Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Normandië is wat lastiger dan vooraf ingeschat door het ontbreken van SuCs op het hele schiereiland. De 50kW laders zijn allemaal Chademo en die hebbe we niet. Wij hebben de ritjes al gedaan in Oost-Normandië (Mont Saint Michel, tuinen van Monet, de fantastische dorpjes van honderden jaren oud, de mooie havens/stranden en bovenal de wijnzaken) en laten het er maar bij, zodat we op 10 ampère op de camping toch bij kunnen benen. De kids prefereren het strand en het zwembad toch boven de achterbank van de M3.

Rijden met de Tesla is geweldig!! Ik had dit niet in een andere auto willen doen. De wiiiiiii op de snelweg als we van 80 naar 130 mogen (en de ICE-haantjes die enkele minuten later mij inhalen met 150, want adrenaline), de goede airco, de geweldige navigatie (hopsa, Tessie trekt me van de weg af) en bovenal de automatische sturing die ervoor zorgt dat ik uitgerust blijf. Achterin heb ik de halve inhoud van de Action gedumpt (kleurboeken, stiften, autostoel-opberghangers, etc) en op wat "muziiiieeeeek!"-kreten na ("Kleuterpop" is het helemaal), blijven ze de 2.5 uur tussen de SuC-pauzes heerlijk vermaakt. Volgend jaar worden de afstanden vast verdubbeld om verder naar het zuiden te trekken. Wow, wat een mooi land!

Tip: Camping la Brevedere heeft gratis laadstations op het terrein en heeft 2x per week muziekavonden.
 
Hoe staat het met SuC Orleans vandaag? Doen alle stalls het? Zijn er wachtrijen? Het blijft voor ons een gunstige plek om een paar kWh te scoren.. als het niet te druk is.
7 van de 8 deden het gister.

Wel lage snelheden, 1e gaf 56KW, 2e gaf 57KW en e 3e 88 KW, daar maar blijven staan.

Was redelijk druk met 3-4 tegelijk ladende Tesla's, maar veel korte stops viel me op. Bij Limoges en Lille stonden er slechts 2.
 
Vandaag in Orleans gaf alleen stall 1A/B de volledige 112 kW. Alle andere kwamen niet verder dan 80 kW. Zowel met mijn S75D als diverse M3’s die na mij kwamen. Alle stalls waren wel weer in gebruik.

Het was trouwens uitermate rustig op de weg en bij SuC’s Poitiers, Orleans, Senlis en Lille. Prima reisdag. 940 km in 12 uur inclusief 2,5 uur laden.
 
Inmiddels 2 weken terug van mijn vakantie naar de Creuse (midden Frankrijk). Met name door berichten hier het zo gepland dat ik Orleans kon overslaan. Op weg naar de SUC's ook paar keer gekeken naar de SUC in Orleans en deze stond steeds vrij vol.

Ik ben vertrokken op 8 augustus (een zwarte zaterdag) en gestopt bij Lille (niet gestopt in Belgie wegens Corona daar), Senlis, en Bourges.
Bij alle SuC's plaats zat. Senlis stond wel vol toen wij klaar waren. Bij Senlis en Bourges meerdere restaurants/fastfood etc.

Al met al prima te doen, altijd 120kW snelheid. Dit was de eerste en helaas ook laatste keer (voorlopig) met de Tesla naar Frankrijk. Straks nieuwe baan en dus andere regeling waardoor ik de Tesla helaas niet mee kan nemen.
 
De sucs zijn toch gewoon operationeel
Ik keek net in de app Supercharged!, zo heet die met ! dus

of op je scherm in de auto.. wel mondkapje op als je voor een plas gaat!
57347802-A1FC-4402-890C-577FC8FDC4D2.jpeg
 
Ik zit nu in de Bourgogne. Gisteren ben ik hierheen gereden en onderweg geen enkele controle of bromsnor tegengekomen. De SuC in Beaune is bereikbaar maar je moet wel even aanbellen. Het hotel is dicht want Corona. Maar er is wel iemand bij de receptie, ze maken gebruik van de sluiting om de boel te renoveren.

Het was overigens nog wel spannend om op tijd binnen te zijn. De avondklok begint hier om 18 uur en op de E411 in de Ardennen was ik wat tijd verloren omdat een vrachtwagen een verschrikkelijk ongeluk had. Ik lees nu dat de chauffeur daarbij ook overleden is:(.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik zit nu in de Bourgogne. Gisteren ben ik hierheen gereden en onderweg geen enkele controle of bromsnor tegengekomen. De SuC in Beaune is bereikbaar maar je moet wel even aanbellen. Het hotel is dicht want Corona. Maar er is wel iemand bij de receptie, ze maken gebruik van de sluiting om de boel te renoveren.

Het was overigens nog wel spannend om op tijd binnen te zijn. De avondklok begint hier om 18 uur en op de E411 in de Ardennen was ik wat tijd verloren omdat een vrachtwagen een verschrikkelijk ongeluk had. Ik lees nu dat de chauffeur daarbij ook overleden is:(.
Heb je het toch aangedurfd? Chapeau!! Transitverkeer mogen ze idd niet verbieden. Maar in Italië moet je allemaal zelfverklaringen bij je hebben, negatieve testverklaring kunnen laten zien en formeel mag je er niet van regio naar regio rijden. Ik wacht af tot een vaccin of totdat het allemaal weer wat is gaan liggen, juni pas vrees ik.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb je het toch aangedurfd? Chapeau!! Transitverkeer mogen ze idd niet verbieden. Maar in Italië moet je allemaal zelfverklaringen bij je hebben, negatieve testverklaring kunnen laten zien en formeel mag je er niet van regio naar regio rijden. Ik wacht af tot een vaccin of totdat het allemaal weer wat is gaan liggen, juni pas vrees ik.
Ik heb wel een legitieme reden om hier te zijn. Ze kwamen vanochtend iets aan de electra infra fixen. Dat is allemaal gelukt dus heb ik nu een week om rustig in huis te klussen. De Tesla gaat niet veel meters maken.
 
Je hoeft je niet te rechtvaardigen voor mij Paul! We zijn allen oud en wijs genoeg lijkt me.
Dat is niet voor jou, maar is even een toelichting waarom ik hier ben. Ik ben niet lekker vakantie aan het vieren.

Er was niets 'durven' aan. Ik was volledig voorbereid om gendarmes uit te leggen wat ik op de peage aan het doen was. Maar dat was dus niet nodig.
 
Last edited:
Dat is niet voor jou, maar is even een toelichting waarom ik hier ben. Ik ben niet lekker vakantie aan het vieren.

Er was niets 'durven' aan. Ik was volledig voorbereid om gendarmes uit te leggen wat ik op de peage aan het doen was. Maar dat was dus niet nodig.
Ze hebben er geen mankracht voor. In oktober naar en in Italië ook nul keer staande gehouden en dat met certificaten en verklaringen op zak en een bom duiten lichter. Maar ja, je zult ze niet hebben en dan een agent tegenkomen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ze hebben er geen mankracht voor. In oktober naar en in Italië ook nul keer staande gehouden en dat met certificaten en verklaringen op zak en een bom duiten lichter. Maar ja, je zult ze niet hebben en dan een agent tegenkomen.

... Kennissen van ons zaten in Frankrijk (platteland / Dordogne)... naar slager in het dorp die was dicht... naar volgende slager gereden 15 km verderop.... staande gehouden.... betreffende / alternatieve slager stond niet aangegeven op formulier..... boete dus... de kans is klein.... maar controle is er wel
 
  • Informative
Reactions: job-lek
... Kennissen van ons zaten in Frankrijk (platteland / Dordogne)... naar slager in het dorp die was dicht... naar volgende slager gereden 15 km verderop.... staande gehouden.... betreffende / alternatieve slager stond niet aangegeven op formulier..... boete dus... de kans is klein.... maar controle is er wel
Zeker, ook in Italië zijn er op het platteland veel bekeuringen uitgeschreven. Maar bij de grenzen: doorknalllen.