Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
'is dat nou echt te doen met zo'n elektrische wagen'?

Wacht de wintersport maar af…. mensen zijn gehersenspoeld dat je met een EV er super lang over zou doen. Laatste wintersport met 2 stops heel de rit gereden van 1000+ kilometer. Volgende keer wil ik bij aankomst alleen WEL zeker zijn dat er echt een fatsoenlijke laadvoorziening is :+). Dat was het enige stress momentje.
 
Prima - nu met KLM op Sicilië maar vorige week onze dochter uit la Douce France teruggehaald - 1112 km in 12h23 waarvan 2h14 voor 4 laadsessies. Werd wel wat somber van die France SUC locaties....maar weer heel vrolijk van de Autopilot op de autoroute maar ook bij alle chantiers onderweg - hoe goed de afzettingen gevolgd worden....
Toch weer een Tesla gekocht :). Je kon het niet laten.
 
  • Like
Reactions: HWS
Met die jeau de boules baan? Vond dat wel een leuke eerste SuC ervaring in Frankrijk. Mijn ervaring van de afgelopen twee weken in Frankrijk is overal amper half bezette SuC's en heerlijke locaties (eindbestemming was bij de Dordogne). Eerste vakantie met de M3P is echt meer dan goed bevallen. Vrouwlief vond het zalig 'geen gedoe meer bij die vieze en drukke tankstations'. En iedereen op de camping maar vragen 'is dat nou echt te doen met zo'n elektrische wagen'? :rolleyes:

Daar heb ik dan niet op gelet of er een baan bij zat
Verder deel ik de positieve ervaring, en de vrouw is inderdaad blij met schone “tankstations”
Iedereen kijkt wel eerst 2x op de camping van; eehh een Tesla met aanhanger!? Haha
Fijne vakantie!
 
ik ben in Beaune. Via Metz gereden. Tegenover de supercharger is een nieuw rijtje met winkels gebouwd. De meest rechtse is een Chinees met lekkere kroepoek. Wel een beetje surrealistisch dat er her en der personeel in het restaurant lag te slapen. :confused:
View attachment 554485

Hey, ik ga dit morgen dus ook doen.
Is er een specifieke (EV) reden waarom jij via Metz ipv Reims zou rijden?

Merci ;)
 
Couvin inderdaad. De route is op sommige plekken bizar. Je mag er met 120 km/u langs huizen en gelijkvloerse kruisingen racen. Onbegrijpelijk.

Nou inderdaad zeg. Vandaag ritje van Noord-Brabant naar Mâcon gedaan via Nivelles-Sud / Reims / Chateauvillain en nu in La Veille Ferme om te slapen. Meestal rijden we via Luxemburg en Nancy. ABRP gaf telkens aan dat we via Reims moesten gaan dus vooruit maar.

Maar wat een lastig stuk van Charleroi naar Couvin zeg, levensgevaarlijk. Daarna heer-lijk quasi-alleen op een nieuwe snelweg gereden zonder dat 90-100-110 ge-emmer bij Metz.

C3B75732-9A59-44C0-AE99-0A0CC41AE830.jpeg
 
Vandaag grote storing op de JuicePass app in Frankrijk. Op de app zijn sinds vanmiddag de franse Ionity laders niet meer via de app te bedienen. Ben ik de enige die daar last van heeft gehad?
Ik kwam gisteren teruggereden vanuit Italië. Heb in Oostenrijk (Nassereith) en zuid Duitsland nog met ionity icm JuicePass weten te laden (app was bij die laatste keer al extreem traag). Daarna is t me niet meer gelukt.

2x met maingau moeten laden voor bij elkaar pakweg 30 euro net zoals de JuicePass Unlimited 30 kostte. Beetje jammer wel. Heb ze wel een berichtje gedropt.

het irritante vind ik ook dat ik al meer dan een maand een fysieke pas van ze probeer te krijgen. Dat werkt ook niet. Allemaal berichtjes heen en weer gestuurd met ze. Tot en met de vraag om 00000 te proberen bij de postcode. Alles geprobeerd niet gelukt om te bestellen.

(checkte net de de app. Kan nog steeds niks activeren @ Ionity. Blijft rood).
 
Ik kwam gisteren teruggereden vanuit Italië. Heb in Oostenrijk (Nassereith) en zuid Duitsland nog met ionity icm JuicePass weten te laden (app was bij die laatste keer al extreem traag). Daarna is t me niet meer gelukt.

2x met maingau moeten laden voor bij elkaar pakweg 30 euro net zoals de JuicePass Unlimited 30 kostte. Beetje jammer wel. Heb ze wel een berichtje gedropt.

het irritante vind ik ook dat ik al meer dan een maand een fysieke pas van ze probeer te krijgen. Dat werkt ook niet. Allemaal berichtjes heen en weer gestuurd met ze. Tot en met de vraag om 00000 te proberen bij de postcode. Alles geprobeerd niet gelukt om te bestellen.

(checkte net de de app. Kan nog steeds niks activeren @ Ionity. Blijft rood).
Was de 30 unlimited deal voor de hele maand juli of 30 dagen van 1 t/m 30 juli?
 
HEERLIJKE route…. in het donker vind ik het helemaal top maar je moet wel wakker zijn en vooral het prettig vinden zeer lange stukken zonder verlichting om je heen te rijden.

Nachtritjes behoren tot mijn gelukkigste momenten. Mijn mooie vrouw naast mij aan het lezen met het leeslichtje aan of aan het slapen, de kinderen achterin aan het slapen en ik met mijn oortjes in met de Red Hot Chili Peppers op. Of Hans Teeuwen. Joy Division. Pet Shop Boys. Voor mijn part NPO Radio 1. Verder niets te doen op de weg en de autopilot aan. Wat een geluk.

Overigens wint onze Renault Talisman het dan toch ruim van de S wat betreft gezelligheid. De Talisman heeft subtiele neonstrips met allerlei kleurtjes in de cockpit en plafond. Zo gezellig!

Oh, en wie de ironie in deze post zoekt...die is er niet. Ik ben echt zo’n simpel blij ei. :)
 
Niet over reizen maar over parkeren. De 3 heeft 4 dagen onderaan een Franse Alp gestaan terwijl we een huttentocht deden. Eenzaam apparaat, best spannend, sentry mode aan.
De filmpjes achteraf waren vermakelijk: veel mensen die even het dashboard komen bewonderen, een wildplasser of drie (netjes achter de auto), een stel dat ernaast gekampeerd heeft en zo nog wat . De 3 heeft het dapper doorstaan allemaal.
Ik zie overigens niet uit naar een wereld waarin elke auto een surveillance-apparaat is...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: TM3LR and zkpq
Ik ga as zaterdag richting Montlucon. Ik leen altijd de tolbadge van m'n pa. Zijn er nog plekken op de ruit van de Tesla 3 waar dat ding niet goed functioneert? Vroeger had je op een ice altijd zo'n apart vak rond de spiegel.

Ik neem even aan gewoon naast de spiegel werkt gewoon?