Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.1 Beschikbaar ?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is toch raar. Je zou zeggen ze lopen altijd het zelfde rijtje af. b.v. VIN nummer van laag naar hoog.Maar nu lijkt het alsof ze de nieuwe modellen met de nieuwe auto pilot hardware voorraad geven.
Vorige week is mijn auto nog bij SeC Arnhem geweest en ik heb daar gevraagd om een software update, heb ik een of andere tussentijdse update van 6.0 gehad ipv van 6.1.

Ik ben blij dat ze dat niet doen, vorige keer (6.0) had ik hem na 3 maand nog niet en is die er uiteindelijk door het SeC erop gezet. Paar keer gebeld, niks fout maar gewoon niet "gepushed".

Heb sinds een paar dagen 6.1 binnen, P85 uit dec 2013. Ik ben tevreden! Maak 5.500 km per maand, waarshijnlijk is het gewoon compleet random en komt er verder niet echt wiskunde bij te kijken.
 
Ha, was tijd om de auto's binnen te zetten. De Leaf van mijn vrouw naar binnen gereden en daarna wilde ik de Tesla naar zijn beschutte slaapplaats brengen en wat zie ik ?

Update.

Dus maar buiten gelaten, update gestart en straks maar even stukje proberen. Vooral de trip-voorspeller lijkt me leuk.

Had mijn iPhone niet in de gaten gehouden maar daar staat netjes: Model S software update is available.

Keurig.
 
Bij mij staat de 6.1 update klaar, maar hij weigert te installeren na enige tijd te hebben staan nadenken. Update failed...waarschijnlijk komt het doordat er een storingsmelding sinds vorige week is dat de 12V accu vervangen moet worden. Het bekende probleem zeg maar. Dat daardoor ook de update failed is nieuw voor me, maar op zich wel logisch.

Je Tessie zal staan updaten en middenin valt de 12V accu definitief uit - heb je een hele dure baksteen op wielen vrees ik :scared:
 
Bij mij staat de 6.1 update klaar, maar hij weigert te installeren na enige tijd te hebben staan nadenken. Update failed...waarschijnlijk komt het doordat er een storingsmelding sinds vorige week is dat de 12V accu vervangen moet worden. Het bekende probleem zeg maar. Dat daardoor ook de update failed is nieuw voor me, maar op zich wel logisch.

Je Tessie zal staan updaten en middenin valt de 12V accu definitief uit - heb je een hele dure baksteen op wielen vrees ik :scared:

Een draadje "How I bricked my Model S" heb ik inderdaad nog niet gezien. :eek:
 
Had m ook klaarstaan toen ik maandag op Schiphol Lande. Helaas nog geen verbetering van de navigatie... :(

Tip van het service centrum: Traffic delay opvoeren naar 15 minuten (staat standaard op 5 min).

Je hebt dat nog steeds idiote routes, maar je hoeft niet meer ineens van de snelweg af, en vervolgens er weer op. Maar op 6.1 zijn de kaarten (helaas) niet anders.
 
Ik heb een nieuw draadje gemaakt voor dit onderwerp, Trip Energy Prediction in de praktijk.

Bij mij is de update gelukt.

Daarnet even een testje gedaan met de tripvoorspeller.

Op zich een heel leuke feature.

Alleen, hij staat veel te strak. Ik heb een route gekozen van ongeveer 55 km en heen en terug gereden.

De route was ongeveer 20 km 80 km weg, dan een stuk 100 km snelweg en het laatste stuk, iets van 15 km, 130 toegelaten.

De "heenweg", waarbij ik me aan de snelheid heb gehouden en op het 130 stuk niet harder dan 100 heb gereden, lukte het niet om op de voorspelling te blijven. Ook de laatste vijf kilometer 80 rijden (op een 130 km weg!) hielp ook niet. Een forse lijn onder de oorspronkelijke lijn. Niet erg opbeurend.
Het was wel 0 graden en het eerste stuk moest er nog worden opgewarmd, maar dan nog.

De terugweg ging iets beter, maar het lukte mij, met mijn fluwelen voet, niet om de voorspelling waar te maken.

Onderstaande foto's spreken boekdelen. Dit was de terugweg en alles was warm. Zelfs met een verbruik van 169 wH/km lukte het niet om helemaal op de lijn te blijven.
Jammer dat je geen instellingen hebt. Dit betekent nu dat je er al vóór vertrek van moet uitgaan dat als hij rest 40% aangeeft dat eerder 30% of minder zal zijn.
Het zou zo moeten zijn dat de voorspelling bij de gemiddelde rijstijl (en dat is geen 169 wH/km) haalbaar moet zijn.

Hopelijk stelt men dat nog bij of krijgen we een keuze uit bijv. 3 rijstijlen. Of bijvoorbeeld aangeven welk percentage je bij aankomst nog wilt hebben.

Wanneer ik nu binnenkort naar de eerste SuC in Duitsland rijd (hopelijk dan Mogendorf) dan moet ik zelf nog veel bijrekenen en het lijkt me wat frustrerend zo.




lijn 1.jpg


Lijn 2.jpg


- - - Updated - - -
 
Last edited:
Tip van het service centrum: Traffic delay opvoeren naar 15 minuten (staat standaard op 5 min).

Je hebt dat nog steeds idiote routes, maar je hoeft niet meer ineens van de snelweg af, en vervolgens er weer op.

Zet je hem helemaal uit dat gaat het nog beter. Winterswijk- Varsseveld is 20km proviciaal, je wilt niet weten wat voor adviezen je krijgt. Met de optie uit heb ik er helemaal geen last meer van.
 
Tip van het service centrum: Traffic delay opvoeren naar 15 minuten (staat standaard op 5 min).

Je hebt dat nog steeds idiote routes, maar je hoeft niet meer ineens van de snelweg af, en vervolgens er weer op. Maar op 6.1 zijn de kaarten (helaas) niet anders.

Klopt wel dat dit helpt. Ik heb de traffic delay zelfs op 20 of 30 min. gezet en het aantal "exotische" routes lijkt dan minder.