Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand ervaring met het laden bij Disneyland Parijs? Ik was van plan om maar 1x te laden, maar dan moet ik daar echt kunnen laden, anders haal ik op de terugweg de eerste de beste SuC niet meer (was Senlis of direct al bij Marne-La-Valleé). Ik vroeg me dus af of iemand weet of je daar kunt laden en of daar een royaal aantal punten is. We verblijven in het Disneyland Hotel.
 
E9EBEC09-5ED1-4E23-BC41-668853F461C1.png
Geen ervaring maar volgens ChargeMap zijn er gewone schuko beschikbaar.
Dus traag (10km/u) maar hangt af hoelang je zou laden. Zou dus genoeg kunnen zijn.
 
Heeft iemand ervaring met het laden bij Disneyland Parijs? Ik was van plan om maar 1x te laden, maar dan moet ik daar echt kunnen laden, anders haal ik op de terugweg de eerste de beste SuC niet meer (was Senlis of direct al bij Marne-La-Valleé). Ik vroeg me dus af of iemand weet of je daar kunt laden en of daar een royaal aantal punten is. We verblijven in het Disneyland Hotel.

Waarom überhaupt zo'n plan maken. Ga onderweg een keer 15 minuten de benen strekken bij een suc...
 
Heeft iemand ervaring met het laden bij Disneyland Parijs? Ik was van plan om maar 1x te laden, maar dan moet ik daar echt kunnen laden, anders haal ik op de terugweg de eerste de beste SuC niet meer (was Senlis of direct al bij Marne-La-Valleé). Ik vroeg me dus af of iemand weet of je daar kunt laden en of daar een royaal aantal punten is. We verblijven in het Disneyland Hotel.

DLP heeft op de algemene parkeerplaats 4 schuko beschikbaar. Na betalen voor de parkeerplaats dien je rechts aan te houden. Op deze baan staat BUS geschreven. Indien het druk is (bij binnenkomst tussen 08.30 en 10.00) staat er een medewerker verkeer in de goede baan te sturen. Als je je alarmlichten aanzet op de busbaan dan weten ze dat je naar andere parkeerplaats (invaliden, kennel of camper) dient te gaan. Deze busbaan rij je helemaal af en uiteindelijk meld je je bij de slagboom voor de invalide parkeerplaats / Hertz verhuur locatie. Even op de bel drukken en melden dat je wilt opladen. Slagboom gaat open en helemaal links vooraan op deze parkeerplaats vind je de schuko palen. Deze zijn met een sleutel afgesloten. Deze sleutel kan je in het gebouw voor de parkeerplaats ophalen (hondenkennel) en na aansluiten dien je de sleutel daar ook weer terug te brengen.

Bij het DLP-hotel zijn er ook 4 schuko. 2 ervan zijn direct na de ingang van het hotel (oorspronkelijk verwerkt om elektrische park voertuigen te laden). 2 andere zitten in een paal verderop. Vrijwel altijd zijn deze bezet omdat mensen vaak 2 of 3 nachten blijven staan en tussentijd niet afkoppelen. Als DLP-hotel gast mag je ook op de parkeerplaats parkeren waar je vaker kans maakt op een laadplek omdat dit over het algemeen dagjes mensen zijn.

ps. bij Newport Bay en New York zijn er ook laadpalen en werkt het op dezelfde manier. Ook daar bijna altijd bezet. Zoals reeds is aangegeven zou ik mooi bij een suc een paar minuten gaan staan.
 
Heeft iemand ervaring met het laden bij Disneyland Parijs? Ik was van plan om maar 1x te laden, maar dan moet ik daar echt kunnen laden, anders haal ik op de terugweg de eerste de beste SuC niet meer (was Senlis of direct al bij Marne-La-Valleé). Ik vroeg me dus af of iemand weet of je daar kunt laden en of daar een royaal aantal punten is. We verblijven in het Disneyland Hotel.

Ik kom er net vandaan.

Op parkeerplaats bij park kan je laden (wel even melden, is tevens invalide parking).

Bij New Port Bay hotel kan je schuko laden. Ook als je van ander hotel komt. Er zijn 2 laadplaatsen.
Wel zelf zorgen voor eigen verlengkabel zonder de aardpin!
Dit voor omdraaien van polen. Zonder verlengkabel gaat het met de TMC niet lukken.

Bij New Port Bay hotel melden bij de ‘man met de pet’ bij de ingang.
Hij was Nederlands + zeer behulpzaam en ging tot 2 keer toe verlengkabel halen.
Helaas zonder succes. Allebei met aardpin.
Ik heb die van mijzelf altijd bij me, maar toevallig dit keer vergeten. Ook omdat ik eigenlijk inmiddels wel betere laadinfra had verwacht daar.

Op parking bij de hoofdingang Disney kan je ‘zeker weten’ laden. Ook zonder eigen kabel.
Althans dit gaven ze mij aan...
 
Heeft iemand een idee hoe druk het zal zijn op de zaterdagen in juli/augustus op de SuC's in Frankrijk? (via vorige ervaring)
Ik ben nog aan't twijfelen om met de M3 naar 't zuiden te gaan deze zomer of met de traditionele ICE (stel je voor dat er een wachtrij is van 2 wachtenden per stall...).

Iemand tips?
 
Heeft iemand een idee hoe druk het zal zijn op de zaterdagen in juli/augustus op de SuC's in Frankrijk? (via vorige ervaring)
Ik ben nog aan't twijfelen om met de M3 naar 't zuiden te gaan deze zomer of met de traditionele ICE (stel je voor dat er een wachtrij is van 2 wachtenden per stall...).

Iemand tips?
Neem gerust een kanon mee naar de Franse SuCs. Die kan je dan zorgeloos afschieten. Ik laad heel veel in Frankrijk en heb nog nooit ergens hoeven wachten of maar zelfs een lader moeten delen.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: HWS and eelcodb
Je hoeft je geen zorgen te maken om overvolle SuC locaties in Frankrijk.. Hangt een beetje van jullie bestemming af, maar vorig jaar juni was een Tesla in het noordelijke deel van Normandië (Etretat, Le Havre, Honfleur, Deauville) een zeldzame verschijning. Ik kan me niet herinneren dat het heel druk was. Dus als je nog ruimte in de kofferbak hebt, neem het kanon van pvkeep mee :)

Geen idee hoe de Model 3 in Frankrijk is uitgerold, maar ik verwacht niet dat het nou heel druk zal zijn met Fransozen, wellicht dat er meer Nederlanders staan. Wat wij wel prettig vonden aan sommige SuC locaties, was dat ze bij winkelcentra/hypermarchées waren (Amiens). Dus tijdens het laden even zo’n mega supermarkt in en je boodschappenkarretje volmikken en een broodje pakken bij de daar plaatselijke broodjesbar.

Ook afhankelijk van je bestemming, het laden op straat is best goed te doen. In het Normandische deel waar wij zaten was in elk dorp wel een stel laders die maximaal 22kW per uur eruit persten, en werkten daar met een tarief per minuut (ik meen iets van 3 cent, de teller loop dan gewoon door zolang je bent aangesloten, dus even opletten als je klaar bent met laden en je de auto niet afkoppelt en liefst ook even verplaatst ;) ). Ook bij deze laders waren vrij goed bereikbaar. Voor het straatladen had ik de laadpas van ChargeMap besteld. Je betaalt eenmalig iets van €20 en je koppelt die aan je creditcard. Je hebt ook nog een KiWhi laadpas, maar dacht dat je daar jaarlijks een bedrag voor moet aftikken om de pas te gebruiken. Ik weet niet of de laadpas van PlugSurfing een beetje goede dekking heeft in Frankrijk, maar dat zou je ook nog even na kunnen kijken.

3e week juni zitten wij weer in de Champagne Ardennen, zal eens kijken of het aan die kant van het land nou heel veel anders is.

Ik zou de ICE lekker thuis laten staan, en doen waarvoor je de M3 hebt, genieten in alle rust, vooral tijdens de vakantiereis ;)
 
Afgelopen weken nog via Normandie naar Bordeaux afgezakt en terug, allemaal prima te doen, van SuC naar SuC. Veelal bij Ibis of Novotel, niet altijd even mooi, maar wel effectief. Gebruikte wel ABetterRoutePlanner in de planning, de Tesla wilde ons soms met 1 stop halverwege van ruim een uur (dus van vrijwel leeg naar helemaal vol) met max 125 km/h rijden op pad sturen, terwijl via abrp we 2x 20 minuten stoppen kregen aangeraden, zonder max.

Vrijwel altijd alleen of met 1 iemand anders op de SuC. En meer en meer zijn aangepast naar (ook) volledig CCS.

In Bordeaux stonden trouwens op enkele plekken gratis 50 kW CCS/Chademo laders van freshmile, via een QR code te starten. Even geprobeerd voor de leuk, maar zelf verder niet nodig gehad.
 
Je kunt echt reguliere trips niet vergelijken met piekmomenten.

Met wintersport schoolvakantie b.v. was het totale drama en toen reed ik zelfs nog midden in de nacht. Ik sprak Tesla rijders die overdag reden en die hadden echt gruwel verhalen. In rijen bij de SuC moeten wachten en de volgende SuC niet kunnen halen. Ik zag toen trouwens ook enkel maar Nederlanders. Nu is het wel zo dat met de schoolvakanties voor wintersport het wel *heel* ongunstig is en bij de zomervakanties meer verspreid al kan ik je de data nu al presenteren met dank aan de ANWB:


Drukke dagen zomer 2019
  • Richting zuiden:
    • Topdrukte (zwarte zaterdag): 3 en 10 augustus.
    • Zeer druk: 13, 20 en 27 juli, 2, 4, 9, 11, 17 en 24 augustus.
    • Druk: 6, 14, 21, 26 en 28 juli, 18 en 31 augustus.
  • Richting noorden:
    • Topdrukte (zwarte zaterdag): 3 en 10 augustus.
    • Zeer druk: 27 juli, 4, 11, 17 en 24 augustus.
    • Druk: 21 en 28 juli, 16, 18 en 31 augustus, 1 september.
Bron: Verkeer Frankrijk - Wanneer wordt het druk? - ANWB

Noord 13 juli, 25 augustus
Midden 20 juli, 1 september
Zuid 6 juli,18 augustus

Bron: Schoolvakanties 2019

Je hoeft geen wiskundige te zijn om te zien dat je 13, 20, en waarschijnlijk ook 6 en 27 juli beter niet richting Zuid-Frankrijk kunt gaan i.v.m. de Nederlandse Tesla invasie.

Vorig jaar zag je af en toe een Nederlands Tesla op een Zuid-Franse camping maar komende zomer zul je ze overal zien met vooral natuurlijk de Model 3.

Geen haar op m'n hoofd die *ooit* nog ga proberen op zulke pieken SuC's te bezoeken.

Vooral met je Tesla op vakantie gaan maar plan gewoon verstandig zodat je niet bij een Nederlandse SuC polonaise hoeft aan te sluiten.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Ik zou die dagen sowieso vermijden, al rijd je in een auto op water :) Los van die zwarte zaterdagen met giga wachttijden bij alle tankstations en de overmijdelijke files, zijn mijn ervaring met trips naar de Middellandse zee eigenlijk heel positief. Ik ben ook niet bang voor komende zomer. Het Tesla wagenpark is inderdaad wel gegroeid maar hetzelfde geldt voor het SuC netwerk en met de a.s. laadsnelheidverhoging voorzie ik weer weinig problemen. We gaan het meemaken in Juli, verheug me al op de trip!!!
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Je kunt echt reguliere trips niet vergelijken met piekmomenten.

Met wintersport schoolvakantie b.v. was het totale drama en toen reed ik zelfs nog midden in de nacht. Ik sprak Tesla rijders die overdag reden en die hadden echt gruwel verhalen. In rijen bij de SuC moeten wachten en de volgende SuC niet kunnen halen. Ik zag toen trouwens ook enkel maar Nederlanders. Nu is het wel zo dat met de schoolvakanties voor wintersport het wel *heel* ongunstig is en bij de zomervakanties meer verspreid al kan ik je de data nu al presenteren met dank aan de ANWB:


Drukke dagen zomer 2019
  • Richting zuiden:
    • Topdrukte (zwarte zaterdag): 3 en 10 augustus.
    • Zeer druk: 13, 20 en 27 juli, 2, 4, 9, 11, 17 en 24 augustus.
    • Druk: 6, 14, 21, 26 en 28 juli, 18 en 31 augustus.
  • Richting noorden:
    • Topdrukte (zwarte zaterdag): 3 en 10 augustus.
    • Zeer druk: 27 juli, 4, 11, 17 en 24 augustus.
    • Druk: 21 en 28 juli, 16, 18 en 31 augustus, 1 september.
Bron: Verkeer Frankrijk - Wanneer wordt het druk? - ANWB

Noord 13 juli, 25 augustus
Midden 20 juli, 1 september
Zuid 6 juli,18 augustus

Bron: Schoolvakanties 2019

Je hoeft geen wiskundige te zijn om te zien dat je 13, 20, en waarschijnlijk ook 6 en 27 juli beter niet richting Zuid-Frankrijk kunt gaan i.v.m. de Nederlandse Tesla invasie.

Vorig jaar zag je af en toe een Nederlands Tesla op een Zuid-Franse camping maar komende zomer zul je ze overal zien met vooral natuurlijk de Model 3.

Geen haar op m'n hoofd die *ooit* nog ga proberen op zulke pieken SuC's te bezoeken.

Vooral met je Tesla op vakantie gaan maar plan gewoon verstandig zodat je niet bij een Nederlandse SuC polonaise hoeft aan te sluiten.
Voor de wintersport kan ik Zwitserland aanbevelen. Rustige SuCs en rustige pistes.
 
Heeft iemand een idee hoe druk het zal zijn op de zaterdagen in juli/augustus op de SuC's in Frankrijk? (via vorige ervaring)
Ik ben nog aan't twijfelen om met de M3 naar 't zuiden te gaan deze zomer of met de traditionele ICE (stel je voor dat er een wachtrij is van 2 wachtenden per stall...).

Iemand tips?
Ik ben deze week (mei vakantie) in noord Frankrijk (Lorraine). Ben hier amper Tesla tegengekomen, terwijl ik bij Center Parcs logeer, voldoende Nederlanders hier ;-) Laden in Metz en Straatsburg SuC was ik iedere keer de enige. Zal deze zomer best drukker worden maar wij gaan vol vertrouwen naar de Ardèche
 
Rijdt al 5 jaar elke zomer naar Zuid Frankrijk met de model S. Slechts 1x hoeven wachten in het eerste jaar. Toen was er een tijdelijke SuC met twee stalls die problemen gaf.
Ik rijd niet op zwarte zaterdag maar meestal één of twee dagen daarvoor. Heeft niets met de SuC bezetting te maken, maar anders sta je echt uren in de file.
Dus niet druk maken, gewoon met de Tesla op vakantie!!