Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
A better routeplanner bekeken. Maar ik vind die planning wel wat riskant (range anxiety). Model X op 22"met 6 personen en bagage en Towbox...
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-06-28 at 23.26.51.png
    Screen Shot 2017-06-28 at 23.26.51.png
    1.9 MB · Views: 84
Op het stuk dat je laat zien, zie ik geen enkel probleem.
je marge bij aankomst is hoog - als je wat ervaring hebt kan je best uitgaan van enkele procenten (5% is nog best veel km's). Ik zou ook op 100% vertrekken. Rustig beginnen, trip-planner in de gaten houden (op hoeveel % kom je aan) en zo nodig snelheid aanpassen (waarschijnlijk naarmate je veder komt wordt dat hoger). Daarnaast weet je dat er altijd de mogelijkheid is tussentijds ergens bij een SuC nog bij te laden (Oosterhout, Gent, bij Parijs..) . Range anxiety is echt niet nodig. Veel plezier!
 
Op het stuk dat je laat zien, zie ik geen enkel probleem.
je marge bij aankomst is hoog - als je wat ervaring hebt kan je best uitgaan van enkele procenten (5% is nog best veel km's). Ik zou ook op 100% vertrekken. Rustig beginnen, trip-planner in de gaten houden (op hoeveel % kom je aan) en zo nodig snelheid aanpassen (waarschijnlijk naarmate je veder komt wordt dat hoger). Daarnaast weet je dat er altijd de mogelijkheid is tussentijds ergens bij een SuC nog bij te laden (Oosterhout, Gent, bij Parijs..) . Range anxiety is echt niet nodig. Veel plezier!

Ja bedankt. We gaan het zien!
 
Ik wil alle mensen van dit forum bedanken (waaronder enkele 'oude' rotten met veel ervaring). Ben nu in Frankrijk bij een B&B en bij een foutmelding bij het insteken van de schuko, draai ik routineus de stekker van de verlengkabel om en tune ik het amperage terug naar 8. En jawel probleem opgelost en met 2Kw/h sabbelt Tessie zich weer vol.

Die vakantierust heb ik aan jullie te danken!

Chateauroux is trouwens voor veel mensen naar het zuiden een prima laadlocatie denk ik! Beetje desolate plek aan het vliegveld maar leuk restaurant met mooi terras in het groen.
 
Ik wil alle mensen van dit forum bedanken (waaronder enkele 'oude' rotten met veel ervaring). Ben nu in Frankrijk bij een B&B en bij een foutmelding bij het insteken van de schuko, draai ik routineus de stekker van de verlengkabel om en tune ik het amperage terug naar 8. En jawel probleem opgelost en met 2Kw/h sabbelt Tessie zich weer vol.

Die vakantierust heb ik aan jullie te danken!

Chateauroux is trouwens voor veel mensen naar het zuiden een prima laadlocatie denk ik! Beetje desolate plek aan het vliegveld maar leuk restaurant met mooi terras in het groen.
Daar is het forum voor en ik denk dat je ook wel kunt proberen om naar 13A te gaan. Grote kans dat dat werkt.
 
Chateauroux is trouwens voor veel mensen naar het zuiden een prima laadlocatie denk ik! Beetje desolate plek aan het vliegveld maar leuk restaurant met mooi terras in het groen.

Inderdaad een prima locatie; twee weken geleden ontbeten. Verder niet veel te doen. Zo weinig zelfs, dat de kinderen (twee meisjes, 3 jaar) op die plek bedacht hebben om alle witte Tesla T's op de laadplekken kleur te geven door multicoat vol te stoepkrijten. Sindsdien bij (bijna) alle SuC's gedaan....

SuC Saintes is ook zo'n mooie plaats. Via een enorm afzichtelijk industrieterrein rij je werkelijk een paradijs binnen, Relais du Bois Saint Georges. Hier moest de stoepkrijt in de frunk blijven, dat konden we ècht niet maken, vond ik.

SuC Langon dan. Op het parkeerterrein van de grootste E.LeClerc ever. Wachten op voldoende SoC zal daar het probleem niet zijn, eerder op tijd weer terug bij je auto zijn...
 
Last edited:
Over enkele weken blijven we op de terugweg van vakantie nog enkele dagen in La Brenne hangen. Daar is een dicht netwerk van Chargelec36 maar hun laadpalen werken alleen met contactless credit cards. Heeft iemand daar ervaring mee? De 2 banken waar ik een Visa kaart van heb hebben geen enkele info over contactless visa payments. Heeft er iemand in Belgie contactless visa kaarten. Ik ga in de situatie zitten dat er hopen laadpalen zijn in de streek waar ik op vakantie ben, maar waar ik geen enkele kan van gebruiken wegens niet kunnen betalen. Weet er iemand of kiwhi of andere kaarten mee zouden werken?
 
Ach ik heb een prachtig Chalet gehuurd op camping Lous Serrots bij Contis Plage in de hoop dat wel bij t het huisje te kunnen laden. Helaas zijn de parkeerplekken een stuk verderop. Toen ik bij het inchecken vroeg waar ik dan mijn auto kon opladen keek de Nederlandse medewerker me wat verbaasd aan? Een elektrische auto? Waarom, die rijden hier dan toch op kernenergie, heeft helemaal geen zin. Mijn vrouw greep resoluut in:confused:. Ho! Deze discussie gaan we hier nu niet voeren anders staan we hier morgen nog. "Jullie gaan me niet vertellen dat jullie camping met duurzaamheid hoog in het vaandel en allerlei elektrische campingwagentjes geen stopcontact hebben:mad:". Euh nou mevrouw u mag m s'avonds wel aan de campingstekker zetten waar onze elektrische wagentjes ook opladen:oops:.
FullSizeRender.jpg
 
Op mijn camping in le Coux-et-Bigaroque (Dordogne) hebben ze bijna per ongeluk een 22kw lader. Eigenaar had zelf een Zoe en kreeg er een laadpunt bij. Gekoppeld aan het elektriciteitshuisje was ik in anderhalf uur weer vol. Had geen idee dat dat een vrij stevige lader was voor een camping:)

Ik was de eerste Tesla (best chique glamping camping met best wat dikke auto's). We zijn gefilmd, bevraagd en bekeken...
 
Wat wij trouwens op de heenweg nog zagen. Grote rijen fossiele auto's op diverse afritten van tankstations. Stonden daar al in de rij om te mogen tanken. Da's lang geleden. En iedereen maar vragen hoe dat nou op vakantie moet met die elektrische auto's. Vrees dat t genoegen met een paar jaar wel minder zal worden.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ach ik heb een prachtig Chalet gehuurd op camping Lous Serrots bij Contis Plage in de hoop dat wel bij t het huisje te kunnen laden. Helaas zijn de parkeerplekken een stuk verderop. Toen ik bij het inchecken vroeg waar ik dan mijn auto kon opladen keek de Nederlandse medewerker me wat verbaasd aan? Een elektrische auto? Waarom, die rijden hier dan toch op kernenergie, heeft helemaal geen zin. Mijn vrouw greep resoluut in:confused:. Ho! Deze discussie gaan we hier nu niet voeren anders staan we hier morgen nog. "Jullie gaan me niet vertellen dat jullie camping met duurzaamheid hoog in het vaandel en allerlei elektrische campingwagentjes geen stopcontact hebben:mad:". Euh nou mevrouw u mag m s'avonds wel aan de campingstekker zetten waar onze elektrische wagentjes ook opladen:oops:.
View attachment 235862

Andere Yelloh campings, (bijv. Serignan plage) hebben destination chargers, mogelijk effe melden
(edit:) Fijne vakantie!
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik zit nu met mijn TMX in Treflevenez, Bretagne, bij Brest. Kan iemand mij raad geven wat de beste mogelijkheid is om de auto bij te laden, zonder abonnement, liefst met CHAdeMO? SuC zijn tamelijk op afstand. Bedankt.
Kijk eens op chargemap.com. Er zijn 4 chademo laadpunten op max 20km afstand, waaronder een Ikea en een Nissan garage.
 
  • Helpful
Reactions: robertvg