Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Bij Camping La Sirene in Argules sur Mer hebben ze nu een laadpaal geinstalleerd waar je gratis gebruik van kan maken en het elektriciteitsnetwerk bij de staancaravans is sterk en stabiel genoeg om met 10km/u te laden.

Voor als er nog eens iemand een camping zoekt waar je met de EV terecht wil en zorgeloos wil kunnen laden op de vakantiebestemming.
 
Ik vond het publieke laden in Frankrijk uitzonderlijk goed werken. Ben in de provence en dordogne geweest en heb overtal mijn new motion pas kunnen gebruiken. Inmiddels ook de kosten gezien en valt op dat deze niet noemenswaardig hoger zijn dan de laadkosten die ik in Nederland heb. Zal vast goedkoper kunnen met Kiwhi passen en dergelijke als ik het zo lees, maar hoeft dus niet.

Soms zoals hiervoor gemeld wel even puzzelen hoe de laadpalen te ontgrendelen.
 
Geduld is belangrijk bij de laadpalen.
Als eerste moet je de kant selecteren met het metalen knopje. Pas als de pijl groen is dan de pas aanbieden voor de kaartlezer in het midden. Let op pas plat houden en stil houden. Soms duurt het enige tijd voordat de kaart wordt herkend.
Dan hoor je een zachte klik en de kap kan je dan opendraaien.
Kabel aansluiten en kap sluiten.
Pas als de kap gesloten is start het laden.
Bij weggaan kan je in de auto het laden stoppen. De kant waar je laad selecteren met het knopje, kaart aanbieden, kap wordt ontgrendeld. Kabel in de auto kap sluiten.
Bij de paal in mijn dorpje waar ik was was het enkele dagen niet mogelijk met mijn newmotionpas te laden. Toen zag ik op het scherm dag ik ook mijn credit card kon aanbieden, mijn gewone pinpas werkte ook toen.
Bijkomstigheid was dat ik na laden exact zag wat de kosten waren.
Let met de palen in Frankrijk wel op dat je een start tarief betaal, dan het aantal kW maar ook het aantal minuten, dus laa(d)'t de auto niet onnodig staan als hij/zij vol is
Nog een laatste tip die ik las op het forum, wespen vinden het ook een geweldige plek om hun nesten te maken in de afgesloten kap.... Suc6!
Bij mij in La Clusaz ging de klep niet meer open na het laden...
Het 24/7 nummer was niet bereikbaar. Na het raadplegen van Google vond ik ook een mobiel nummer waar je een sms naar toe kon zenden, dit nummer gebeld en toen nam er iemand eindelijk op.
Het was zondagochtend rond een uur of 7 en we wilden terug naar NL rijden. Resetten vd paal werkte niet, mijn schroevendraaier wel...
 
  • Funny
Reactions: Haipac
Ja maar als ik in en gebied op n pleintje staat waar al allemaal borden staan dat je daar niet mag stoppen en de parkeerplekken zitten in het midden van dat pleintje en het en smal weggetje is die ook nog eens eenrichtingsverkeer is lukt dat niet zonder een boete te krijgen denk ik.

upload_2019-8-15_10-13-1.jpeg
 

Attachments

  • upload_2019-8-15_10-13-1.png
    upload_2019-8-15_10-13-1.png
    427 KB · Views: 41
Geduld is belangrijk bij de laadpalen.
Als eerste moet je de kant selecteren met het metalen knopje. Pas als de pijl groen is dan de pas aanbieden voor de kaartlezer in het midden. Let op pas plat houden en stil houden. Soms duurt het enige tijd voordat de kaart wordt herkend.
Dan hoor je een zachte klik en de kap kan je dan opendraaien.
Kabel aansluiten en kap sluiten.
Pas als de kap gesloten is start het laden.
Bij weggaan kan je in de auto het laden stoppen. De kant waar je laad selecteren met het knopje, kaart aanbieden, kap wordt ontgrendeld. Kabel in de auto kap sluiten.
Bij de paal in mijn dorpje waar ik was was het enkele dagen niet mogelijk met mijn newmotionpas te laden. Toen zag ik op het scherm dag ik ook mijn credit card kon aanbieden, mijn gewone pinpas werkte ook toen.
Bijkomstigheid was dat ik na laden exact zag wat de kosten waren.
Let met de palen in Frankrijk wel op dat je een start tarief betaal, dan het aantal kW maar ook het aantal minuten, dus laa(d)'t de auto niet onnodig staan als hij/zij vol is
Nog een laatste tip die ik las op het forum, wespen vinden het ook een geweldige plek om hun nesten te maken in de afgesloten kap.... Suc6!
Bedankt voor je uitleg!
 
  • Like
Reactions: Johan4444
Ja maar als ik in en gebied op n pleintje staat waar al allemaal borden staan dat je daar niet mag stoppen en de parkeerplekken zitten in het midden van dat pleintje en het en smal weggetje is die ook nog eens eenrichtingsverkeer is lukt dat niet zonder een boete te krijgen denk ik.

View attachment 441959

Parkeren in Collioure is zonder laden al een probleem, snap niet dat je dat daar wil doen.
 
Bij Camping La Sirene in Argules sur Mer hebben ze nu een laadpaal geinstalleerd waar je gratis gebruik van kan maken en het elektriciteitsnetwerk bij de staancaravans is sterk en stabiel genoeg om met 10km/u te laden.

Voor als er nog eens iemand een camping zoekt waar je met de EV terecht wil en zorgeloos wil kunnen laden op de vakantiebestemming.

Mooie (maar wel grote) camping, met de prijzen die ze hanteren, kunnen ze ook wel een paar paaltjes zetten.;)
 
  • Funny
Reactions: Superendo
Ik zit ook in de Provence en heb vergelijkbare problemen gehad. Laden werd vaak onderbroken, inderdaad als de stroom richting de 200v ging. De toevoer lijkt hier weinig constant te zijn.

Hiervoor in de Dordogne helemaal geen problemen, laden via de UMC beviel daar super. Valt overigens ook op dat het aantal publieke laadpunten hier in de Provence best beperkt is, zeker in vergelijking met de Dordogne waar zo ongeveer ieder dorp met een kerk (en dat zijn er nogal wat) ook een laadpaal heeft...

Hoi, moet wel zeggen dat de stroom bij de kerk behoorlijk duur is..
 
Ja maar als ik in en gebied op n pleintje staat waar al allemaal borden staan dat je daar niet mag stoppen en de parkeerplekken zitten in het midden van dat pleintje en het en smal weggetje is die ook nog eens eenrichtingsverkeer is lukt dat niet zonder een boete te krijgen denk ik.

View attachment 441959
Wij hebben daar ook geladen, ging uitstekend, en het parkeren was daarom ook gratis. We hebben het bij een agent gecheckt. Zo lang als u laadt hoeft u niet te betalen.
 
Wij hebben daar ook geladen, ging uitstekend, en het parkeren was daarom ook gratis. We hebben het bij een agent gecheckt. Zo lang als u laadt hoeft u niet te betalen.


Ik heb het daarna nog 2x geprobeerd toen stonder er wel 2 hybride auto’s te laden.

Vandaag in Carcassonne geladen via een reveo paal. Kiwhi pakte hij niet newmotion wel. Snelheid 15kw/h starttarief 2,- en daarna 1,5/uur