Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Beide zijn alternatieven op de UMC die soms te hoge eisen stelt aan het aanwezige net en dan niet wil werken.
Deze mobiele laders kan je overal gebruiken.
De JB is misschien qua looks wat meer catchy, maar is volgens mijn intel een No Service apparaat.
De Fivari is een handgemaakte lader die - indien nodig - kan geopend en hersteld worden.
 
Beide zijn alternatieven op de UMC die soms te hoge eisen stelt aan het aanwezige net en dan niet wil werken.
Deze mobiele laders kan je overal gebruiken.
De JB is misschien qua looks wat meer catchy, maar is volgens mijn intel een No Service apparaat.
De Fivari is een handgemaakte lader die - indien nodig - kan geopend en hersteld worden.

Bedankt voor de info. JB is ook duurder zag ik. Iemand ervaring?
 
Ik heb de Fivari gekocht en aantal keren in het buitenland gebruikt. Werkt prima en alles zit erbij om eigenlijk in heel Europa te kunnen laden. Verder vriendelijk en snel contact met @fivari (Filip). Ook de keer dat we in Italië stonden en het laden niet echt lekker ging heeft hij ons goed geholpen !!
 
  • Informative
Reactions: Art747
Ik heb de Fivari gekocht en aantal keren in het buitenland gebruikt. Werkt prima en alles zit erbij om eigenlijk in heel Europa te kunnen laden. Verder vriendelijk en snel contact met @fivari (Filip). Ook de keer dat we in Italië stonden en het laden niet echt lekker ging heeft hij ons goed geholpen !!
Is overigens geen reclame, maar een mooie review van een mooi product.
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Ik ga van 23/6 - 10/7 op vakantie naar Zuid-Frankrijk. We zitten op twee campings, resp. 50 km ten westen van Cahors en 50 km ten noorden van Lourdes. Het aantal publieke (snel)laders is redelijk beperkt, hier en daar een paal bij een hypermarché (fr.chargemap.com).
Op de campings kan ik laden via schuko en/of blauwe stekker. Op zich zou het dus wel goed moeten komen.
Wat is het risico dat de UMC niet werkt vanwege spannings-schommelingen?
 
Voor hen die de KiWhi pass willen bestellen, KiWhi Pass for our foreign users

Ik poog nu al een dag of twee om een Kiwhi-pas aan te vragen. Krijg echter iedere keer een '404-error' (brakkige site, dus). Heb al een e-mail gestuurd naar de organisatie, maar heeft een van jullie wellicht nog een slimme tip hoe aan een dergelijke pas te komen is? Ik vertrek over enkele weken naar Frankrijk.
 
Ik poog nu al een dag of twee om een Kiwhi-pas aan te vragen. Krijg echter iedere keer een '404-error' (brakkige site, dus). Heb al een e-mail gestuurd naar de organisatie, maar heeft een van jullie wellicht nog een slimme tip hoe aan een dergelijke pas te komen is? Ik vertrek over enkele weken naar Frankrijk.
Wat zijn je plannen in Frankrijk. Tot op heden heb ik geen pas gebruikt in Frankrijk en prima uit de voeten gekund met suc's, Dec's, garages van hotels, campings en vakantiehuisjes.
 
Wat zijn je plannen in Frankrijk. Tot op heden heb ik geen pas gebruikt in Frankrijk en prima uit de voeten gekund met suc's, Dec's, garages van hotels, campings en vakantiehuisjes.
Ik heb ook twee Franse laadpassen, maar als je dan in FR een paal vind heb je een derde pas nodig. Gewoon op SuC en schuko's vertrouwen, ik heb die 2 passen nog nooit kunnen gebruiken.
 
Ik poog nu al een dag of twee om een Kiwhi-pas aan te vragen. Krijg echter iedere keer een '404-error' (brakkige site, dus). Heb al een e-mail gestuurd naar de organisatie, maar heeft een van jullie wellicht nog een slimme tip hoe aan een dergelijke pas te komen is? Ik vertrek over enkele weken naar Frankrijk.
ChargeMap heeft ook laadpas tegenwoordig waar veel Franse laadpalen zijn op aangesloten. Eenmalig 15€
 
Ik poog nu al een dag of twee om een Kiwhi-pas aan te vragen. Krijg echter iedere keer een '404-error' (brakkige site, dus). Heb al een e-mail gestuurd naar de organisatie, maar heeft een van jullie wellicht nog een slimme tip hoe aan een dergelijke pas te komen is? Ik vertrek over enkele weken naar Frankrijk.

Op Teslavragen.nl staat een uitgebreid overzicht over laden in Frankrijk, passen etc.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik ga dit weekend naar Frankrijk, en daar hebben ze palen van gireve. Wat ik kan begrijpen uit het Franse verhaal, is dat dit ook zou moeten werken met mijn the new motion pas. Heeft een van jullie dit wel eens gedaan?

Gireve: Home Page - GIREVE
De laadpaal in kwestie: SDE03 - Bourbon-l'Archambault : Ladestation in Bourbon-l'Archambault

De laadpaal is trouwens op geen enkel andere oplaadpalensite (opkaadpalen.nl, thenewmotion, plugshare.. ) te vinden.
 
Wat zijn je plannen in Frankrijk. Tot op heden heb ik geen pas gebruikt in Frankrijk en prima uit de voeten gekund met suc's, Dec's, garages van hotels, campings en vakantiehuisjes.
Was inderdaad voor 'noodgevallen'. Zit tussen Beaune en Macon in, dus altijd Suc. Maar in de directe omgeving, maar een paar laadpunten. En was me niet duidelijk of er dan een bepaald soort pas nodig zou zijn.