets aan getrukeert, Leilani projecteert daarmee regelmatig 'Racing Extinction' op allerlei gebouwen.
     
    • Informative x 1
    • Like x 1

Share This Page