Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
En steeds met testen of combineer je je tweede huis met zaken want dan hoef je je volgens mij niet te laten testen? Dat brengt me dan wel weer op een idee want papier is geduldig.

Beide. Ook bij zakelijk reizen laat ik me vooraf testen, want ik wil niet onbedoeld iets exporteren en in Oostenrijk bleek een negatieve testuitslag al een keer handig bij de douane.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: OttoR and Exiteer
Zo, ik ben er. 15 uur en 3 kwartier. Gewoon doorrijden bij de grenzen. En niks op de weg. 3 Nederlanders en 1 Belg ingehaald.
Twijfelde onderweg tussen pizza en pasta maar het wordt een cracker; alles is dicht. Morgen nog even een tampone rapido halen, want stel je eens voor dat je gecontroleerd wordt.
O ja, 's morgens koud en daarna rond de 20 graden. Verbruik slechts 195. En dat voor februari!
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Ik heb afgelopen weekend met mijn vrouw en goede vrienden van ons de stoute schoenen aangetrokken en een huis voor twee weken vastgelegd half juni tot begin juli. We gaan zien of het doorgaat.
Ik had wel een vraag, ik zie veel enelX in italie echter die juicepass en het bijbehoorende plan is voor mij vrij vaag. Welke pas raden jullie aan om mee te nemen om nog enigzins tegen een redelijk tarief te laden mocht dit nodig zijn?
Wij willen gaan met 2 ev's, de S en een Kona.
 
Ik heb afgelopen weekend met mijn vrouw en goede vrienden van ons de stoute schoenen aangetrokken en een huis voor twee weken vastgelegd half juni tot begin juli. We gaan zien of het doorgaat.
Ik had wel een vraag, ik zie veel enelX in italie echter die juicepass en het bijbehoorende plan is voor mij vrij vaag. Welke pas raden jullie aan om mee te nemen om nog enigzins tegen een redelijk tarief te laden mocht dit nodig zijn?
Wij willen gaan met 2 ev's, de S en een Kona.
Ik heb alleen een juice pas en dan de gratis versie. Kost dan tussen de 45 en 55 cent per kWh of daaromtrent (snelladers zijn duurder). Maar ook afgelopen weekend weer, de app gaf aan dat de laadpaal beschikbaar was en zou moeten werken maar dit keer kreeg ik de stekker er niet in. Gelukkig kan ik aan huis laden aan 13 km per uur. Dus vraag even na of je ter plekke mag laden en zo ja, wat voor stopcontact het is.

Gisteren teruggekomen, nergens aangehouden, niks op de weg, stond met uitzondering van Pfalzfeld overal alleen te laden. In het dorpje zelf was het 's avonds ook uitgestorven op wat jeugd na. Ze zijn doodsbang voor corona.
 
Welke pas raden jullie aan om mee te nemen om nog enigzins tegen een redelijk tarief te laden mocht dit nodig zijn?
Wij willen gaan met 2 ev's, de S en een Kona.

Ik gebruik in Italie de apps van Juicepass en de pasjes van New Motion en NextCharge (prepaid). Daarmee kost AC aan een Enel-X paal zo’n 40-45 cent per kWh. Neem in elk geval niet alleen apps maar ook een pasje mee, want apps werken niet overal bij gebrek aan betrouwbare verbindingen. En hou er meer dan in NL rekening mee dat de laadpalen het niet altijd doen.
 
Ik gebruik in Italie de apps van Juicepass en de pasjes van New Motion en NextCharge (prepaid). Daarmee kost AC aan een Enel-X paal zo’n 40-45 cent per kWh. Neem in elk geval niet alleen apps maar ook een pasje mee, want apps werken niet overal bij gebrek aan betrouwbare verbindingen. En hou er meer dan in NL rekening mee dat de laadpalen het niet altijd doen.
Klopt, bereik vaak slecht. Daarnaast kwam ik er achter zaterdag dat mijn juice-pasje geen strip heeft dus totaal waardeloos is en dan kost zoiets 20 euro, wordt dan wel per koerier afgeleverd.
 
Ik heb afgelopen weekend met mijn vrouw en goede vrienden van ons de stoute schoenen aangetrokken en een huis voor twee weken vastgelegd half juni tot begin juli. We gaan zien of het doorgaat.
Ik had wel een vraag, ik zie veel enelX in italie echter die juicepass en het bijbehoorende plan is voor mij vrij vaag. Welke pas raden jullie aan om mee te nemen om nog enigzins tegen een redelijk tarief te laden mocht dit nodig zijn?
Wij willen gaan met 2 ev's, de S en een Kona.

Mijn ervaring van de Juice Pass app van afgelopen september:
De JuicePass app is echt nog in bèta… ik was blij nog andere passen bij me te hebben, want je kan er niet op vertrouwen. Lijkt er op dat het probleem met name in de verbinding met de backend ligt.. Heb nu dan ook maar een Card van Enel besteld. Overigens is deze niet gratis.Hij kost eenmalig €16.

Ook heb ik wel met veel plezier de BeCharge app (Be Charge: colonnine di ricarica auto elettriche a portata di app) gebruikt. Werkte feilloos. Ze hebben een eigen netwerk van 22kW laders. Ze zijn qua netwerk een goede aanvulling op de Enel-pas.

Naar welke gebied ga je?
 
Mijn ervaring van de Juice Pass app van afgelopen september:
De JuicePass app is echt nog in bèta… ik was blij nog andere passen bij me te hebben, want je kan er niet op vertrouwen. Lijkt er op dat het probleem met name in de verbinding met de backend ligt.. Heb nu dan ook maar een Card van Enel besteld. Overigens is deze niet gratis.Hij kost eenmalig €16.

Ook heb ik wel met veel plezier de BeCharge app (Be Charge: colonnine di ricarica auto elettriche a portata di app) gebruikt. Werkte feilloos. Ze hebben een eigen netwerk van 22kW laders. Ze zijn qua netwerk een goede aanvulling op de Enel-pas.

Naar welke gebied ga je?
Heel erg bedankt voor de tips, @Edi99 ik ga eens kijken naar Becharge lijkt een goed alternatief als het moet. Wij willen onder Florance gaan bivakeren. Daarnaast heb ik een plugsurfing kaart en ik zal ook eens kijken of ik een new motion/shell recharge pass kan meenemen. En als het dan echt niet lukt hoop ik dat de metgezel mij uit de brand kan helpen. Hij heeft een enBEW kaart.
 
Met zoveel passen en aps moet het wel goed gaan -;) Bij BeCarge moet je van te voren je creditcard registreren. Wel zo handig om dat van te voren doen en niet te wachten tot dat je op straat staat bij een laadpaal heb ik ervaren =;)
Overigens is het het belangrijkste dat je je realiseert dat de betrouwbaarheid van laadinfra (informatie) minder groot is dan in Nederland .. Ga daarom liever wat eerder laden dan je anders zou doen...Als ik ergens kan laden, doe ik dat ook.. vaak is een volgend laadpunt is op km's afstand. Plan-B denken zeg maar.
 
Met zoveel passen en aps moet het wel goed gaan -;) Bij BeCarge moet je van te voren je creditcard registreren. Wel zo handig om dat van te voren doen en niet te wachten tot dat je op straat staat bij een laadpaal heb ik ervaren =;)
Overigens is het het belangrijkste dat je je realiseert dat de betrouwbaarheid van laadinfra (informatie) minder groot is dan in Nederland .. Ga daarom liever wat eerder laden dan je anders zou doen...Als ik ergens kan laden, doe ik dat ook.. vaak is een volgend laadpunt is op km's afstand. Plan-B denken zeg maar.
Niet te geloven maar in ons dorp, gat zeg maar, komt een becharge paal. Tot jouw post nog nooit van gehoord! Helaas loopt de app, Android, de hele tijd vast. Heb al gemaild dus komt wel goed. Ben benieuwd straks. Hoop idd dat het beter gaat dan bij Enel...
 
Ik heb mij altijd verbaasd over de "jaren 90" tekst-based schermpjes op de laadpalen van Enel. Moeilijk of soms helemaal niet leesbaar, zeker als de zon er vol op schijnt/.... Afgelopen jaar kwam ik dit tegen in Amatrice, bij de Gran Sasso.... Erg mooi, maar dat schiet dan weer door de andere kant op... Gelukkig staan deze twee palen tegenover de begraafplaats... er zullen daardoor niet veel mensen last hebben van deze oplichtende schermen...

IMG_2570.jpeg
 
Ik heb mij altijd verbaasd over de "jaren 90" tekst-based schermpjes op de laadpalen van Enel. Moeilijk of soms helemaal niet leesbaar, zeker als de zon er vol op schijnt/.... Afgelopen jaar kwam ik dit tegen in Amatrice, bij de Gran Sasso.... Erg mooi, maar dat schiet dan weer door de andere kant op... Gelukkig staan deze twee palen tegenover de begraafplaats... er zullen daardoor niet veel mensen last hebben van deze oplichtende schermen...

View attachment 643273
De klassieke palen, ik heb die op de foto nog nooit gezien, zijn ook onleesbaar. Gewoon vuil. Die van becharge zien er ook wel gelikt uit.
 
Wij willen deze zomer naar Calabria gaan met de Tesla. Iemand ervaring in dit gebied? Aantal laadpalen lijkt erg beperkt op de kaartjes van Tesla en bijvoorbeeld Shell
Niet Calabria, wel Puglia en Basilicata. Weinig palen en SuC's ver uit elkaar. Zorg dat je op je verblijfadres kunt laden en vraag even wat voor stopcontact ze hebben. Ik heb geloof ik een blauwe verloopstekker van Tesla, die kun je wel lenen. Helaas willen de palen die er wel zijn het nog wel eens niet doen. Anderzijds, verleden week was ik in een stadje onder Pisa waar geen openbare palen zouden zijn, staan er op een publieke parkeerplaats bij een kliniek gewoon 2. Het is soms onnavolgbaar.
 
Ik heb mij altijd verbaasd over de "jaren 90" tekst-based schermpjes op de laadpalen van Enel. Moeilijk of soms helemaal niet leesbaar, zeker als de zon er vol op schijnt/.... Afgelopen jaar kwam ik dit tegen in Amatrice, bij de Gran Sasso.... Erg mooi, maar dat schiet dan weer door de andere kant op... Gelukkig staan deze twee palen tegenover de begraafplaats... er zullen daardoor niet veel mensen last hebben van deze oplichtende schermen...

View attachment 643273
Wat ik ook handig vind is dat die dingen blauw oplichten wanneer ze het doen, in plaats van rood. Je verzint het toch niet: iets rood laten oplichten wanneer het werkt...
 

Attachments

  • BF727560-BBBC-4B7E-B38B-B919B503FC18.jpeg
    BF727560-BBBC-4B7E-B38B-B919B503FC18.jpeg
    518.1 KB · Views: 48
  • Like
Reactions: ebullio
Wat ik ook handig vind is dat die dingen blauw oplichten wanneer ze het doen, in plaats van rood. Je verzint het toch niet: iets rood laten oplichten wanneer het werkt...
Ja, ik moet er altijd ook over nadenken als ik het zie. Maar ik moet er ook steeds aan denken om ervoor te waken te verwachten dat Italianen zich als Nederlanders gedragen. Maar dat is en blijft moeilijk, je ziet het ook altijd in Ik vertrek.