Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks @NicoV, we hebben wel creditcards van Visa, maar nog even checken of wireless betalen ook is geactiveerd / beschikbaar is.
Wireless op de pinpas werkt dus niet?
Op de palen stonden enkele logo’s, die van visa (en ook mastercard iirc), en het ‘CB’ logo. Ik weet niet of die CB enkel met franse kaarten werkt, of ook met maestro kaarten. Ik heb geen enkele kaart die wireless is, dus heb niets kunnen proberen. Ik ben nu aan het kijken om ergens een el cheapo prepay VISA kaart te bemachtigen.
 
Heeft iemand ervaring met MobiVE in Frankrijk. In de Dordogne in een straal rondom waar ik zit (Coux-et-Bigaroque), is het heel dungezaaid met type twee stekkers.

Nu kan je via een app ook eenmalige laadsessies betalen bij MobiVE. Daar staan er een paar van in le Bugue, dat is op 10 km afstand.

Iemand ervaring?

Dag Rob,
We gaan dit zomer in de Landes, en daar is dat netwerk ook beschikbaar.
Ik heb een TNM kaart, ziet eruit alsof het compatibel zou zijn.
Heb jij ondertussen ervaring met MobiVE?
 
Even een hele snelle vraag.
Via welke boekingssite kan je filteren op de mogelijkheid om elektrisch te laden bij het hotel/appartement? Ik meen dat er in het verleden iets hier daarover is gepost, maar kan hem zo snel even niet vinden.
Gaat om de omgeving Étretat in Frankrijk.
Merci beaucoup :)
 
Vraagje: Hoe actueel zijn de prijzen die je op Chargemap kunt vinden? Nu de vakantie is geboekt ben ik even aan het kijken via een aantal apps. De app van Chargemap gaf mij het snelst de gezochte info (overzichtelijk). Volgens de info in de app, als ik een lokatie aantik, kost het laden €1,90 per uur. Laden kan met een type 2 stekker op 22kW, dus omgerekend als die inderdaad 22kW laadt, kost een kW je iets meer dan 8,5 cent. Daar wil ik best voor laden. (We zitten in de omgeving van Étretat, dichtstbijzijnde SuC zit in Rouen, kleine 160-200km heen en weer, dus dat lijkt me niet heel effectief). Het gaat om laadpalen van SDE76, die blijkbaar ook met een NewMotion kaart kunnen werken. Dus ook maar even via de NewMotion site bekeken, daar geven ze een prijs van €0,03 per minuut op, dus dat scheelt niet heel veel (10 cent op een uur, voor de snelle rekenaars).

Het lijkt er op dat de dekking met de NewMotion RFID kaart redelijk goed begint te lijken in Frankrijk. Is dat ook jullie recente ervaring? Voor de zekerheid vraag ik nog even een Chargemap pasje aan, ik zal ook nog even naar de Freshmile pas kijken.
 
Voor Frankrijk heb je best ook de kiwhi-pas. Die geeft gratis laden aan de laadpalen van Auchan en Ikea en vele anderen.
Met de Tesla kan je type2 max aan 16 kW laden dus reken niet op 22 kW.
16kW een uurtje voor €1,90 vind ik nog steeds een koopje (€0,12/kW afgerond). Ik dacht dat die palen van SDE76 op 32A 22kW konden leveren en dat de Tesla dan ook 22kW kon laden. Kiwhi pas staat ook op de lijst, voor idd de Ikea en Auchan als we die daar tegen komen, de Carrefour en E.Leclerc gaan ieder via een aparte kaart voor wat ik er zo even snel van had begrepen. Het wordt al een mooie verzameling pasjes ;)
 
Ik ben ban plan van de zomer te gaan camperen met de tesla. ( moet de auto nog ophalen) Al veel gezocht op de volgende vraag maar nog niet echt gevonden. Wellicht heeft iemand ervaring opgedaan.
Lader via de SuC moet lukken lijkt mij om er te komen, evt heb ik een plugsurfing en newmotionpas om wat bij de laden via type 2 langs de snelweg. Maar dan op de camping heb je max 5a meestal. Nou heb ik geen haast en laad dat ook in 2 dagen de auto op ervan uitgaande dat je hem niet helemaal leeg rijdt en max vol gooit. Maar lukt dat goed op die 5a op de campings?
Zag op eurocampings al wel dat je kan aanklikken op zoekfunctie laadpaal, echter welke stekker je dan moet hebben staat er niet bij dus wil het op 5a doen. Chademo lees ik met name dat het niet nodig is om die aan te schaffen wegens SuC en toch ruim 500 piek.
Iemand al veel ervaring met de 5a op de campings?
 
Die Chademo heb ik maar 2 keer gebruikt in 4 jaar nu. Is niet echt de moeite waard tenzij je naar landen gaat waar geen superchargers zijn. Verder kan je ze op het forum meestal wel lenen . :)
In Italie hebben wij verscheidene keren met de blauwe camping stekker geladen op 6a. (Weet niet of het nog lager kan) Ging prima maar idd niet snel. Maar het is vakantie en dan rijden wij niet dagelijks lange afstanden. Voor de blauwe camping stekker wel even een adapter maken of kopen. Bijvoorbeeld: Adapter CEE 16A Blauw Male naar CEE 16A Rood Female
 
Ik heb deze besteld:
Caravan verlengsnoer met 1 caravan stopcontact, 2 gewone stopcontacten en zware rubberkabel H07RN-F 5 meter 3 x 2,5mm
kan je aan de paal op de camping prikken, je tesla aansluiten met een verlengkabel van 3x 2,5 mm en ook nog een haspel naar je tent toe. Naar mijn weten zou het zo moeten lukken, alleen die 5A is kielekiele. Zover ik weet kan de tesla terug tot min. 5A en dan heb je nisk meer over voor wat anders. Beetje zoeken dus naar camping met meer ampere en vooral ook hopen dat het ter plekke lukt haha
 
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?
 
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?
Ik heb zelfs op zwarte zaterdagen nog nooit hoeven wachten in Frankrijk.
Begin dit jaar waren er wel wachtrijen voor wintersportgangers in DUitsland en Oostenrijk, las ik op dit forum.
Het zal als de M3 er is wel een stuk drukker worden, maar men is druk bezig overal meer stalls en nieuwe SuCs te bouwen.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: HWS and Captain77
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?
Wij gaan sinds 2014 met de Model S 3 keer per jaar naar de Cote d`azur altijd in de schoolvakantie nog nooit hoeven wachten voor een vrij plekje bij de SUC`s. Rij wel meestal `s-nachts dan is het zeer rustig en kun je prima even je ogen dichtdoen tijdens het laden, rij dan meestal in 14 uur naar St. Tropez
 
  • Helpful
Reactions: Captain77
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Die sceptici weten waarschijnlijk niet dat Tesla in tegenstelling tot andere laadpaalleveranciers altijd minstens 8 Superchargers neerzet, soms zelfs 16 zoals bij Val-de-Meuse. Kleine kans dat alles vol is.
 
  • Helpful
Reactions: Captain77
Even een vraag aan de vakantiegangers richting Zuid Frankrijk.
Wanneer ik aan een aantal sceptici in mijn omgeving uitleg dat je rustig met een Tesla naar Frankrijk kan rijden door om de 2-3 uur even bij te laden, krijg ik altijd de reactie dat het opladen weliswaar maar een halfuurtje duurt, maar dat je eerst een uur of meer in de rij moet staan voor een vrij plekje.

Wat is de realiteit,buiten zwarte zaterdagen om?
Al meerdere keren naar Figueras geweest en bijna altijd eenzaam staan laden. Senlis is meestal de drukste ( en dan nog maar 2-3 auto's).
 
  • Helpful
Reactions: Captain77