Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
254A2C73-A041-4578-AC48-9991BC56364A.jpeg

Clermont ferrand werkt. Maar geen idee voor hoe lang.
met komen 12 chargers bij.
 
Hoi

Ik heb een vraag over de 'zwarte zaterdagen' dit jaar.
Heb net alle posts van pagina 90-101 gelezen en zie dat er toch laadfiles in de zomer waren vorig jaar (terwijl het zo rustig was ivm corona)

Vorig jaar in juni naar Frankrijk met Tesla M3 LR (2019). Kon nog gratis laden bij SuC dus alleen daar geladen, richting dordogne en Pyreneeën (route via Parijs - Limoges - Chateauroux. Ging allemaal heel soepel. In de dorpjes geladen met meestal NewMotion pas (ook in bezit van Chargemap / Maingau)

Dit jaar voor het eerst aan school gebonden dus nu 25 juli richting Pyreneeën (route via Parijs) en daarna naar middellandse zee onder Narbonne.
De terugreis staat gepland op 14-15 augustus. Voor de ANWB is dat niet de meeste zwarte zaterdag (31 juli en 7 aug) maar wel heel druk. Hier is geen rekening gehouden met het feit dat er misschien veel minder nederlanders naar Frankrijk op vakantie gaan.
Nadeel aan SuC is dat je zowel verkeer van Noorden en Zuiden gaat treffen.
Ik heb weinig zin in file wachten voor een laadpunt. (voor de volledigheid: we doen wel overnachting op 2/3e van de reis)

1 route gaat via Lyon - Dijon - Nancy - Luxemburg - Maastricht
2e route kan Clermont-Ferrand - Bourges - Orleans - Parijs - Lille ... Deze route is misschien paar minuten langer.

Mijn overweging: route Parijs is qua vakantie verkeer misschien minder druk, dus dan uiteindelijk sneller.
Of bij bijv Ionity laden, gewoon langs de snelweg. Bespaart vaak wat rijtijd en ook laadfiles. Nog nooit gedaan. Is denk ik iets duurder, maar dat maakt me niet heel veel uit

Wat is jullie overweging? tips??

alvast dank
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-06-02 om 12.00.29.png
    Schermafbeelding 2021-06-02 om 12.00.29.png
    87.1 KB · Views: 40
Gaat ook nog eens liggen aan hoe laat je vertrekt cq aankomst bij de verschillende chargers. Je navigatie laat zien hoe druk het is bij de diverse chargers. Ik zou op het moment van vertrek een keuze maken voor de route en de kleinere SuC wellicht vermijden.

Beter nog is een dag eerder of later reizen, scheelt je ook aardig wat files. Maar dat zul je zelf ook wel overwogen hebben .. 🙄
 
Gaat ook nog eens liggen aan hoe laat je vertrekt cq aankomst bij de verschillende chargers. Je navigatie laat zien hoe druk het is bij de diverse chargers. Ik zou op het moment van vertrek een keuze maken voor de route en de kleinere SuC wellicht vermijden.

Beter nog is een dag eerder of later reizen, scheelt je ook aardig wat files. Maar dat zul je zelf ook wel overwogen hebben .. 🙄
Idd er bestaat geen vooraf plan voor File vrij opladen net zoals file vrij rijden. Teveel factoren
 
  • Like
Reactions: job-lek
Weet niet precies waar vorig jaar de laadfiles waren, wij hadden alleen last van orleans. Nergens anders laadfiles. Probleem van orleans was meerledig:
- slechts 8 stalls
- op strategisch punt bij 2 snelwegen
- op die specifieke zwarte zaterdag 2 van de acht out of order
- geen limited service aangegeven op de kaart
- op de kaart schommelde het tussen 2 en 3 beschikbaar, dus er leek niets aan de hand
- terplekke bleken 2 dus out of order maar wel als beschikbaar aangemerkt

conclusie: ik ga orleans komend jaar vermijden. Verder verwacht ik weinig problemen.
 
Gaat ook nog eens liggen aan hoe laat je vertrekt cq aankomst bij de verschillende chargers. Je navigatie laat zien hoe druk het is bij de diverse chargers. Ik zou op het moment van vertrek een keuze maken voor de route en de kleinere SuC wellicht vermijden.

Beter nog is een dag eerder of later reizen, scheelt je ook aardig wat files. Maar dat zul je zelf ook wel overwogen hebben .. 🙄
Tja... geboekt tot zaterdag ochtend 10am. plan is zondag thuis en maandag werken. :rolleyes:
En aangezien mijn vrouw alvast de tussenovernachting wil boeken, kunnen we niet op dag van vertrek een keuze maken.
Dus als het beetje kan, dan probeer ik deze zomer, met mogelijk iets minder verkeer ivm normaal te kiezen voor de route met minste file en hopelijk niet teveel laadfile (aangezien die voor door zowel Noord als Zuid rijdend verkeer wordt gebruikt) ;)🤞

@smartdriver; heb even gekeken: zitten paar V3's op die trajecten, niet veel.
 
Tja... geboekt tot zaterdag ochtend 10am. plan is zondag thuis en maandag werken. :rolleyes:
En aangezien mijn vrouw alvast de tussenovernachting wil boeken, kunnen we niet op dag van vertrek een keuze maken.
Dus als het beetje kan, dan probeer ik deze zomer, met mogelijk iets minder verkeer ivm normaal te kiezen voor de route met minste file en hopelijk niet teveel laadfile (aangezien die voor door zowel Noord als Zuid rijdend verkeer wordt gebruikt) ;)🤞

@smartdriver; heb even gekeken: zitten paar V3's op die trajecten, niet veel.

Gewoon bedenken: als je thuis de deur achter je dicht trekt, begint de vakantie.
Bij laden: lekker, even benen strekken. Een heerlijke cappuccino scoren, wat rondkijken en dan verder maximaal genieten van de reis.
Vakantie zit puur tussen de oren. :)
 
Gewoon bedenken: als je thuis de deur achter je dicht trekt, begint de vakantie.
Bij laden: lekker, even benen strekken. Een heerlijke cappuccino scoren, wat rondkijken en dan verder maximaal genieten van de reis.
Vakantie zit puur tussen de oren. :)
Goed punt.... niet mijn sterkste kant 😇

Hele andere vraag: tav tolpoortje en automatisch betalen.
Ik kom Bip & Go tegen en die van de ANWB. Zo te zien zit er weinig verschil in. Bij ANWB betaal je na 2 jaar extra 'administratie kosten van 10 euro' en bij bipandgo na 1 jaar.
Andere (betere) suggesties? voorkeurstips?
 
Goed punt.... niet mijn sterkste kant 😇

Hele andere vraag: tav tolpoortje en automatisch betalen.
Ik kom Bip & Go tegen en die van de ANWB. Zo te zien zit er weinig verschil in. Bij ANWB betaal je na 2 jaar extra 'administratie kosten van 10 euro' en bij bipandgo na 1 jaar.
Andere (betere) suggesties? voorkeurstips?
Bij de ANWB betaal je toch geen 10 euro extra administratiekosten na 2 jaar? Het is 3 euro per factuur minus 0,50 als je alles digitaal afwikkelt. Je betaalt alleen een keer per jaar als je de badge een jaar lang niet gebruikt hebt. Ik vind het een werelduitvinding!
 
Bij de ANWB betaal je toch geen 10 euro extra administratiekosten na 2 jaar? Het is 3 euro per factuur minus 0,50 als je alles digitaal afwikkelt. Je betaalt alleen een keer per jaar als je de badge een jaar lang niet gebruikt hebt. Ik vind het een werelduitvinding!
Klopt, heb het niet goed verwoord.
Bedoel dat je moet betalen als je het niet gebruikt bepaalde tijd, bij allebei.
Bip & Go is dan een fractie goedkoper (1,70 per factuur, en activeren is iets goedkoper: 15 euro, met code van Frankrijk.nl (vond het op internet... ter info voor anderen: promotiecode FRANKRIJK2021, tot 30 september)
Wel goed te horen dat je er zo enthousiast over bent!! 😊
 
Klopt, heb het niet goed verwoord.
Bedoel dat je moet betalen als je het niet gebruikt bepaalde tijd, bij allebei.
Bip & Go is dan een fractie goedkoper (1,70 per factuur, en activeren is iets goedkoper: 15 euro, met code van Frankrijk.nl (vond het op internet... ter info voor anderen: promotiecode FRANKRIJK2021, tot 30 september)
Wel goed te horen dat je er zo enthousiast over bent!! 😊
Ik zou direct bij bip & go bestellen - is goedkoper en net zo gemakkelijk. Wel op tijd bestellen want het komt echt uit Frankrijk (anwb heeft wellicht voorraad in Nederland). Wij zijn fan - ook omdat het niet alleen in Frankrijk werkt, maar ook in Italië, Spanje en Portugal. Veel gemakkelijker dan iedere keer een credit Card in de machine duwen of kaartjes bij de hand houden, te ver van het poortje staan, dingen laten vallen, etc.