Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb me er wel aan gehouden en bij Le Havre was de melding weg en met 12% aangekomen.
Uit mijn ervaringen blijft die melding staan tot je navigatie verwacht dat je met 6% of meer gaat arriveren. Mijn ervaringen zijn dat een verwachte batterijlading van 5% op het scherm zoveel betekent als dat je er enkel zal geraken als je je tempo gaat aanpassen naar wat de auto aangeeft. 150 km/u in Duitsland aanhouden gaat dan bv niet lukken. Zo heb ik vorig jaar nog uitgeweken naar Wiesbaden omdat ik Mogendorf niet meer ging halen.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Mocht je Honfleur bezoeken, bij de outlet (meteen als je de snelweg af komt) staan 3 Tesla destination laders :)
#thanksElon:)
75228D8E-183F-48E5-8241-86B540A429B9.jpeg
 
Reis aan het voorbereiden voor deze zomer. (Bretagne)
Kan je gewoon met new motion laden bij een SDEF laadstation of heb je hiervoor een speciaal pasje nodig?
Zie hem in de app van new motion staan dus lijkt me toegankelijk met new motion zonder extra's?

In de buurt zie ook een lidl met een charging station. Is dit ook gewoon in Frankrijk laden of heb je hier iets speciaals voor nodig? Uiteraard ook even de lidl zelf binnen. ;)
 
Reis aan het voorbereiden voor deze zomer. (Bretagne)
Kan je gewoon met new motion laden bij een SDEF laadstation of heb je hiervoor een speciaal pasje nodig?
Zie hem in de app van new motion staan dus lijkt me toegankelijk met new motion zonder extra's?

In de buurt zie ook een lidl met een charging station. Is dit ook gewoon in Frankrijk laden of heb je hier iets speciaals voor nodig? Uiteraard ook even de lidl zelf binnen. ;)
ChargeMap kaart of App gebruiken.
 
Uh.. is het niet zo dat New Motion == Shell Recharge. Ik heb in Frankrijk inderdaad eigenlijk voor mijn gevoel overal er mee kunnen laden.
Inderdaad. Ik verwar al 5 jaar New Motion en Bluecorner (geen idee waarom, wellicht omdat het mijn eerste en nog steeds enige laadpassen zijn). Ik was al een tijdje van die verwarring af door de nieuwe naam en net nu haalt iemand die weer vanonder het stof….
Gelukkig heb ik mijn Simca 404 van de hand gedaan 😊 Die zorgde ook altijd voor verwarring.
 
Reis aan het voorbereiden voor deze zomer. (Bretagne)
Kan je gewoon met new motion laden bij een SDEF laadstation of heb je hiervoor een speciaal pasje nodig?
Zie hem in de app van new motion staan dus lijkt me toegankelijk met new motion zonder extra's?

In de buurt zie ook een lidl met een charging station. Is dit ook gewoon in Frankrijk laden of heb je hier iets speciaals voor nodig? Uiteraard ook even de lidl zelf binnen. ;)
Ik vermoed dat je 1 adres hebt waar je daar verblijft. Kan je niet bij je verblijf laden. Mijn ervaring met vakanties is dat ook daar opladen bij je verblijf, als is het gewoon met een shuco stopcontact en met 10A, het meest ideale is.
 
Ik vermoed dat je 1 adres hebt waar je daar verblijft. Kan je niet bij je verblijf laden. Mijn ervaring met vakanties is dat ook daar opladen bij je verblijf, als is het gewoon met een shuco stopcontact en met 10A, het meest ideale is.
Ik heb hier zowel goede (huisje in Denemarken, B&B in Engeland) als slechte (B&B in ItaIië) ervaringen mee gehad. Het is verstandig een backup te hebben voor als je 's ochtends bij je auto komt en het laden blijkt niet te zijn gelukt.
 
We gaan een week op een camping met huuraccomodatie.
Helaas geen mogelijkheid tot laden op camping zelf zo blijkt.

Moet met zo'n 40% vertrekken om de eerste SUC te halen.

Maar er zijn wel wat mogelijkheden om te laden in de buurt. Allemaal SDEF dus met de shell recharge kaart zou dat lukken.
Heb een hele week om even tot 90% te laden bijvoorbeeld.
Niet van plan om veel te rijden tijdens die week.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Ik heb hier zowel goede (huisje in Denemarken, B&B in Engeland) als slechte (B&B in ItaIië) ervaringen mee gehad. Het is verstandig een backup te hebben voor als je 's ochtends bij je auto komt en het laden blijkt niet te zijn gelukt.
In plaats van heel lang te zoeken naar een backup kun je ook na een uurtje ff checken of meldingen aanzetten in de app.
 
  • Like
Reactions: Phil V
In plaats van heel lang te zoeken naar een backup kun je ook na een uurtje ff checken of meldingen aanzetten in de app.
Het probleem in Italië was niet dat de laadpaal bezet was, maar dat de schuko connector (die via een heel lang verlengsnoer van de B&B naar de parkeerplaats liep) steeds de aardlek er uit liet slaan. Na 2x 10 minuten geladen te hebben tot middernacht heb ik tijdens het ontbijt nog een uurtje kunnen laden waardoor ik net de eerste SUC kon halen. 😅
 
  • Like
Reactions: job-lek