Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
ha ja? dat is toch nergens instelbaar, of wel?
6.1 stond klaar om te installeren en hij is nu hier thuis bezig.
Het ging een 45 minuutjes duren.

- - - Updated - - -



Hans, hopelijk staat hij bij u er ook op, want ze doen dit in schijfjes blijkbaar.


de energy berekening met de navigatie zou goed moeten zijn. als je te snel gaat, geeft hij aan dat je moet vertragen om tot aan uw bestemming te geraken.
nu zal het gemakkelijk zijn om van SuC naar Suc te rijden en met een minimum aan km er aan te komen.

Wat een BUMMER zeg, ze hebben er een nieuwe 6.0 opgezet.!!:cursing:

Ik heb haar in het engels staan bedenk ik me nu. Dan krijg je dus een vrouwelijke stem. :)

Balen zeg dat je geen 6.1 hebt gekregen! :(
 
ha ja? dat is toch nergens instelbaar, of wel?
6.1 stond klaar om te installeren en hij is nu hier thuis bezig.
Het ging een 45 minuutjes duren.

- - - Updated - - -



Hans, hopelijk staat hij bij u er ook op, want ze doen dit in schijfjes blijkbaar.


de energy berekening met de navigatie zou goed moeten zijn. als je te snel gaat, geeft hij aan dat je moet vertragen om tot aan uw bestemming te geraken.
nu zal het gemakkelijk zijn om van SuC naar Suc te rijden en met een minimum aan km er aan te komen.

Wat een BUMMER zeg, ze hebben er een nieuwe 6.0 opgezet.!!:cursing:


Frank, hier ook nieuwe versie 6.0 - Wordt dus weer wachten - morgen eens checken of mijn drive-unit probleem nu opgelost is. Wel prima service van A'pen - hebben zelf mijn ruitenwissers vervangen zonder kosten
 
Nu ik er nog eens over nadenk lijkt het me dat er met alle uitbreidingen, radar, sensoren, camera e.d. er ook iets gedaan is aan de hardware om dit allemaal te handlen.

Wellicht heeft men gelijk een nieuwe versie display gemonteerd met meer processorkracht waardoor ook zaken als lijntjes in de achteruitcamera mogelijk worden.

Dat zou kunnen betekenen dat de huidigen, zoals de mijne, wel wat mogelijkheden erbij gaan krijgen, zoals navigatie en samenspel met SuC's maar dat dat niet onbeperkt zal zijn.

Maar, om met alle deskundigen van de afgelopen dagen te spreken, we weten het niet zeker.
 
Nu ik er nog eens over nadenk lijkt het me dat er met alle uitbreidingen, radar, sensoren, camera e.d. er ook iets gedaan is aan de hardware om dit allemaal te handlen.

Wellicht heeft men gelijk een nieuwe versie display gemonteerd met meer processorkracht waardoor ook zaken als lijntjes in de achteruitcamera mogelijk worden.

Dat zou kunnen betekenen dat de huidigen, zoals de mijne, wel wat mogelijkheden erbij gaan krijgen, zoals navigatie en samenspel met SuC's maar dat dat niet onbeperkt zal zijn.

Maar, om met alle deskundigen van de afgelopen dagen te spreken, we weten het niet zeker.

Ik mag toch hopen dat die achteruirijlijnen in de camera ook op onze pionier-modellen worden geimplementeerd? Lijkt mij niet zoveel processorkracht te vergen?
 
Ik mag toch hopen dat die achteruirijlijnen in de camera ook op onze pionier-modellen worden geimplementeerd? Lijkt mij niet zoveel processorkracht te vergen?

Op het Amerikaanse forum zijn er Sig modellen waarop het werkt dus dat zit wel goed.

Ik heb trouwens gemerkt dat ze er hetzelfde uit zien als de lijntjes van de Ford S-Max van mijn vrouw. Alleen ontbreken er nog horizontale afstandlijnen maar dat volgt misschien nog in een latere release.
 
Nu ik er nog eens over nadenk lijkt het me dat er met alle uitbreidingen, radar, sensoren, camera e.d. er ook iets gedaan is aan de hardware om dit allemaal te handlen.

Wellicht heeft men gelijk een nieuwe versie display gemonteerd met meer processorkracht waardoor ook zaken als lijntjes in de achteruitcamera mogelijk worden.

Dat zou kunnen betekenen dat de huidigen, zoals de mijne, wel wat mogelijkheden erbij gaan krijgen, zoals navigatie en samenspel met SuC's maar dat dat niet onbeperkt zal zijn.

Maar, om met alle deskundigen van de afgelopen dagen te spreken, we weten het niet zeker.
Hans, de lijntjes in het beeld van de achteruitcamera krijg jij ook.:wink:
 
Ik mag toch hopen dat die achteruirijlijnen in de camera ook op onze pionier-modellen worden geimplementeerd? Lijkt mij niet zoveel processorkracht te vergen?
Dingen als lijntjes voor een achteruitrijcamera gaat volgens mij echt geen probleem zijn voor de Tesla. Grote voordeel voor Tesla is ook dat ze alles in eigen beheer hebben. Je zit dus niet met apps van derden die memory leaks hebben en andere apps gaan vertragen (zoals op je telefoon), maar alles is te optimaliseren zonder dat er veel onbekende variabelen zijn.

De basis draait, voor zover ik weet, onder Linux en dan kun je best goede scheduling toepassen, oftewel aan de belangrijke zaken geef je hogere prioriteit om dat te laten berekenen door de processor. Zo kan Tesla dus het weergeven van de informatie van de parkeersensoren meer prioriteit op de processor geven dan het decoderen van een MP3'tje. Uiteindelijk zijn de sensoren natuurlijk belangrijker :)

En ik vermoed dat er voor de auto pilot hardware ook wel een extra processor is, vrijwel zeker met een real time operating system. Maar over dat gedeelte is een stuk minder bekend (nog).
 
Ik mag toch hopen dat die achteruirijlijnen in de camera ook op onze pionier-modellen worden geimplementeerd? Lijkt mij niet zoveel processorkracht te vergen?

Het is gek dat ze die lijntjes al niet veel eerder hebben geïmplenteerd. Ze kunnen al vanaf dag 1 de stuurhoek detecteren in honderdsten van een graad. Dat was een keer mooi te zien toen ik met een monteur meereed om het resultaat van een uitlijnpoging te beoordelen.