Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga as zaterdag richting Montlucon. Ik leen altijd de tolbadge van m'n pa. Zijn er nog plekken op de ruit van de Tesla 3 waar dat ding niet goed functioneert? Vroeger had je op een ice altijd zo'n apart vak rond de spiegel.

Ik neem even aan gewoon naast de spiegel werkt gewoon?
Volgens de handleiding pagina 200:
Gebruik van RFID-zenders
Als u een RFID-zender (gebruikt door veel geautomatiseerde tolsystemen) in de Model 3 monteert, plaats de zender dan rechts van de binnenspiegel, zoals afgebeeld. Dit garandeert de beste resultaten en belemmert uw zicht zo min mogelijk
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Vandaag had ik een interessante ervaring bij IKEA Bordeaux. Ze hebben heel netjes naast de ingang 5 grote groene EV laadplekken. Er stonden 2 Leaf's, een Niro en een i3 dus wij hadden de laatste plek. Interessant genoeg staat er maar 1 lader met 2 kabels: Chademo en Type 2. Helaas was de type 2 stekker fysiek stuk en de lader gaf ook een foutmelding dus dat werkte niet. Verder zijn er 2x een normaal 230V stopcontact. Blijkt de nul en fase verkeerd om te zitten voor de Tesla granny charger. :-( Volgende keer dus toch maar het verlengsnoer meenemen.. Hoe IKEA gedacht had om met deze voorziening 5 EV's te kunnen voorzien van stroom is mij trouwens een raadsel.
 
Ik ga as zaterdag richting Montlucon. Ik leen altijd de tolbadge van m'n pa. Zijn er nog plekken op de ruit van de Tesla 3 waar dat ding niet goed functioneert? Vroeger had je op een ice altijd zo'n apart vak rond de spiegel.

Ik neem even aan gewoon naast de spiegel werkt gewoon?

Ik hang het aan de zonneklep aan de passagierskant. Ik merk wel dat de snelheid van de slagboom niet altijd hetzelfde is. Ik rij 4 keer per week door zo'n tele peage en soms snelle en soms echt trage reactie.
 
Tot nu toe erg tevreden over Frankrijk. Soms gratis geladen, soms voor 5 euro flat rate en her en der superchargers.

Vandaag in Bayeux was een iets grotere uitdaging. 40 cent per minuut betalen voor het laden? En dan werkt de snellader ook niet echt. Uiteindelijk bij de Leclerc geladen. Moest er wel een klantenpas voor aanvragen maar dan kan je wel gratis laden. :)
 
Ik ga as zaterdag richting Montlucon. Ik leen altijd de tolbadge van m'n pa. Zijn er nog plekken op de ruit van de Tesla 3 waar dat ding niet goed functioneert? Vroeger had je op een ice altijd zo'n apart vak rond de spiegel.

Ik neem even aan gewoon naast de spiegel werkt gewoon?
Heeft iemand in de M3 er wel eens aan gedacht om hem achter op het scherm te doen? Uit het zicht dan altijd!
 
Tot nu toe erg tevreden over Frankrijk. Soms gratis geladen, soms voor 5 euro flat rate en her en der superchargers.

Vandaag in Bayeux was een iets grotere uitdaging. 40 cent per minuut betalen voor het laden? En dan werkt de snellader ook niet echt. Uiteindelijk bij de Leclerc geladen. Moest er wel een klantenpas voor aanvragen maar dan kan je wel gratis laden. :)

Leclerc en auchan allebei dus alleen met klantenkaart? Dacht dat bijvoorbeeld ook kiwhi werkt?
 
Ik ga as zaterdag richting Montlucon. Ik leen altijd de tolbadge van m'n pa. Zijn er nog plekken op de ruit van de Tesla 3 waar dat ding niet goed functioneert? Vroeger had je op een ice altijd zo'n apart vak rond de spiegel.

Ik neem even aan gewoon naast de spiegel werkt gewoon?

na wat uitzoekwerk begreep ik dat rechts naast de spiegel een klein vlak zit wat voor de tagg is.
Hier heb ik hem momenteel geplaatst en werkt ook.
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Gisteren waren we bij Les fermes de Marie in Megève. Het is een aanrader. We hadden wel een vreemd dingetje met de DeCs. De Tesla specifieke DeC wilde mijn auto niet laden ondanks een reset. Aan de algemene lader ging een Taycan. Uiteindelijk hebben ze mij aan die lader gehangen en ging het goed. Gelijk werd wel een Model 3 geladen die blijkbaar geen probleem had met de Tesla DeC.
Jammer is wel dat de voiturier er niet echt verstand van had. Hij vond het vreemd dat ik maar tot 85% laadde. Toch maar even uitgelegd dat het beter is voor de batterij en dat het bergaf ook niet echt fijn is met een volle accu.
 
Grenoble... is dit normaal?

15965547101941010495239101763415.jpg
 
Uit nieuwsgierigheid (geen kritiek dus, gewoon vraagje van nieuwe Tesla-rijder): is dit ook buiten corona-tijd niet normaal? Ik zou het zelf vreemd vinden om een hotel naast een supercharger binnen te stappen, naar het toilet te gaan en terug te vertrekken zonder er iets te consumeren. Net zoals ik dat niet elders zou doen.
 
Tja. Die SuC ligt meestal niet toevallig naast dat hotel :) vaak genoeg dat je wel een koffietje drinkt. Soms ga je alleen even lozen.

(hieronder: ik deel niet vaak een disagree uit maar dit is echt erover)
 
Last edited:
Uit nieuwsgierigheid (geen kritiek dus, gewoon vraagje van nieuwe Tesla-rijder): is dit ook buiten corona-tijd niet normaal? Ik zou het zelf vreemd vinden om een hotel naast een supercharger binnen te stappen, naar het toilet te gaan en terug te vertrekken zonder er iets te consumeren. Net zoals ik dat niet elders zou doen.
Jij moet nog veel leren nieuwe-Tesla-rijder. Ervaren Tesla-rijders zijn de masters-of -the-universe die verwachten dat wanneer zij met een planeetreddend voertuig stil houden de rode loper wordt uitgerold, normale omgangsvormen niet meer gelden en gratis geld en plasprivileges Nur für Teslafahrer er zijn om de geweldenaren te danken voor hun altruïstische daden.