Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Wij gaan maandag richting zuid Frankrijk (bij Valence de snelweg af). SuC's Wavre, Arlon, Val de Meuse, Macon.
Weet iemand of er nog bijzonderheden zijn met deze SuC's?
En ik hoor cowboy verhalen dat toiletten langs de snelweg dicht zijn. Weet iemand hier toevallig meer over?

Toiletten ed. zijn open, sommigen lopen wel met mondkapjes, anderen weer niet. De fransen kussen elkaar zelfs weer als begroeting...
 
  • Informative
Reactions: BjörnTM
Wij gaan maandag richting zuid Frankrijk (bij Valence de snelweg af). SuC's Wavre, Arlon, Val de Meuse, Macon.
Weet iemand of er nog bijzonderheden zijn met deze SuC's?
En ik hoor cowboy verhalen dat toiletten langs de snelweg dicht zijn. Weet iemand hier toevallig meer over?

Arlon: heerlijke kaasplank en charcuterie
Val de Meuse: geen klap te doen
Macon: top plek voor lunch
 
hoi, over enkele dagen rijd ik naar San Sebastian ( baskenland ) vanuit belgie, de route loopt dus grotendeels door frankrijk.
ter plekke ga ik niet veel rond rijden, dus mijn plan is om in frankrijk enkel SUC's te gebruiken en in geval van nood een andere snellader (bv Ionity).
Ik heb enkel een laadpasje van Allego, en een plugsurfing account (via de app, geen pasje).
Is het nuttig om nog een andere laadpas aan te vragen? (gesteld dat ik die nog op tijd kan hebben, wellicht niet)
Er zijn zoveel pasjes dat ik door het bos de bomen niet zie, en betwijfel het nut (want SUC lijkt mij de beste oplossing).
 
hoi, over enkele dagen rijd ik naar San Sebastian ( baskenland ) vanuit belgie, de route loopt dus grotendeels door frankrijk.
ter plekke ga ik niet veel rond rijden, dus mijn plan is om in frankrijk enkel SUC's te gebruiken en in geval van nood een andere snellader (bv Ionity).
Ik heb enkel een laadpasje van Allego, en een plugsurfing account (via de app, geen pasje).
Is het nuttig om nog een andere laadpas aan te vragen? (gesteld dat ik die nog op tijd kan hebben, wellicht niet)
Er zijn zoveel pasjes dat ik door het bos de bomen niet zie, en betwijfel het nut (want SUC lijkt mij de beste oplossing).
Kan je plugsurfing ook gebruiken zonder pas dus alleen de app? Zit al even te zoeken maar website doet vermoeden dat je een pasje nodig hebt.
 
hoi, over enkele dagen rijd ik naar San Sebastian ( baskenland ) vanuit belgie, de route loopt dus grotendeels door frankrijk.
ter plekke ga ik niet veel rond rijden, dus mijn plan is om in frankrijk enkel SUC's te gebruiken en in geval van nood een andere snellader (bv Ionity).
Ik heb enkel een laadpasje van Allego, en een plugsurfing account (via de app, geen pasje).
Is het nuttig om nog een andere laadpas aan te vragen? (gesteld dat ik die nog op tijd kan hebben, wellicht niet)
Er zijn zoveel pasjes dat ik door het bos de bomen niet zie, en betwijfel het nut (want SUC lijkt mij de beste oplossing).
Gebruik gewoon enkel SuC’s en als je bij Ionity kan laden is dat meer dan genoeg. SuC’s zijn wel wat drukker dan vorig jaar maar een volle SuC is nog steeds een uitzondering.
 
Zojuist boodschappen gedaan bij de E.Lecrec (in Caen in Normandië). Bij de Info balie eerst een klantenkaart gescoord. Ik moest mijn ID en het kentekenbewijs van de auto laten zien en 10 minuten later kon ik gratis laden. Helaas zijn het AC laders dus heel erg hard ging het niet. Kwam bij dat de ene paal niet werkte (tenminste, na 8 pogingen lukte het nog steeds niet) en de ander bezet gehouden werd door een bestelbus en een Audi Q7. Toen de Audi vertrok ben ik verhuisd naar de andere paal en die deed het wel gelijk. Maar tegen de tijd dat ik zo ver was dat de auto stond te laden was mijn vrouw wel zo'n beetje klaar met de boodschappen (elk nadeel zijn voordeel, zeggen ze). Al met al net genoeg bijgeladen (14 km) om het ritje naar supermarkt te compenseren.

Overigens zijn we gisteren vanaf omgeving Utrecht naar Caen gereden met één (gratis, want JuicePas 30) enkele laadbeurt onderweg. Dat was bij een Ionity charger bij Aire de Froyennes Nord, net vóór de Franse grens. Na eerst mijn vrouw en de bagage bij ons appartement afgezet te hebben ben ik met 13% bij de SuC in Caen aangekomen. Na in totaal 428 km sinds de vorige laadbeurt. Ik vind dat helemaal niet gek. Overigens geen tolwegen gereden, dat dan weer niet. Dus ook geen 130 km/h.
 
Ik ben afgelopen donderdag vanuit Zuid Holland naar de Dordogne gereden. Met een 25 meter 3 x 2,5 verlengkabel in de kofferbak (gelijk al nodig gehad, ook de lengte is dus een aanrader) en alleen een pas van New Motion (nog niet gebruikt).

Ik heb de hele rit 130-150 gereden en 3 x ongeveer 20 geladen (Lille, boven Parijs en Charteroux oid). 3x langer geladen dan werd aangegeven. 900 km gereden in 10 uur tijd. Is gewoon net zo snel al met een normale wagen.

Wat is het een toch een geweldige machine. Je spreekt ff je navigatie in, hij berekend precies waar je moet laden en gaan met die banaan.

Ik was best huiverig maar ik adviseer het gewoon te doen want het is gewoon waanzinnig!

Iedereen bedankt voor de tips!

Overigens adviseer ik iedereen die geen knakkenbijter is direct te stoppen met al dat geleuter met die laadpassen, is werkelijk nergens voor nodig!!!
 
Gebruik gewoon enkel SuC’s en als je bij Ionity kan laden is dat meer dan genoeg. SuC’s zijn wel wat drukker dan vorig jaar maar een volle SuC is nog steeds een uitzondering.

inmiddels ben ik al lang terug hoor :D
had een plugsurfing pas geleend van iemand anders (kon niet tijdig zelf aan een of andere laadpas geraken), in spanje heb ik 1 keer aan een snellader gestaan waar ik die plugsurfing pas echt wel nodig had. Laadpalen zijn daar in het algemeen dun bezaaid dus ik had niet echt een alternatief.
Door frankrijk ging meer dan prima met de SUCs, 1 keer ionity gebruikt omdat het 10-15 minuten tijd spaart en gewoon ook om het eens te proberen. Dat ging lekker hard in elk geval. De prijs viel ook mee, heb 40,7 kwh getankt voor 16,63 €, veel goedkoper dan de recente prijsverhoging van ionity!
 
Ik ben gisteren naar de Bourgogne afgereisd. Slechts één keer hoeven stoppen om te laden maar wel bij die troosteloze Reims supercharger aan de snelweg. Met het warme weer en het rustige rijden van tegenwoordig had ik zelfs de SuC in Troyes kunnen bereiken, 526km! Maar de mens heeft nou eenmaal een kleinere range dan een S 100D.
 
Vorig weekend probleemloos naar Zuid Frankrijk, de vrijdagavond/nacht voor wat de tweede zwarte zaterdag had moeten worden. SUCs allemaal erg rustig, half/half toilet beschikbaar (zie Superchargers app).
Ter plekke geklooid met de eborn palen icm Plugsurfing app. 1 paal al de hele week defect, ander werkt maar 11kw en bellen om kabel terug te krijgen.
Na overleg met de camping de 3 op 6 ampere in het stopcontact geprikt. Vakantie :)

O ja, met stevige dakkoffer gereden. Verbruik ca 25% hoger. Ter compensatie 120 ipv 130 gereden. Laadpaalplanning van de Tesla was aanvankelijk te optimistisch; werd later tijdens de rit realistischer was mijn indruk. Geen idee hoe adaptief hij is.
Jammer dat je niet kan instellen dat je liever een SUC eerder pakt dan dat je langzamer gaat rijden.
 
  • Informative
Reactions: zkpq
Vorig weekend probleemloos naar Zuid Frankrijk, de vrijdagavond/nacht voor wat de tweede zwarte zaterdag had moeten worden. SUCs allemaal erg rustig, half/half toilet beschikbaar (zie Superchargers app).
Ter plekke geklooid met de eborn palen icm Plugsurfing app. 1 paal al de hele week defect, ander werkt maar 11kw en bellen om kabel terug te krijgen.
Na overleg met de camping de 3 op 6 ampere in het stopcontact geprikt. Vakantie :)

O ja, met stevige dakkoffer gereden. Verbruik ca 25% hoger. Ter compensatie 120 ipv 130 gereden. Laadpaalplanning van de Tesla was aanvankelijk te optimistisch; werd later tijdens de rit realistischer was mijn indruk. Geen idee hoe adaptief hij is.
Jammer dat je niet kan instellen dat je liever een SUC eerder pakt dan dat je langzamer gaat rijden.
Wat je dan moet doen is niet naar je eindbestemming navigeren maar naar de door jou gekozen SuC. Dan kun je prima daar je snelheid op aanpassen.
 
  • Like
Reactions: Rickyuu
Gisteren naar Frankrijk gereden vlakbij Limoges. Prima reis behalve Orleans. 9 wachtenden voor ons, 2 van de 8 stalls buiten service, 1:15 moeten wachten voor we konden laden. De piek tijdens het geheel was 15 wachtende Tesla’s. :( Wel netjes iemand van Tesla om de rij te managen.

Sfeer was wel gemoedelijk. Voetballen, jeux de boules, ach ja vakantie hè...

B59E7F96-3266-45E8-9350-00259260BA63.jpeg


Uiteindelijk 11 uur gedaan over 940km incl beetje file in Parijs.