Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo NicoV, bedankt voor het antwoord. Hoe betaal je voor het laden? Heb je een pas nodig, of kan het via app?
Vroeger stond op chargemap wat de betalingsmodaliteiten waren, maar die info is precies verdwenen. Bij Ikea zal het wel gratis zijn, bij de Nissan dealer hopelijk ook of cash. Merk op dat Nissan garages waarschijnlijk alleen laden toelaten tijdens hun openingsuren, maar daar heb je het voordeel dat je gewoon de showroom kan binnenstappen met de vraag om je te helpen.
Soms vind je ook info in de beschrijving of commentaren of zelfs op de fotos van chargemap.
Heb je helemaal niets van laadkaarten? Dat is best moedig om zo opreis te gaan.
 
Heb je helemaal niets van laadkaarten? Dat is best moedig om zo opreis te gaan.

Zo moedig ben ik ook niet hoor. Zit 50km van SuC. Maar Schuko's doen het prima. Tussen de 8 en 13 Ampère instellen naar gelang de leeftijd van de elektrische installatie en de belasting ervan. Rijdt niet meer dan 150 km per dag en dat laad ik in een ruime avond en nacht weer bij .
 
Vanavond 2 laadpunten ontdekt die ik in geen enkele app kon vinden. 1 in Mimizan, zo te zien Type2 en ChaDeMo en ééntje in Mimizan Plage op de Parking Segoza tegenover een eLeclerc. Een dubbele paal met 2x Type 2 en schuko, 18kW. Tijdens t eten toch weer zo'n 35-40kW geladen. Al m'n 85 pasjes deden t niet. Na veel geduld (de familie maar alvast aan t shoppen gestuurd) gaf ik t op en parkeerde de auto op een andere plek. Werd nog wel opgehouden door een groep enthousiaste Fransen die alles van de auto wilde weten. Wat je al niet met 3 woorden Frans duidelijk kan maken:rolleyes:. Toen ik weer uitstapte zag ik dat de nieuwe app Mobive toch gedownload was en dat ik m'n creditcard gegevens in kon vullen. Besloot t nog een keer te proberen, en jawel t lukte:). Als t goed is heb ik dit keer geen nieuw abonnement afgesloten....
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
IMG_1820.PNG
 
  • Informative
Reactions: Keezje
Nav wat posts in 'gebeurtenissen'.
Voor het eerst met de Tesla op de camping in Frankrijk.
Reis helemaal heerlijk, niet in de rij staan bij de tankstations, maar heerlijk bij een watervalletje (valence +1) een klein biertje. Op de camping, zoals verwacht, gewoon aan de schuko met 10A (hoger niet geprobeerd, niet nodig)

IMG-20170723-WA0003.jpg
 
  • Like
Reactions: HWS
Vandaag probleem gehad onderweg naar Spanje: de ganse suc Le Caylar was offline. Het aantal ladende auto's stond op 6 5 minuten voor ik aankwam, maar toen ik arriveerde was er niemand, natuurlijk niet want alles was offline. Die data was dus niet up to date. Toen ik tesla service belde zagen ze dat ze geen coonectie met de site meer hadden, blijkbaar wisten ze dat niet. Had ik dat geweten dan had ik de supercharger daarvoor wat langer gebruikt. Daar sta je dan met je Tesla te blinken.
Blijkbaar serieuze algemene electriciteitsproblemen, want in het restaurant en shops viel er ook van alles continu uit.
Uiteindelijk kunnen een beetje laden op een sodetrel laadpaal aan de achterkant van het restaurant. Die stond ook eerst kompleet dood, maar kwam tot leven toen de kinderen kwamen zeggen dat er terug licht was in het restaurant.
Mischien had ik met mijn 23% resterende lading ook wel in Narbonne geraakt: enkele procenten bijgeladen op de Sodetrel paal, gecombineerd met 50 km in de sliptream van een camion rijden was voldoende om nog met een ruime marge in Narbonne te geraken.
 
Net op een andere plaats gepost over de #%$^ garage naast het station in Avignon (Indigo). Met het nodige geluk hebben we die schadevrij overleefd.

Voor de eerste elektrische vakantietrip kozen we (als Italiëfans) voor de Provence op 10km van Avignon, enkel vanwege de veilige lokatie midden tussen superchargers in Orange, Nimes en Aix. Alle zorg vooraf bleek voor niets: alleen die laatste is 1x gebruikt. Er was op 150 meter van de gite een tweetal supermarchés elk met graties oplaadmogelijkheid (mennekes, schuko en type 3), en zonder pas (we hadden helemaal niets bij ons, en ook niet nodig.

Best veel bekijks gehad in Monaco - je struikelt er over de buitencategorie luuksevoitures, maar een Tesla is er zeldzaam. Ook getuige een groep Chinezen die al "teslatesla!" roepend opgewonden naar ons vehikel wezen, en andere filmende en fotograferende medetoeristen.

Opladen midden in Monaco, opnieuw voor niets, kan o.a. op de rue de l'industrie: vlak bij het indrukwekkende automuseum. Bij terugkeer zagen we een zwaailicht bij onze plek - dat gaat kennelijk aan als men te lang staat op te laden. Tja, die hybrids zijn natuurlijk eerder klaar...

url
 
  • Like
Reactions: HWS and ebullio