Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MS75D is al heel lang gecapped. Eerst op 80kW, toen 117kW en nu haalt hij maximaal en onder perfecte omstandigheden 124kW.
Als je nooit meer dan 80 kW haalt kan je van een cap spreken. Bij 117 kW en 124 kW natuurlijk niet, dat is vrij normaal voor een MS75D. Vergeet niet dat de 75 kWh accu maar 125 kW als theoretisch maximum heeft terwijl de 100 kWh variant tot 150 kW kan.
 
Als je nooit meer dan 80 kW haalt kan je van een cap spreken. Bij 117 kW en 124 kW natuurlijk niet, dat is vrij normaal voor een MS75D. Vergeet niet dat de 75 kWh accu maar 125 kW als theoretisch maximum heeft terwijl de 100 kWh variant tot 150 kW kan.
De mijne bleef tijdens de laatste SuC-sessie hangen rond de 64/66 kW. Vrees dat er dus een soort cap op zit, want vroeger ging hij toch merkelijk hoger.
 
Je moet ook kijken waar je juist laadt. Als het traag gaat, andere paal proberen en ook eens Google reviews bekijken. De SuC in Machelen gaat bv maar tot 70 kW.
En ook, ik had ook een MS75D, hoeveel je gereden hebt. 100 of 250 km is een wereld van verschil. Los daarvan, mijn record was 118 of zo, op 70 km vol en maar gedurende een paar seconden. Wat dat betreft ben ik erg blij met mijn M3. Geen omkijken meer aan en supersnel klaar.
 
Je moet ook kijken waar je juist laadt. Als het traag gaat, andere paal proberen en ook eens Google reviews bekijken. De SuC in Machelen gaat bv maar tot 70 kW.
Was de SuC in Senlis en die in Valenciennes. Senlis terugkerend van Parijs dus mogelijk nog niet warm genoeg (was wel eind augustus); geen stall sharing. Daarna nog eens gestopt in Valenciennes en ook daar max 66 om snel terug te vallen naar 64; evenmin stall sharing.
Sindsdien ben ik niet meer naar een SuC gegaan dus ik hoop dat ze allebei in zondagmodus waren, maar als hij effectief is gecapped dan zal ik tijdens de eerste skivakantie niet blij worden.
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Aloha, binnenkort weer een ritje Epernay in de planning. SuC Charleville Mézières wordt in ABRP als stop voorgesteld. Nu heb ik begrepen dat deze locatie puur functioneel en verdere zaken als een restaurant niet erg aan te raden zijn (alleen laden en pleite). Is dat nog steeds zo? Ik wil namelijk met een procentje of 40 in Epernay aankomen, zodat ik nog wat reserve heb mocht het nodig zijn voor het zoeken naar een laadpaal (het aanbod aan publieke laadpalen vond ik vrij schaars een jaar of 3 geleden). In dat geval plan ik een iets langere lunchstop in Nijvel zodat ik minder lang in Charleville Mézières hoef te laden.
 
Aloha, binnenkort weer een ritje Epernay in de planning. SuC Charleville Mézières wordt in ABRP als stop voorgesteld. Nu heb ik begrepen dat deze locatie puur functioneel en verdere zaken als een restaurant niet erg aan te raden zijn (alleen laden en pleite). Is dat nog steeds zo? Ik wil namelijk met een procentje of 40 in Epernay aankomen, zodat ik nog wat reserve heb mocht het nodig zijn voor het zoeken naar een laadpaal (het aanbod aan publieke laadpalen vond ik vrij schaars een jaar of 3 geleden). In dat geval plan ik een iets langere lunchstop in Nijvel zodat ik minder lang in Charleville Mézières hoef te laden.
Je kunt beter een stukje omrijden en de nieuwere SuC aan de westkant van Reims gebruiken. Dat is een V3 volgens mij en er is tenminste iets te doen. SuC Charleville heeft net zoveel aantrekkingskracht als Charleroi.
 
Aloha, binnenkort weer een ritje Epernay in de planning. SuC Charleville Mézières wordt in ABRP als stop voorgesteld. Nu heb ik begrepen dat deze locatie puur functioneel en verdere zaken als een restaurant niet erg aan te raden zijn (alleen laden en pleite). Is dat nog steeds zo? Ik wil namelijk met een procentje of 40 in Epernay aankomen, zodat ik nog wat reserve heb mocht het nodig zijn voor het zoeken naar een laadpaal (het aanbod aan publieke laadpalen vond ik vrij schaars een jaar of 3 geleden). In dat geval plan ik een iets langere lunchstop in Nijvel zodat ik minder lang in Charleville Mézières hoef te laden.
Hotel met erg onvriendelijk personeel en echt ronduit gore koffie, eten geen ervaring. Toiletgebruik enkel bij consumptie. Is mijn enige echt beroerde SuC ervaring tot nu toe…
 
  • Like
Reactions: job-lek
voor het zoeken naar een laadpaal (het aanbod aan publieke laadpalen vond ik vrij schaars een jaar of 3 geleden).
Ik weet natuurlijk niet waar je exact moet zijn; maar als ik op Chargemap naar laadpalen in Épernay dan lijkt er toch voldoende keuze te zijn:
Screenshot 2022-12-13 at 12.19.08.png
 
Ik weet natuurlijk niet waar je exact moet zijn; maar als ik op Chargemap naar laadpalen in Épernay dan lijkt er toch voldoende keuze te zijn:
View attachment 884394
We zitten aan de zuidwest hoek van Epernay, maar de LeClerc tussen Epernay en Pierry is wel een goeie laadplek (volgens mij een nieuwe laadlocatie), paar straten van de Lidl af. Dat moet wel goed komen😎
Dat betekent dat we met minder dan 40% daar aan kunnen komen.
Net nog even in de ChargeMap app gekeken, bij veel laders ga je na 2 uur een extra fee betalen. Dat is volgens mij vrij nieuw.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: OttoR
Je kunt beter een stukje omrijden en de nieuwere SuC aan de westkant van Reims gebruiken. Dat is een V3 volgens mij en er is tenminste iets te doen. SuC Charleville heeft net zoveel aantrekkingskracht als Charleroi.
Thanks! Da’s een mooie locatie zeg!
Is dat een vrij nieuwe?. Even een beetje spelen met de tussenstops, dan zouden we vanuit de stop in België in 1 streep naar Reims kunnen karren.

wel interessant dat deze locatie op ABRP (nog) niet te zien is.

Met een 2 stop rit zijn de stops (voorlopig)
Valenciennes en Reims.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: OttoR and job-lek
Thanks! Da’s een mooie locatie zeg!
Is dat een vrij nieuwe?. Even een beetje spelen met de tussenstops, dan zouden we vanuit de stop in België in 1 streep naar Reims kunnen karren.

wel interessant dat deze locatie op ABRP (nog) niet te zien is.

Met een 2 stop rit zijn de stops (voorlopig)
Valenciennes en Reims.
Zo nieuw is die SuC niet. Vorig jaar oktober ben ik er al geweest.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Eindelijk goed nieuws op de A1 bij Roye. En Tesla snapt dat het een laad woestijn is tussen Lille en Parijs. Ze bouwen er meteen de grootste locatie van Frankrijk met waarschijnlijk 42 V3 stalls.

Neuville-en-Ferrain is natuurlijk al een perfect alternatief voor Kortrijk en Lille. En met de bouw van Noyelles-Godault begint de A1 nu ook eindelijk dekking te krijgen die de weg verdiend.