Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds laatste mini-update vorige week bemerk ik dat sommige letters in mijn toetsenbord voorzien zijn van een donker hoekje in de rechterzijde. Iemand zicht wat de functie hiervan is/kan zijn? Of moeten we hierdoor geïntrigeerd op zoek gaan naar een bijkomend easter egg?
2015-03-07 10.06.48.jpg
 
Sinds laatste mini-update vorige week bemerk ik dat sommige letters in mijn toetsenbord voorzien zijn van een donker hoekje in de rechterzijde. Iemand zicht wat de functie hiervan is/kan zijn? Of moeten we hierdoor geïntrigeerd op zoek gaan naar een bijkomend easter egg?
View attachment 74284
Kijk, zo houdt Tesla ons bezig aan de SuC, met puzzels en eastereggs :)
 
Sinds laatste mini-update vorige week bemerk ik dat sommige letters in mijn toetsenbord voorzien zijn van een donker hoekje in de rechterzijde. Iemand zicht wat de functie hiervan is/kan zijn? Of moeten we hierdoor geïntrigeerd op zoek gaan naar een bijkomend easter egg?
View attachment 74284

Als je er iets langer op drukt krijg je de mogelijkheid om speciale karakters op die bepaalde letters te zetten.
vb: ï, ê, ç, ... vooral voor de Noren handig :biggrin:

De ".com" is trouwens een ".be" geworden
 
eens... ik eigenlijk ook niet.. stat natuurlijk standaard op je scherm na een update.. was info in een kleine 6.1 aanpassingen en tot mijn verbazing hadden ze de aanvullende wijzigingen bovenaan beschreven. hoop dat ze dat standaard gaan doen.dan loont het wel weer de moeite.
 
Tot nu toe vond ik de lijntjes bij het achteruitrijden wel aardig maar afgelopen zaterdag heb ik de waarde ervan echt gemerkt.

Ik was een smal woonstraatje ingereden met allerlei paaltjes en ergens een nauwe doorgang in het vertrouwen dat ik er aan de andere kant wel weer uit zou kunnen. Grote schrik toen dat niet zo bleek te zijn en ik mij realiseerde dat ik het hele stuk achteruit zou moeten rijden wat niet mijn sterkste kant is met getuur in spiegeltjes en beetje hulp van de wat vertekenende achteruitcamera.

Maar met die lijntjes was het geen enkel probleem. Keurig zo rijden dat de lijntje op de ideale plaats bleven en ik hoefde niet één keer in de spiegel te kijken. Het was een fluitje van een cent zo.

Fijn vooruitzicht voor als we weer bij de schoonouders zijn in Hongarije waar ook eerst na een flink stukje achteruit rijden gemikt moet worden op het hek dat geopend net genoeg ruimte geeft.

Dus mooie uitbreiding. Heb hier niet veel over gelezen in het forum maar wilde dit even zeggen.
 
Tot nu toe vond ik de lijntjes bij het achteruitrijden wel aardig maar afgelopen zaterdag heb ik de waarde ervan echt gemerkt.

Ik was een smal woonstraatje ingereden met allerlei paaltjes en ergens een nauwe doorgang in het vertrouwen dat ik er aan de andere kant wel weer uit zou kunnen. Grote schrik toen dat niet zo bleek te zijn en ik mij realiseerde dat ik het hele stuk achteruit zou moeten rijden wat niet mijn sterkste kant is met getuur in spiegeltjes en beetje hulp van de wat vertekenende achteruitcamera.

Maar met die lijntjes was het geen enkel probleem. Keurig zo rijden dat de lijntje op de ideale plaats bleven en ik hoefde niet één keer in de spiegel te kijken. Het was een fluitje van een cent zo.

Fijn vooruitzicht voor als we weer bij de schoonouders zijn in Hongarije waar ook eerst na een flink stukje achteruit rijden gemikt moet worden op het hek dat geopend net genoeg ruimte geeft.

Dus mooie uitbreiding. Heb hier niet veel over gelezen in het forum maar wilde dit even zeggen.
Inderdaad, parkeren gaat een stuk sneller tegenwoordig :)
Ik krijg wel altijd verbaasde blikken als ik achteruit een erf of straat uitrijd, aangezien ik strak naar de radio aan het staren ben in plaats van achterstevoren te kijken waar de auto naartoe gaat :)
 
Inderdaad, parkeren gaat een stuk sneller tegenwoordig :)
Ik krijg wel altijd verbaasde blikken als ik achteruit een erf of straat uitrijd, aangezien ik strak naar de radio aan het staren ben in plaats van achterstevoren te kijken waar de auto naartoe gaat :)

Ik gebruik het alleen als het erg krap is. Als je achterom kijkt zie je veel meer van de omgeving en op de camera lijken zaken veel verder dan ze in werkelijkheid zijn. Fietsers en voetgangers bijvoorbeeld.
Ben er wel erg blij mee, thuis op eigen terrein is het voor mij erg handig.
 
Gisteren kregen we opeens een melding dat er een software update was. Helaas kon ik niet gaan kijken want de auto staat bij het service center voor een aantal kleine puntjes. Ik had gemeld dat er een aantal keren vals alarm opgetreden was en ik denk dat ze daar andere firmware voor geladen hebben. Stiekem hoop ik natuurlijk ook dat dit weer extra functionaliteit oplevert. Heeft iemand daar al iets over gehoord?

Ze maken daar trouwens wel lange dagen. Rond 23:00 waren ze nog aan het werk...

In de tussentijd hebben we 1 van de laatste P85's (geen +) op 19" te leen. De wegligging daarvan is echt wel een slag strakker dan van onze 2013 P85 op 19". Ook wel leuk om de ACC en verkeersbord herkenning te ervaren.
 
Gelukkig, gisteren dan eindelijk toch alle 6.1 functionaliteiten gekregen! Mijn S85 heeft de nieuwe hardware maar had nog het oude techpakket waardoor TACC en auto highbeam niet geactiveerd werden. Aanvankelijk moest ik een afspraak maken op het SeC maar gisteren heeft een engineer het toch OTA gefixt. Net op tijd voor 6.2 komt zeg maar. Ik heb nu overigens ook versie .200 gekregen zonder duidelijke veranderingen tov .176; of het moest zijn dat dat de reden is dat ik via de app nu zo moeizaam/geen verbinding krijg als de auto binnen wifibereik is.

Ipe