Voor wat betreft hotels: eigenlijk heeft Mövenpick in Egerkingen onze voorkeur. Aan de SuC, dus dat is niet stressen. En ook airco, let daarop. Nadeel is het kleine bed. Verleden week kwamen we erachter dat ze geen airco hadden.Hallo Tesla rijders, ik ga over 2 weken voor de eerste keer met mn nieuwe Tesla S 75d naar Italie.
Ik heb de auto nu ongeveer 6 weken en het is een geweldig rijgenot.
Echter een aantal vragen. Ik zie dat de route naar Piedmont prima te doen is met veel Tesla Super Chargers tot Turijn, daarna word het hard minder in Piedmont. Ik ben dus van plan om een hotel te boeken waar ik de auto kan opladen (dit valt nog niet mee) zodat ik tijdens de dag ritjes op plaats van bestemming kan doen met een volle accu. Was niet van plan om heel veel te gaan rijden.
Ook in de binnenlanden zie ik genoeg laadpalen, echter wat doen jullie vaak. Laten jullie de auto dan een aantal uren bij bv de Lidle of zo staan. En op de meeste parkeerplekken, moet je daar betalen? Anders zou ik hem prima een nachtje daar laten staan op een plek waar je kan laden of is dit niet aan te raden?
Een andere vraag die ik heb is, was van plan om te overnachten in Duitsland, ik zie bijvoorbeeld dat je bij sommige hotels zoals Raddison kunt laden echt heb ik vandaag een hotel opgebeld en ze gaven aan dat er 1 laadpaal is. Dan heeft het toch niet zoveel zin om een hotel kamer te boeken met laadpaal met het risico dat er iemand net geparkeerd is en die de auto er de hele nacht laat staan? Dus beter om in de buurt van een Supercharger te overnachten? Wil graag optimaal gebruik maken van de tijd en niet onnodig stil staan of in de ochtend al na 30minuten ofzo te laden. Ik heb 2 kleine kinderen dus het liefst zo weinig mogelijk disruptie
Verder voor duitsland/italie/zwitserland nog advies voor welke stekkers ik zou moeten kopen?
Alvast bedankt!
De voorlaatste keer bij hotel Eckert was de DeC defect. Toen maar via het stopcontact geladen.
Over stekkers is hierboven heel veel te vinden. Ik heb ze nog nooit nodig gehad.
Last edited: