Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben inmiddels terug, en kan alleen maar zeggen dat je je niet druk hoeft te maken. Geweldig geregeld door tesla.
Heen via de route du soleil naar Frejus, met name s’nachts gereden en gewoon van SuC naar SuC. Bakkie doen, of even eten. En in de nacht de wekker een uur later zetten en helemaal vol weer doorrijden.
Met de allergrootste thule dakkoffer erop wel een flink hoger verbruik: met 130 km/u zat ik echt op 290-300, en met 115 km op 250 gem.
Terug via millau en dan met sterk dalen en stijgen ging het zelfs tussen de 340-360 per km. Daar kreeg ik ook voor het eerst het advies de snelheid te verlagen omdat ik het anders niet zou redden.
Ondanks de dakkoffer en echt fors meer verbruik is het nog steeds geen probleem, en daar heb ik van tevoren wel over in gezeten. Enige wat je moet bedenken is iedere keer echt helemaal volladen(90%) wegens hoge verbruik.
Om de campings via de shuko op 5-9 ampère afhankelijk van de plek. Uiteindelijk heb je maar 1 a nodig voor je koelkast en koffiezetapparaat.
Voor iedereen die nog gaat en twijfels had of het allemaal wel lukt: niet doen, heb ik gedaan en lukt helemaal top!
En na 3000 km geen cent aan brandstof kwijt, dat was vorig jaar met de X5 met V8 net even een ander verhaal
 
  • Like
Reactions: AustinP and SMU
Tesla moet op Frans kenteken staan
Ik kom zojuist bij APRR vandaan. Ik moest toch langs bij hun espace clients voor een nieuwe houder voor mijn badge. De dame van de klantenservice heeft mij keurig een nieuwe badge gegeven met twee jaar gratis abonnement. De badge is dan wel gekoppeld aan mijn kenteken maar dat is geen probleem. Het kan misschien niet online maar dus wel als je even langsrijdt.
 
  • Informative
Reactions: cambreVer! and HWS
Ik kom zojuist bij APRR vandaan. Ik moest toch langs bij hun espace clients voor een nieuwe houder voor mijn badge. De dame van de klantenservice heeft mij keurig een nieuwe badge gegeven met twee jaar gratis abonnement. De badge is dan wel gekoppeld aan mijn kenteken maar dat is geen probleem. Het kan misschien niet online maar dus wel als je even langsrijdt.

Wat gaaf! Ik ga volgende week woensdag naar Frankrijk. Nu kan ik alleen 'camping 'Frans',`waar zit een APRR kantoor? Ik ga bij Luxenburg de grens over. Daarnaast: wat moet je nog meer nemen dan je eigen batch? Ik heb n.l. een lease S (weet niet of dit relevant is).
 
Ik kom zojuist bij APRR vandaan. Ik moest toch langs bij hun espace clients voor een nieuwe houder voor mijn badge. De dame van de klantenservice heeft mij keurig een nieuwe badge gegeven met twee jaar gratis abonnement. De badge is dan wel gekoppeld aan mijn kenteken maar dat is geen probleem. Het kan misschien niet online maar dus wel als je even langsrijdt.
Gratis abonnement, maar geen gratis tol....
 
Wat gaaf! Ik ga volgende week woensdag naar Frankrijk. Nu kan ik alleen 'camping 'Frans',`waar zit een APRR kantoor? Ik ga bij Luxenburg de grens over. Daarnaast: wat moet je nog meer nemen dan je eigen batch? Ik heb n.l. een lease S (weet niet of dit relevant is).
Ik neem aan dat alleen het abonnement van 2,5euro per maand dat je het tol token gebruikt voor 2 jaar gratis is. Dat zal mij dan max een tientje schelen als ik geen maandgrensoverschrijdende vakanties heb. Daar ga ik niet voor langs APRR.
Edit: Cambrever was me net voor...
 
73AF0A05-D43C-4A4B-A58F-3EBBF769E9F1.jpeg
Had je op al deze plekken tegen kunnen komen afgelopen dagen.
St Malo heb ik kunnen laden.
Dankzij Chargemap-pas; type 3 laadkabel-device op JB2; en crea-parking wegens icing.
 
en toch zijn ze er wel... chargemap is - zeker in Frankrijk - een goede aanvulling, Blijft vreemd dat newmotion dan niets laat zien.
View attachment 220936
Ach ik heb een prachtig Chalet gehuurd op camping Lous Serrots bij Contis Plage in de hoop dat wel bij t het huisje te kunnen laden. Helaas zijn de parkeerplekken een stuk verderop. Toen ik bij het inchecken vroeg waar ik dan mijn auto kon opladen keek de Nederlandse medewerker me wat verbaasd aan? Een elektrische auto? Waarom, die rijden hier dan toch op kernenergie, heeft helemaal geen zin. Mijn vrouw greep resoluut in:confused:. Ho! Deze discussie gaan we hier nu niet voeren anders staan we hier morgen nog. "Jullie gaan me niet vertellen dat jullie camping met duurzaamheid hoog in het vaandel en allerlei elektrische campingwagentjes geen stopcontact hebben:mad:". Euh nou mevrouw u mag m s'avonds wel aan de campingstekker zetten waar onze elektrische wagentjes ook opladen:oops:.
View attachment 235862
Dank hiervoor. Wij staan op het punt om ook naar deze camping af te reizen. Dat doen we nu met een gerust hart.. We kunnen laden..
 
Deze week op de terugweg van het strand even een stop gemaakt bij de E.Leclerc in Saint-Aunès om wat boodschappen te doen. Een enorm parkeerterrein vol met afdaken gemaakt van zonnepanelen. Er moest hier vast ook ergens een laadpunt zijn, en na jawel na enig zoeken gevonden. Simpel laden zonder pasjes, wel enkel tijdens openingsuren maar toch met 11kw.
F000FD58-9A09-47C9-9B17-D22969B0795F.jpeg