Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren en vandaag bij twee laadpalen van Movibe proberen te laden. Plek selecteren, autorisatie met de Shell Recharge pas, klep open, kabel erin, klep dicht en vervolgens de melding dat de paal wacht op de auto. En in de auto de melding dat de paal geen stroom levert.

Eerder in Tours bij drie andere type palen prima geladen.

Een mede M3 rijder gisteren in Biron lukte het na meerdere keren proberen opeens wel met een MTC pas; maar ik krijg het niet voor elkaar.

De klantenservice geeft de optie voor Engels maar verbindt doodleuk met een Française door die nog nooit van Engels gehoord heeft. En zo goed is mijn Frans nu ook weer niet.

Met behulp van de erg behulpzame serveerster van de Irish Pub konden we in ieder geval duidelijk maken wat we al geprobeerd hadden, maar het lukte nog steeds niet om de auto te laden.

Iemand eenzelfde ervaring? Tips & Tricks?
 
De klantenservice geeft de optie voor Engels maar verbindt doodleuk met een Française door die nog nooit van Engels gehoord heeft. En zo goed is mijn Frans nu ook weer niet.

……..

Iemand eenzelfde ervaring? Tips & Tricks?

Ja er lekker vanaf blijven! Je zal niet de eerste zijn waar de laadkabel achterblijft. Heb zelf zon paal al een keer moeten demonteren. Ook alleen maar franse service op werkdagen tot 18:00 en geen reactie in het weekeind.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Nog niet helemaal klaar, maar binnenkort ook fijn als je naar Parijs gaat met je EV: De Parijse gemeenteraad heeft vorig jaar november besloten om de laadstations, van de niet meer in gebruik zijnde AutoLib stations, om te bouwen en geschikt te maken voor standaard EV’s. En daar is Total voor ingehuurd, die daar inmiddels aan begonnen is. E.e.a. moet gereed zijn einde van dit jaar. Dan heeft Parijs er in één klap 433 laadpunten bij met elke 3 verschillende laadoplossingen (2x AC 1x DC 50 KW).
 
Ja er lekker vanaf blijven! Je zal niet de eerste zijn waar de laadkabel achterblijft. Heb zelf zon paal al een keer moeten demonteren. Ook alleen maar franse service op werkdagen tot 18:00 en geen reactie in het weekeind.
Ja, dat demonteren heb ik ondertussen ook al verschillende keren bijna moeten doen omdat mijn laadkabel niet los kwam na een laadsessie die ik wel netjes had afgesloten. Bijna, tot nu toe, want tot nu toe na enkele keren herstarten e.d. uiteindelijk toch telkens gelukt. Maar ik zat al te kijken naar even openhalen van de laadpaal inderdaad, want tijdens vakantie je kabel maat achterlaten is ook niet geweldig. Iemand enige suggestie voor een sleutel/tool waarmee de meeste palen wel open gaan? (Uiteraard uiteindelijk wel netjes alles goed terug achterlaten natuurlijk!).
 
  • Like
Reactions: Robster
Ja, dat demonteren heb ik ondertussen ook al verschillende keren bijna moeten doen omdat mijn laadkabel niet los kwam na een laadsessie die ik wel netjes had afgesloten. Bijna, tot nu toe, want tot nu toe na enkele keren herstarten e.d. uiteindelijk toch telkens gelukt. Maar ik zat al te kijken naar even openhalen van de laadpaal inderdaad, want tijdens vakantie je kabel maat achterlaten is ook niet geweldig. Iemand enige suggestie voor een sleutel/tool waarmee de meeste palen wel open gaan? (Uiteraard uiteindelijk wel netjes alles goed terug achterlaten natuurlijk!).
Ik heb zelf niet getest of het werkt, dus de modificatie is op eigen risico. Maar als ik de connector bekijk zitten er 3 uitsparingen waar de vergrendeling waarschijnlijk de connector op vast houd. Misschien is het mogelijk om de voorkant van de uitsparing weg te halen zodat de vergrendeling geen grip meer heeft. Nadeel is natuurlijk wel dat iedereen de kabel uit de laadpaal kan halen.
 

Attachments

  • Connector.jpeg
    Connector.jpeg
    235.8 KB · Views: 74
Ik reed gisteren via Arlon terug uit Frankrijk naar NL. Het was behoorlijk druk aan de SuCs onderweg. Val de Meuse (waar het even niet regende) had maar 3 plekjes vrij en Metz was helemaal stampend vol. Arlon was best relaxed, minder dan half bezet.
Straks nog wel even een filmpje uploaden van een AP cock up met bijna een aanrijding tot gevolg.
 
  • Like
Reactions: Cely
Tijd geleden dat ik in FR ben geweest. Meer dan 10 jaar denk ik ;)

Binnenkort (eind aug, begin sept) doe ik een rondje NL -> AU - > FR -> NL. Wel verdeelt over 14 dagen.

Maar wil ik zo'n automatisch telepeage-unit-ding-geval? Ze kosten niet veel, maar hoe snel gaat het afrekenen tegenwoordig met bijv. een CC aan de tolpoortjes?
 
Binnenkort (eind aug, begin sept) doe ik een rondje NL -> AU - > FR -> NL. Wel verdeelt over 14 dagen.

Maar wil ik zo'n automatisch telepeage-unit-ding-geval? Ze kosten niet veel, maar hoe snel gaat het afrekenen tegenwoordig met bijv. een CC aan de tolpoortjes?
Ja, dat wil jij. Direct bestellen bij Mango dan krijg je hem nog voor je vertrekt gratis thuis gestuurd. Anders even langs de ANWB en daar 3 tientjes aftikken
 
  • Like
Reactions: OttoR