Zaterdagochtend om 05h45 vertrokken vanuit Grembergen (Dendermonde) naar Disneyland.
Heb eerst Supercharger Senlis ingegeven want als ik van bij ons thuis naar Disney ingaf stuurde hij mij enkel langs SuC in Lille maar wilde dus in Senlis laden.
We kwamen ook voorbij de SuC in Lille en toch maar even besloten om daar 10 mins bij te laden.
Volgens navigatie kwamen we in Senlis aan met 6% en wou toch een iets grotere marge. In Lille vertrokken met 20% aankomst in Senlis op de navigatie, maar al snel daalde dit naar 12% (130 km/u ?)
Iets trager gaan rijden en Senlis dan bereikt met 8% over, trager rijden was dus mss niet nodig geweest.
Daar genoten van een ontbijt in het Ibis hotel - 11€ / persoon en best de moeite)
Stonden alleen te laden aan snelheid van iets meer dan 600 km/u
En wanneer we klaar waren verder gereden naar Disney, waren nog niet vol geladen maar dat was ook niet nodig om tot Disney en terug in Senlis te geraken.
In Disneyland Hotel aangekomen en werden we al meteen vriendelijk verwelkomt. Ze wezen me direct de laadpalen aan en gingen de sleutel halen zodat ik mijn laadkabel kon inpluggen.
Was een gewoon stopcontact dus laden met UMC, echter gaf de wagen een oplaadfout. Vermoedelijk dus de polen omgedraaid of zoiets? Had niets anders bij dus kon niets testen. Hij gaf aan nog een andere paal te proberen maar aangezien ik toch zonder problemen in Senlis geraakte aangegeven dat het niet nodig was.
Zondagavond helaas moeten afscheid nemen van Disneyland en terug naar huis. Opnieuw tussenstop gemaakt in Senlis en daar nu weer gaan eten (grill) - was niet slecht maar kon ook toch iets beter. Stond 1 Fransman te laden en nog een Belg.
Snelheid nu iets lager, maar dat had wss te maken met het feit dat batterij nog iets voller was als dag ervoor.
Daar dan vol (90%) vertrokken en zou normaal in 1 keer thuis geraken. Maar gezien de overvloedige reden was het verbruik iets hoger dan verwacht. Om zonder problemen thuis te geraken in Gent ook nog 15 mins geladen.
Was de eerste echte uitstap met de Tesla (buitenland).
Volgende puntjes vielen me op:
- Bij vertrek in Disney gaf navigatie aan om 20 min te laden in Senlis en 20 min in Lille. Nadat ik in Senlis vol had geladen bleef hij echter hardnekkig stop in Lille aanhouden. Wanneer ik eindbestemming opnieuw ingaf sloeg hij dan Lille over. Waarom past hij de route niet automatisch aan?
- Snelheid op autostrade in FR is 130 km/u, bij regenweer 110 km/u. Ook Tesla houd hier rekening mee, bij regen op terugweg gaf hij netjes 110 km/u aan
- Ondanks genoeg marge gaf hij regelmatig aan om niet over een bepaalde snelheid te gaan. Ook gaf dashboard telkens lagere snelheid aan dan navigatie op midden console.
- De rit van en naar was veel ontspannender dat met een ICE. Verplichte stop maakt dat je beter uitgerust bent, tijd neemt om iets te eten. En je frisser blijft in de wagen. Autopilot draagt hier ook bij. Op autostrade altijd autopilot gereden, enkel op terugweg paar keer zelf overgenomen omdat Autopilot te onrustig was in de regen.
Voila, dat was het Magische weekend. Voor mijn echtgenote was dat Disney ... voor mij Tesla