Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Sterker nog, ik was klaarblijkelijk geband! Maar opeens kreeg ik een bericht dat iemand iets in dit draadje had gepost en toen kon ik het niet laten en bleek dat er geen ban meer was. Ik heb er wel van geleerd. Vanaf nu alleen nog maar zakelijk.

Gezellig, ben ik niet meer de enige Limburger hier (ook al ben ik import :)

OT: Wij durven het nog niet aan om een vakantie in Italië te plannen, in het ergste geval blijven de lockdowns van kracht totdat je/iedereen gevaccineerd is.
 
Ik kreeg vandaag een brief van Nivi s.p.a. de concessiehouder van de Italiaanse tolwegen die de tolgelden incasseert.
Dat ik in juli 2017 bij Florence uitgecheckt heb zonder in te checken met mijn tolkastje.
98,71 euro waarvan 60,30 euro tolgeld vanaf het verst afgelegen tolstation.
Wordt lastig om dat onderbouwd tegen te spreken.

Misschien staat er nog bewijs op je USB/SSD ;)
 
Ik kreeg vandaag een brief van Nivi s.p.a. de concessiehouder van de Italiaanse tolwegen die de tolgelden incasseert.
Dat ik in juli 2017 bij Florence uitgecheckt heb zonder in te checken met mijn tolkastje.
98,71 euro waarvan 60,30 euro tolgeld vanaf het verst afgelegen tolstation.
Wordt lastig om dat onderbouwd tegen te spreken.
Met of zonder tolbadge?

3,5 jaar na dato. Dat zou niet moeten mogen.
 
Ik kreeg vandaag een brief van Nivi s.p.a. de concessiehouder van de Italiaanse tolwegen die de tolgelden incasseert.
Dat ik in juli 2017 bij Florence uitgecheckt heb zonder in te checken met mijn tolkastje.
98,71 euro waarvan 60,30 euro tolgeld vanaf het verst afgelegen tolstation.
Wordt lastig om dat onderbouwd tegen te spreken.
Via de tijdlijn van google maps?
 
Via de tijdlijn van google maps?
Ja, screenprintje faxen en dan komt het helemaal goed :rolleyes:
Ik betwist ook niet dat ik er reed, maar betaal nu waarschijnlijk 3 x te veel.
De franse site van de tolbadge gaat niet verder terug dan 2019 met facturen, dat is dan ook wel weer jammer. En de Italianen hadden natuurlijk ook even kunnen kijken waar mijn vorige traject geëindigd was, vooral omdat hun systeem mijn badge niet registreerde, maar ja daar hadden ze de tijd niet voor, het moest natuurlijk allemaal snel o_O
 
Last edited:
geen verklaringen of testen nodig? ook niet voor de transitlanden?
BRD en CH niks aan de hand. Italië hetzij negatieve pcr niet ouder dan 72 uur of in Italië pcr binnen 48 uur of 14 dagen quarantaine en natuurlijk een zelfverklaring of zoals ze in België zo mooi zeggen, een verklaring op eer. Het zal lekker rustig zijn. Vandaag reed ik naar Hasselt, België. Ook niks op de weg. Werd wel bij de grens gecontroleerd maar alleen voor uitreizenden. Op de terugweg konden we weer doorrijden. Jammer want we hadden alle benodigde papieren.
 
Italië hetzij negatieve pcr niet ouder dan 72 uur of in Italië pcr binnen 48 uur of 14 dagen quarantaine en natuurlijk een zelfverklaring

Er is een handige website met de kleurcodes per regio (geel, oranje, rood en sinds kort ook wit):
covidzone

De kleurcode is leidend voor de algemene regels, maar details verschillen per regio. Als je zeker wilt zijn, kun je daarom beter rekenen met een testuitslag van maximaal 48 uur in plaats van 72 uur. Anders heb je in sommige regio’s geen geldige papieren. Als je alleen op de officiele kleurcode let, gaat het ook niet automatisch goed, want sommige regio’s hebben een zelfopgelegde lock-down (rood). Momenteel is dat bijvoorbeeld zo in Zuid-Tirol. Naast de papieren zelfverklaring moet je in veel regio’s voor aankomst ook nog online zijn aangemeld bij de Italiaanse GGD.
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Er is een handige website met de kleurcodes per regio (geel, oranje, rood en sinds kort ook wit):
covidzone

De kleurcode is leidend voor de algemene regels, maar details verschillen per regio. Als je zeker wilt zijn, kun je daarom beter rekenen met een testuitslag van maximaal 48 uur in plaats van 72 uur. Anders heb je in sommige regio’s geen geldige papieren. Als je alleen op de officiele kleurcode let, gaat het ook niet automatisch goed, want sommige regio’s hebben een zelfopgelegde lock-down (rood). Momenteel is dat bijvoorbeeld zo in Zuid-Tirol. Naast de papieren zelfverklaring moet je in veel regio’s voor aankomst ook nog online zijn aangemeld bij de Italiaanse GGD.
asl ja. Die heb ik in oktober gemaild met het verzoek om getest te worden. Geen reactie.
Toscane is geel en als ik het goed heb is alleen Sicilië, Puglia en Bolzano nog rood. Maar dat kan volgende week weer anders zijn.
Als ik van donderdag tot zondag ga dan kom ik donderdagmiddag laat Italië in en rij ik het zondag rond 11.00 uur weer uit. Als ik me dan laat testen in Italië is de kans groot dat ik dan nog niet eens de uitslag heb. Dus mss toch beter hier doen.

Edit: zie dat het niet Puglia maar Umbrië is dat rood is
 
Edit: zie dat het niet Puglia maar Umbrië is dat rood is

Het is nog net even anders: zie de link in mijn vorige bericht. Sinds maandag zijn de meeste regio’s geel. Sicilie, Umbrie en Bolzano zijn oranje. Als je een regio selecteert, zie je eventuele aanvullende maatregelen. In Umbrie bijvoorbeeld blijven 6 gemeenten rood tot 21-02 en in de regio Bolzano geldt een lock-down (rood) tot einde van de maand. Daar kun je dus niet overnachten als toerist.

Ik zou inderdaad in NL de test laten doen. Want die heb je alleen nodig bij het inreizen. Terug naar huis is een paspoort voldoende.
 
Het is nog net even anders: zie de link in mijn vorige bericht. Sinds maandag zijn de meeste regio’s geel. Sicilie, Umbrie en Bolzano zijn oranje. Als je een regio selecteert, zie je eventuele aanvullende maatregelen. In Umbrie bijvoorbeeld blijven 6 gemeenten rood tot 21-02 en in de regio Bolzano geldt een lock-down (rood) tot einde van de maand. Daar kun je dus niet overnachten als toerist.

Ik zou inderdaad in NL de test laten doen. Want die heb je alleen nodig bij het inreizen. Terug naar huis is een paspoort voldoende.

Handig die site.

Ben jij er onlangs nog geweest?