TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

vakantie... en niet rijden...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by peterpijpelink, Jul 12, 2017.

1. peterpijpelink

Hallo, binnenkort gaan wij 3 weken op vakantie, wat is de beste aanpak om de auto een tijdje stil te zetten? Wel of niet aan de oplader thuis? power off keus in menu? opladen tot maximaal of een bepaalde waarde?

iemand tips?

2. Hans Noordsij

Hans Noordsij Well-Known Member

Aan de oplader laten staan en op iets van 60% zetten. Powersavings aanzetten en always connected off.

3. RvP S

RvP S Member

In februari heb ik de auto weliswaar 'slechts' 1 week laten staan, wel op savingsmode en always connected uit, en het energieverbruik viel enorm mee. Ik dacht dat er hooguit iets van 10% in totaal verbruikt was (heb geen lader thuis). Het is nu wel een stuk warmer dan februari, dus drie weken zonder stroom laten staan lijkt mij goed te doen. In mijn geval gaat het over een 90 versie.

Met laadpaal thuis al helemaal geen probleem, gewoon aan laten hangen en geen zorgen.

4. snahsiub

snahsiub Member

Ik ben vorig jaar drie maanden in het buitenland geweest, Tesla gebeld en hun advies was 60/70% charge zetten. Ik liet een kennis elke 2/3 weken even een rondje rijden voor mogelijk vierkante wielen, maar met 3 weken heb je daar geen last van.

Verder weinig schokkends :)

5. jm71

jm71 Active Member

Ik ben sinds ik mijn S heb (nov 2013) elke zomer 3 tot 4 weken op vakantie gegaan zonder auto. Ook al heb ik soms een behoorlijke hoge vampire drain, ik heb nooit problemen gehad nadat ik hem heb opgeladen tot 80% en hem daarna heb laten staan.

6. Bankroetlama

Bankroetlama Member

Als je een Teslasitter nodig hebt offer ik mij altijd op als vrijwilliger.

• Like x 2
    • Love x 1
  7. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Ik ook :)

• Love x 1
  8. Janc

Janc Member

Heb vorige week donderdag (7-sept) de auto met 355 km lading op schiphol afgegeven bij valet parking op P6, keek net even via de app op het vliegveld en er zit nu nog 343 km in, ze hebben er ook nog 5 km mee gereden om te parkeren. Had energy saving op on en always connected uit staan. Valt me reuze mee voor 10 dagen stilstaan.

• Like x 1
  9. Erik-S85

Erik-S85 Member

Mijn Tesla staat ook een tijd stil, in 42 dagen van 70% terug naar 28%. Exact 1% per dag dus (bij een s85) met energy save on en always connected op off

10. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Get well soon.

• Love x 1
  11. jm71

jm71 Active Member

Hoe is het met jou Erik? Lag je niet in het ziekenhuis of zo? Hoop voor je dat het beter gaat.

• Love x 1
  12. is3

is3 Sander Verschuur

dito......

• Love x 1
  13. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Had m'n classic afgelopen zomer drie weken thuis aan de laadpaal staan. Op 70% laten laden. Tot mijn verbazing ging de auto daarna automatisch zelf laden zodra de SoC overeen kwam met 245 km. en stopt bij 257. Ongeveer elke twee dagen werd bijgeladen.
    Overigens is de echt beste aanpak gewoon met de Tesla zelf op vakantie gaan -;)

• Like x 2
  14. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

Hopelijk snel weer achter het stuur Erik,

• Love x 1
  15. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Op een gegeven moment komt de accu dan toch leeg te staan... Laat het gerust even weten (via PM) als je hier hulp bij kunt gebruiken. Ervaren Tesla-rijders genoeg hier -;)

• Love x 1
  16. Jkr85

Jkr85 Member

Eens. Dan is een forum echt nuttig. Sterkte.

• Love x 1
  17. tpas

tpas Member

Ik heb dezelfde ervaring: energie saving aan, always connected uit, niet steeds met je app kijken (!) zorgt voor een drain van ongeveer 1% per dag. Hiervoor ga ik geen lader bezet houden.

18. Erik-S85

Erik-S85 Member

Na 5 weken ziekenhuis inmiddels gelukkig weer thuis en druk aan het revalideren. Hoewel het er eerst op leek dat het tot zeker einde van het jaar zou duren voordat ik weer mocht rijden lijkt er zoveel voortgang dat ik misschien binnenkort al weer mag rijden.

Gelukkig heb ik ook buren die heel graag de auto even verzetten ;) En hopelijk snel zelf op therapeutische basis naar de SuC in Amsterdam ;)

• Like x 9
    • Love x 3
  19. robertvg

robertvg Active Member

Goed nieuws Erik !

• Like x 1

Share This Page