Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Krijg net een mail van NewMotion. 2100 laadplekken in Frankrijk berijdbaar met hun pas.

We are expanding our public charge network in Europe!

We are always trying to make driving electric as fun and easy as possible. Part of this is giving you the freedom to travel through Europe with your EV. Well, great news! We have made a connection with the Gireve platform, which enables you to charge at an extra 2,100 charging possibilities in France with your NewMotion charge card this summer, with many more to come soon! You will be able to find the new charge points in our map on myNewMotion or in the app, so keep a close eye
 
Klinkt mooi maar.... buiten dat dit nog steeds niet bij mijn bestemming in de buurt is wordt al aangegeven dat er niet te laden is ondanks dat dit punt op de site vermeld wordt. En €0,22/min. met 11kW laden komt op €13,20 voor 50km:eek:.

IMG_1292.PNG
 
Antwoord van New Motion - is al wat ik verwachtte: marketing loopt een beetje voor op de realiteit. Of eigenlijk niet. Info op de APP is leidend.

"Bedankt voor uw bericht. Wij zijn op dit moment druk bezig om ons laadnetwerk in Frankrijk uit te breiden en de informatie op de website actueel te houden. Er vinden wekelijks updates plaats waarmee de nieuwste laadpunten worden toegevoegd aan het overzicht. Ook de komende weken zullen er nog veel laadpunten worden toegevoegd. Voor de actuele status van laadpalen in de regio's die voor u belangrijk zijn, is het verstandig de website in de gaten te houden.

Ook de laadpunten aan de A63 bij Lesperon zijn inmiddels toegevoegd aan het overzicht op de website als beschikbare laadpalen. U kunt bij deze laadpalen dus vanaf nu gegarandeerd terecht met uw NewMotion laadpas."
 
Uit je eerdere post van afgelopen woensdag ("ik ga komend weekend naar Fr") maak ik op dat je het concreet hebt geprobeerd.En dat het niet werkt. Komt dat overeen met de informatie op de New Motion App (" ..dit charge point is not yet accessibele.." voor die laadpaal ?
Ja, idd concreet geprobeerd, zonder succes. Was dus een rustig ritje terug naar de dichtsbijzijnde supercharger. Komt dus ook overeen met die app. Ik werd op het verkeerde been gezet door de site van Gireve, waarop staat dat ze samenwerken met the new motion
 
Zoals altijd weer een hoop info te vinden hier, fijn :)

De site teslavragen.nl is ook mooi, overzichtelijk.

Zelf hebben we het geweldige idee gehad om te gaan kamperen dit jaar. Over 3 weken gaan we naar gebied Auvergne en was de route aan het bekijken op EV Trip Planner en via dit forum kwam ook bij A Better Routeplanner en man, die is geniaal. Wat wel typisch is, is dat de laatste een mooie lijn omlaag plot en niet via Parijs gaat, terwijl evtrip dat wel doet.

Abetterrouteplanner.com: Den Haag, Nivelle-Sud (BE), Aire de Reims-Champagne-Sud (FR), Aire de Châteauvillain - Val Marnay (FR), Beaune (FR), Vienne (FR). Aankomst na 70km na suc. We zullen een hotelletje pakken ergens bij Dijon, tips welkom.

*edit*

Net een alternatieve route bekeken via abetter, want anders krijg je volgens mij wat te lokale snelwegen, dit via luxemburg lijkt beter:

Den Haag 90%
01:38 159 km
tesla_icon_small.png
Machelen 43% 72% 00:20
01:43 190 km
tesla_icon_small.png
Arlon 10% 56% 00:24
01:27 144 km
tesla_icon_small.png
Nancy 15% 88% 00:50
02:12 248 km
tesla_icon_small.png
Beaune 10% 36% 00:11
00:45 80 km
tesla_icon_small.png
Mâcon 10% 65% 00:30
01:48 176 km
Camping Sites and Landscapes Vaubarlet 10%
02:16* 09:37* 1001 km* 11:54*

Zelf heb ik een 25m 2.5mm verlengkabel, een type2 uiteraard, vandaag bij laadkabelwinkel.nl nog een "Adapter CEE 32A Male naar CEE 16A Female" gekocht en voor de zekerheid nog een KiwhiPass gekocht, alhoewel TNM ook leuk bezig is schijnbaar.

Op de camping hebben we stroom en er zit een decathlon op 40km zag ik (hehe), waar zou ik nog tegenaan kunnen lopen? Ik heb 20 jaar niet meer gekampeerd en moet nog checken welke stroomaansluiting er zit. We zullen vooral weinig ondernemen daar en niet veel rijden met 3 jonge kids, dus de tesla zal wel veel aan de stekker hangen bij de tent.

De grootste uitdaging word nog een grote 6 persoonstent in de auto krijgen met toebehoren en kleding en vooral geen dakkoffer te hoeven gebruiken.. :)

Alle tips altijd welkom!
 
Last edited:
Zoals altijd weer een hoop info te vinden hier, fijn :)

De site teslavragen.nl is ook mooi, overzichtelijk.

Zelf hebben we het geweldige idee gehad om te gaan kamperen dit jaar. Over 3 weken gaan we naar gebied Auvergne en was de route aan het bekijken op EV Trip Planner en via dit forum kwam ook bij A Better Routeplanner en man, die is geniaal. Wat wel typisch is, is dat de laatste een mooie lijn omlaag plot en niet via Parijs gaat, terwijl evtrip dat wel doet.

Abetterrouteplanner.com: Den Haag, Nivelle-Sud (BE), Aire de Reims-Champagne-Sud (FR), Aire de Châteauvillain - Val Marnay (FR), Beaune (FR), Vienne (FR). Aankomst na 70km na suc. We zullen een hotelletje pakken ergens bij Dijon, tips welkom.

Zelf heb ik een 25m 2.5mm verlengkabel, een type2 uiteraard, vandaag bij laadkabelwinkel.nl nog een "Adapter CEE 32A Male naar CEE 16A Female" gekocht en voor de zekerheid nog een KiwhiPass gekocht, alhoewel TNM ook leuk bezig is schijnbaar.

Op de camping hebben we stroom en er zit een decathlon op 40km zag ik (hehe), waar zou ik nog tegenaan kunnen lopen? Ik heb 20 jaar niet meer gekampeerd en moet nog checken welke stroomaansluiting er zit. We zullen vooral weinig ondernemen daar en niet veel rijden met 3 jonge kids, dus de tesla zal wel veel aan de stekker hangen bij de tent.

De grootste uitdaging word nog een grote 6 persoonstent in de auto krijgen met toebehoren en kleding en vooral geen dakkoffer te hoeven gebruiken.. :)

Alle tips altijd welkom!

Dat kan niet meer stuk toch? Je gaat wel heel erg op zeker met een SuC op 70 km en de verwachting dat je weinig zult gaan rijden ter plaatse. Ikzelf zou het houden op primair het houden bij de SuC, daar dan wel even doorladen en uiteraard wel UMC meenemen voor het geval op de camping geladen kan worden. Dat laatste is dan meegenomen maar niet noodzakelijk. Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken :)
 
  • Like
Reactions: snahsiub
Zoals altijd weer een hoop info te vinden hier, fijn :)

De site teslavragen.nl is ook mooi, overzichtelijk.

Zelf hebben we het geweldige idee gehad om te gaan kamperen dit jaar. Over 3 weken gaan we naar gebied Auvergne en was de route aan het bekijken op EV Trip Planner en via dit forum kwam ook bij A Better Routeplanner en man, die is geniaal. Wat wel typisch is, is dat de laatste een mooie lijn omlaag plot en niet via Parijs gaat, terwijl evtrip dat wel doet.

Abetterrouteplanner.com: Den Haag, Nivelle-Sud (BE), Aire de Reims-Champagne-Sud (FR), Aire de Châteauvillain - Val Marnay (FR), Beaune (FR), Vienne (FR). Aankomst na 70km na suc. We zullen een hotelletje pakken ergens bij Dijon, tips welkom.

*edit*

Net een alternatieve route bekeken via abetter, want anders krijg je volgens mij wat te lokale snelwegen, dit via luxemburg lijkt beter:

Den Haag 90%
01:38 159 km
tesla_icon_small.png
Machelen 43% 72% 00:20
01:43 190 km
tesla_icon_small.png
Arlon 10% 56% 00:24
01:27 144 km
tesla_icon_small.png
Nancy 15% 88% 00:50
02:12 248 km
tesla_icon_small.png
Beaune 10% 36% 00:11
00:45 80 km
tesla_icon_small.png
Mâcon 10% 65% 00:30
01:48 176 km
Camping Sites and Landscapes Vaubarlet 10%
02:16* 09:37* 1001 km* 11:54*

Zelf heb ik een 25m 2.5mm verlengkabel, een type2 uiteraard, vandaag bij laadkabelwinkel.nl nog een "Adapter CEE 32A Male naar CEE 16A Female" gekocht en voor de zekerheid nog een KiwhiPass gekocht, alhoewel TNM ook leuk bezig is schijnbaar.

Op de camping hebben we stroom en er zit een decathlon op 40km zag ik (hehe), waar zou ik nog tegenaan kunnen lopen? Ik heb 20 jaar niet meer gekampeerd en moet nog checken welke stroomaansluiting er zit. We zullen vooral weinig ondernemen daar en niet veel rijden met 3 jonge kids, dus de tesla zal wel veel aan de stekker hangen bij de tent.

De grootste uitdaging word nog een grote 6 persoonstent in de auto krijgen met toebehoren en kleding en vooral geen dakkoffer te hoeven gebruiken.. :)

Alle tips altijd welkom!
Ik ben al veelvuldig naar Z-Frankrijk gereden vanaf Zmeer. Tegenwoordig ga ik bij voorkeur over Parijs. Als je toch over de route de soleil wil kun je wel 2 stops schrappen. Ik zou in jou geval t volgende doen:
  • Nootdorp
  • Urmond
  • Metz
  • Beaune(leukste locatie voor een langere stop)
  • Camping
 
zou nancy inderdaad proberen te vermijden, is een eind binnendoor en een stuk om, zelf met een classic s85 metz-beaune gedaan in de zomer, vertrok uit metz met 92%, ging prima, van de winter met de 90d met drie volwassenen op wintersport, ging ook prima ook vertrokken met iets van 92%. eerste stuk vanaf metz is alles 90 en 110 met een hoop flitskasten, is goed voor het verbruik, daarna gewoon 130 gereden en goed op grafiek gelet.
 
Abetterrouteplanner.com: Den Haag, Nivelle-Sud (BE), Aire de Reims-Champagne-Sud (FR), Aire de Châteauvillain - Val Marnay (FR), Beaune (FR), Vienne (FR). Aankomst na 70km na suc. We zullen een hotelletje pakken ergens bij Dijon, tips welkom.

Alle tips altijd welkom!
Hans, maandag heb ik de volgende route genomen: Urvillers-Chateauvillain-Beaune. Dat werkt als het lekker warm is, 25 graden of hoger.
Nijvel-Reims binnendoor (A34) is leuk als je geen haast hebt. Er zit een groot stuk tweebaansweg in en er wordt op diverse plekken gewerkt aan de weg, dat schiet dus niet op. Luxemburg is dan sneller.
Ook weer als het warm is: vanaf huis in een ruk naar Arlon, kort laden, naar Metz, lang laden en dan door naar Beaune.
 
Thanks voor de feedback! We hebben zeker geen haast en willen proberen om om de 2 uur even te pauzeren.

Ik neig nu wel naar Nivelles-Reims, als we een uurtje of 07:00 vertrekken in de ochtend, dan kunnen we lunchen rond 12:00 in Reims en pakken we het mercure hotel bij Beaune rond 16:00, en hoeven we de volgende dag maar 2,5 uur te rijden, gooi ik 'm nog vol in Vienna en dan 3 weken lang op een stoel vooruit staren.. :p
 
Thanks voor de feedback! We hebben zeker geen haast en willen proberen om om de 2 uur even te pauzeren.

Ik neig nu wel naar Nivelles-Reims, als we een uurtje of 07:00 vertrekken in de ochtend, dan kunnen we lunchen rond 12:00 in Reims en pakken we het mercure hotel bij Beaune rond 16:00, en hoeven we de volgende dag maar 2,5 uur te rijden, gooi ik 'm nog vol in Vienna en dan 3 weken lang op een stoel vooruit staren.. :p
Stel je niet te veel voor van dat lunchen in Reims. Het is gewoon een benzinestation met een fastfoodtent.