HWS
Well-Known Member
Yep, en nog van harte gefeliciteerd hė opa:biggrin:Dat moet hem zijn
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yep, en nog van harte gefeliciteerd hė opa:biggrin:Dat moet hem zijn
Ik had een loaner mee, en ben genezen. Bij Lane department wordt ik gek van het gebrom, en TACC past niet bij mijn rijstijl...
Heb er nu ook één mee, en eveneens genezen:
2. In de stad iets boven de 50 op CC. We naderen een grote 'bobbel' in de weg, echt wel een vervelende bult, maar niets aan de hand. Tes ziet een obstakel en gaat in de ankers. Wow.
:crying:
Er staat natuurlijk niet voor niks in de release notes: 'TACC is best for highway driving and not for driving on winding roads or city streets with different types of traffic—e.g., with pedestrians and bicycles.'
Dat de auto dan hard remt voor een bult is nog steeds niet de bedoeling, maar dat soort foutjes zijn nog wel een beetje te verwachten.
Alleen tijdens de spits houdt hij soms een beetje teveel afstand. Maar aan de andere kant; dat is wel een veilige afstand, dus eigenlijk zou iedereen dat moeten doen.
Hi Kees
heb er nog geen ervaring mee (de tACC)..
Dat het in de radstad in de spits niet top werkt kan ik ik wel inzien.. We rijden dan allemaal erg dicht op elkaar..
Maar wat is jouw beeld bij lange internationale ritten - vaak (voor mij) buiten de spits om ?
....als ik 10 km sneller rijd dan iemand die voor me is komen te zitten, dan wil ik - niet agressief maar wel duidelijk - naderen, zodat die persoon ziet dat ik erlangs wil. Vrij normaal gedrag toch? Uitgesloten met TACC... :crying:
Je kunt toch gewoon "gas" bijgeven en er dichterop rijden terwijl de TACC aanstaat.
Lees ik het nu goed, TACC werkt niet in de stad. En gewoon CC kan niet? Je kunt dus niet je snelheid op 50 km/h zetten?
Hoe zit dan dan als je 's nachts rijdt zonder verkeer en je wilt gewoon 130 rijden?
Is het automatisch inparkeren al actief? Ik heb de classic S (al een classic na 6 maanden helaas), maar wacht op het inruilprogramm en overweeg dan een andere te kopen. Begin een beetje te twijfelen.
Wat ik zeg, is dat ik 120 rij en iemand nader die 110 rijdt. De TACC gaat dan naar 110 en houdt me op 30m afstand, netjes volgend. Ik wil gewoon op CC 120 blijven rijden, de voorligger ziet me naderen en kan ervoor kiezen opzij te gaan. Natuurlijk kan ik met TACC gas bijgeven, maar dan ga je dus de CC niet alleen corrigeren om af te remmen, maar ook om op snelheid te blijven. Dat vind ik echt onhandig. Het systeem is echt gericht op volgen.
Het zou w.m.b. anders zijn als er wordt geremd als je op 10 of 15m komt omdat de voorligger niet wijkt.
- - - Updated - - -
In de stad kan wel, maar het systeem grijpt te vaak in. Zoiets.
's nachts zonder verkeer kan prima, maar dan heb je het niet nodig? Tenzij je in slaap valt? Let wel, het grijpt niet in wanneer het mis dreigt te gaan, maar het heeft de neiging aan te sluiten bij de rij...
Ik zou gewoon een keer een proefrit maken, dan ervaar je het zelf, en ben je het misschien totaal niet met mij eens.
En filerijden, is het daarvoor geschikt?
Ja, als je niet actief door de file wilt manoeuvreren, en als je het niet erg vindt dat er steeds anderen in het gat voor je kruipen en jij dan braaf weer op afstand gaat rijden. Op de eerste baan dan beter dan op de derde, denk ik.
Maar ik hou erover op hoor, heb net een paar ritten ermee gereden en ik denk nu steeds "waar bemoei je je mee!?", terwijl je er misschien gewoon aan moet wennen en dan de benefits gaat waarderen, wie ben ik...
(Zoals ik vandaag een verslag van iemand las over een lange rit, die vond dat het te lang duurde met het laden erbij, terwijl ik juist de mind set (en know how) heb ontwikkeld om vlot en relaxed ver te komen en het 'minder' juist als 'meer' ben gaan zien).
Heb dezelfde ervaring met Adaptive Cruise Control van BMW en Volvo. Het werkt wel allemaal, maar het rijdt anders dan je het zelf zou doen (wat op zich ook logisch is uiteraard). Had het dan ook nooit aanstaan eigenlijk...Mijn ervaring met TACC in de file is heel anders. De afstand die de MS kiest is afhankelijk van je snelheid. In de file met stapvoets rijden tot een km of 20 kan er bij mij echt niet zomaar een auto tussen. Hooguit als mijn voorganger erg snel wegrijdt.
Het gebruik van TACC op de snelweg is even wennen. De afstand die aangehouden wordt is soms wat meer dan je zelf misschien aan zou houden. Aan de andere kant hoor je een veilige afstand van 2 seconden tot je voorganger aan te houden. TACC zit daar flink binnen. Dat kan omdat TACC geen reactietijd van een seconde heeft, zoals de mens. Al met al vind ik de afstand niet slecht. Het voorkomt kleven en bij mij gebeurt het weinig dat mensen er tussen kruipen. En als andere auto's er wel tussen kruipen....who cares.....Het geeft mij meer rust om me daar niet druk om te maken.
Ja, als je niet actief door de file wilt manoeuvreren, en als je het niet erg vindt dat er steeds anderen in het gat voor je kruipen en jij dan braaf weer op afstand gaat rijden. Op de eerste baan dan beter dan op de derde, denk ik.
Maar ik hou erover op hoor, heb net een paar ritten ermee gereden en ik denk nu steeds "waar bemoei je je mee!?", terwijl je er misschien gewoon aan moet wennen en dan de benefits gaat waarderen, wie ben ik...
(Zoals ik vandaag een verslag van iemand las over een lange rit, die vond dat het te lang duurde met het laden erbij, terwijl ik juist de mind set (en know how) heb ontwikkeld om vlot en relaxed ver te komen en het 'minder' juist als 'meer' ben gaan zien).
Ik denk dat je de TACC ook niet moet vergelijken met zelf rijden uiteindelijk. Het is een hulpmiddel voor als je juist niet een keer zelf wil rijden. Met de 'gewone' CC was ik zelf een stuk drukker dan met de TACC, zeker als er veel verkeer was. Vaak kom je dan langzamere voertuigen tegen en kun je net niet inhalen, waardoor de CC langzamer moet of zelfs uit. Dat gebeurde vooral als je net een paar km/u harder rijdt dan degene die je nadert. Terwijl met de TACC blijf je er dan op een nette afstand achter hangen en kun je altijd nog inhalen als je zin hebt. Ook als degene voor je veel van snelheid wisselt is de TACC veel makkelijker. En filerijden is ook een stuk minder vermoeiend met TACC.
Daarom ben ik wel blij met de TACC. Als ik zelf actief wil rijden, gebruik ik dat soort hulpmiddelen niet. Maar als ik liever een beetje relaxed voortbeweeg over de snelweg gebruik ik wel de TACC, die meer werk uit handen neemt dan de gewone CC.