Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vakantie ben ik voor het eerst over Nivelles gereden naar Frankrijk.
Daarna binnendoor (A304/A34) naar Reims-Champagne-Nord.
Dat viel best mee, met als voordeel dat het zo'n 50km korter is dan over de A2/A26 en je mede door de lagere snelheid veel korter hoeft te laden in Nivelles. Dus op de terugweg ook maar gedaan.
 
Afgelopen vakantie ben ik voor het eerst over Nivelles gereden naar Frankrijk.
Daarna binnendoor (A304/A34) naar Reims-Champagne-Nord.
Dat viel best mee, met als voordeel dat het zo'n 50km korter is dan over de A2/A26 en je mede door de lagere snelheid veel korter hoeft te laden in Nivelles. Dus op de terugweg ook maar gedaan.
Het mooie is dat vorige maand weer een stuk snelweg geopend is waardoor die route, ondanks de stukjes door het bos, nu echt sneller is dan via Luxemburg.
 
Gisteren een near miss, met mijn stomme kop afslag SuC beaune gemist, heb navigatie stem altijd uitstaan en dacht dat het een dubbele afslag was en ik de tweede moest hebben, die was er dus niet... Wel zo scherp gereden dat ik niet om kon rijden om terug te komen bij beaune macon zou ik ook niet gaan halen. Toen maar het eerste tankstation genomen, en tot mijn verbazing stond daar een Chademo lader, met mijn op het laatste moment aangschafte chargemap pasje en de geleende chademo adaptor het spul aan de praat gekregen. Even bijgeladen en door naar Macon. Klein stress momentje maar gelukkig al wat meer laadinfrastructuur aanwezig. trouwens wel traag zo’n chademo met lege accu, kreeg in eerste instantie maar 34 kw door de lage accuspanning. Rest van de rit stemmetje van navigatie maar aangezet.
 
Gisteren een near miss, met mijn stomme kop afslag SuC beaune gemist, heb navigatie stem altijd uitstaan en dacht dat het een dubbele afslag was en ik de tweede moest hebben, die was er dus niet... Wel zo scherp gereden dat ik niet om kon rijden om terug te komen bij beaune macon zou ik ook niet gaan halen. Toen maar het eerste tankstation genomen, en tot mijn verbazing stond daar een Chademo lader, met mijn op het laatste moment aangschafte chargemap pasje en de geleende chademo adaptor het spul aan de praat gekregen. Even bijgeladen en door naar Macon. Klein stress momentje maar gelukkig al wat meer laadinfrastructuur aanwezig. trouwens wel traag zo’n chademo met lege accu, kreeg in eerste instantie maar 34 kw door de lage accuspanning. Rest van de rit stemmetje van navigatie maar aangezet.
De afslag Beaune is de ergste. Die is heel kort. Ik neem 'm minimaal 10 keer per jaar dus ik ben erop beducht, maar je bent niet de eerste die 'm gemist heeft.
 
Dacht wel dat je bij de KiWhi pas jaarlijks abonnement geld kwijt bent @ 24 euro. Chargemap is gekoppeld aan credit card, eenmalige aanschaf van 20 euro.

KiWhi idd 24,- per jaar abbo...
upload_2018-9-30_2-47-29.png


Na alle moeite en misverstanden die het verwerven van de KiWhi pas ons iig als buitenlanders kostte, terwijl ons frans echt goed is, zijn we zuinig op het aanhouden van de KiWhi pas ook als we een jaartje overslaan. Trouwens staat me bij dat ook bij gratis (snel)laden je geregeld de KiWhi pas nodig had om de laadpaal te activeren. Wat betreft hierboven @RichieB ...geen Chargemap pas nodig.... in Frankrijk heb je alles nodig! Support is in principe afwezig, zeker bij iets nieuws als laden. Als er al support is dan in principe alleen op krap bemeten doordeweekse werkuren! Begrijp me goed, prachtig land, leuke mensen, mooie taal en veel joie de vivre :cool:
 
Mijn Kiwhi pas is binnen! Wel via een aders in Frankrijk, dat helpt natuurlijk. Ik heb de kaart gekoppeld aan mijn account. De instructies zeggen dat ik hem moet opladen, maar het mooie van Kiwhi is toch juist dat er zo veel gratis laadpunten zijn? Is het saldo opwaarderen wel nodig? En hoe lang is het tegoed dan geldig?
 
Goedemiddag, om het vakantiegevoel zo lang mogelijk vast te houden kijk ik nu al af en toe voor de volgende zomervakantie. Hebben jullie misschien tips voor een gezin met 2 kinderen (4 en 7), kleinschalig resort met zwembad in Frankrijk? Alvast bedankt!:)
 
Goedemiddag, om het vakantiegevoel zo lang mogelijk vast te houden kijk ik nu al af en toe voor de volgende zomervakantie. Hebben jullie misschien tips voor een gezin met 2 kinderen (4 en 7), kleinschalig resort met zwembad in Frankrijk? Alvast bedankt!:)

Wellicht is dit iets: Les Mouettes (Morlaix, Finistere).
Ook met 2 kinderen (8 & 10) geweest dit jaar, relatief klein park, veel faciliteiten en erg mooi!
 
  • Like
Reactions: Haipac
Mijn Kiwhi pas is binnen! Wel via een aders in Frankrijk, dat helpt natuurlijk. Ik heb de kaart gekoppeld aan mijn account. De instructies zeggen dat ik hem moet opladen, maar het mooie van Kiwhi is toch juist dat er zo veel gratis laadpunten zijn? Is het saldo opwaarderen wel nodig? En hoe lang is het tegoed dan geldig?
Waarom gebruiken jullie niet gewoon plugsurfing?
Was al lang bruikbaar op de tolweg en je betaald alleen voor gebruik. Heb er voor de zekerheid een pasje (druppel) bijgekocht als de app alleen niet werkt. Die koste 10 euro
 
Heb nog nooit aan een publieke paal in Frankrijk hoeven te laden met die SuC dichtheid.
Hangt dat ook niet een beetje van je vakantiebestemming af? In noord Normandië is de SuC dekking niet zo dicht. Onze laatste SuC richting Etretat was Amiens (omrijden via Rouen vond ik zonde van de tijd). Daarentegen elk dorp heeft wel 2 laadpalen bij het gemeentehuis of in het centrum staan (voor een paar cent per minuut)